[ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Titel: Re: [Verzamel] Stedelijke landschappen
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jun 2012 19:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Felix: Fijne platen, erg herkenbaar, ik ben nl. ook van Gent. :)
@passievrucht: erg mooi beeld met aangename kleuren

Eentje uit Berlijn: Met een Fenomenale Konica Hexar AF die ik van Enzo Dizono heb overgehouden.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jun 2012 21:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedoel je dat deze foto nog in zijn camera zat, of heb je de camera weer naar Berlijn meegenomen ;).
Het beeld heeft wel wat, maar het lijken wel twee verschillende foto's in een beeld.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jun 2012 16:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ amouri: Deze spreekt me iets minder aan, kan mijn aandacht er op de een of andere manier niet bijhouden.
@ Reus: Ik vind het wel een lekker beeld, het enige wat ik nog zou doen is zorgen dat het beeld recht staat, of als hij dat al staat, zorgen dat hij recht lijkt te staan.

Nog een foto in de sfeer van mijn vorige:

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jun 2012 22:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ passievrucht:
prachtige foto. ^O_
Mooie keuze voor vierkant formaat.
Volgens mij is de zee vlakbij en is het een omgeving in België of eerder nog Noord-Frankrijk.
Wat een beeld allemaal niet kan vertellen.
Of vergis ik me?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jun 2012 10:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
thanks!
Dit is inderdaad in Noord-Frankrijk, vlakbij zee :) .
Cayeux-sur-mer om precies te zijn, net op de grens tussen de Picardie en Normandië!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jun 2012 11:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gaaf beeld inderdaad. En de sfeer die Roosevelt beschrijft zit er inderdaad goed in!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jun 2012 14:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Reus: mooi hoe je oog naar die gepimpte Lada trekt.
passievrucht: ook best weer veel voorgrond, maar werkt hier wel aardig de sfeer te versterken

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Jun 2012 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Met mijn Iphone genomen foto en bewerkt met een app genaamd Snapseed voor de Iphone.
In de verte rechts zie je de skyline van rotterdam.
Korrel vind ik in deze dan weer een toegevoegde waarde.

http://www.decestaro.com/datas/page-image/page_232.png

modedit atmosphere: deze foto hoor hier niet helemaal thuis.
What's in my camerabag?
Sony SLT-A57 | 8mm Peleng | 16-50 | 50 | 28-105 | 100-300
Website: http://www.decestaro.com
Je raakt nooit uitgeleerd, ik heb dus nog zat te leren...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jun 2012 18:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk dat je verkeerd doorverwezen bent. Weinig stadsgezichten in dit topic.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jun 2012 20:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lekkere plaat Catflap! Stoor me wel een klein beetje aan de vervorming, misschien even recht trekken? Wel erg lekkere toning en aparte plek. Je vorige vind ik minder, zie ik ook niet als een typische catflap foto.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 19:55 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
@Catflap: Deze net iets té licht eigenlijk. Plek is wel interessant. Verder ga ik mee met passievrucht over het rechttrekken
@Lorenzzo: Ik denk dat deze foto beter in het topic stadsgezichten past. Zeker met zo'n filter is er weinig documentairs aan.
@Catflap: Nee, dit is het hem niet voor mij. Te wit, te licht, te weinig te zien.
@Passievrucht: Fijne plaat. Wel veel voorgrond, maar het kén net ;) De symetrie werkt hier goed!
@Reus: Heerlijke plaat, mooi om te zien dat de Hexar goed terecht is gekomen!

Afbeelding
Ergens in Polen
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 20:30 
 WWW  Profiel
@Reus, goed de sfeer van Berlijn ook die foto!
@passievrucht, het huisje in het midden trekt goed de aandacht. Mooi!
@Catflap, foto 2 vind ik erg prettig kijken, toning is ook goed!
@Enzo, gaaf! Heeft ook iets 'kerstachtigs'

Afbeelding
Canon 5D + 24mm 1.4 + 50mm 1.4 + 85mm 1.8 + 17-40 4.0

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 20:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bart heb je nog een stukje aan de bovenkant erbij? Denk dat ik die diagonaal uit de rechterhoek zou willen zien, maar die deur rechts is ook leuk!
Enzo is deze uit Polen, of anders Duitsland? Heeft wel een vakantie gevoel zo!
Catflap vind hem wel lekker, simpel in beeld gebracht! Jammer dat de lantaarnpaal bij de infrarood foto niet wat meer naar links staat, dan was het meer in evenwicht denk ik!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jun 2012 09:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
enzo: het poolse dorpje marklin, grappig.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jul 2012 13:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bartx ; mooie uit lelystad; ps de hele serie is leuk.
Enzo; mooi.

1
Afbeelding
2
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2012 23:26 
 Profiel
Niels, de eerste kan wel maar ik had gekozen voor meer detail of minder informatie, er komt nogal veel op me af nu. De 2de is het al helemaal niet voor mij, de compositie is niet grafisch, niet uitdagend het doet me niks. Het is niet te saai om opmerkelijk te zijn en niet spannend genoeg om opvallend te zijn. Van beide kanten net niet.

Bartx, iets wat zou uit mn eigen hand had kunnen rollen het contrast dus natuur (het gras) en verstedelijking (de lantaarnpaal en het gebouw) is uitstekend. Dit is zo simpel dat je erbij stilstaat en dat is wat bij jou (niels) dus niet echt het geval is.

Enzo Dizono, als ik zo door het topic scroll vind ik dat je veel betere platen hebt geschoten dan deze. Desondanks past deze wel bij jou, ook heel simpel, het huis helemaal in het midden.

Catflap, heerlijk verlaten stukje stad, je ziet dat er normaal wel mensen zouden zijn? Ook heel erg kenmerkend dat deze foto van jou is, deels door de nabewerking maar vooral het uitgelaten stukje stad wat je weet te vinden. Ik had hem zelf alleen even recht getrokken dat oogt altijd nog rustiger.

Ik heb eigenlijk zelf best veel werk dat ik hier zou willen plaatsen maar ik hou het nu bij deze maar er zal regelmatig wat terug te vinden zijn van mij hier.

Afbeelding
Autonome by TimYoung 28, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 07:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
niels: kan meegaan met freakout's commentaar. mis een beetje het spannende.

freakout: duidelijke beeld van een stadgrens. boompjes, weg en braakliggend goede beeldelementen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Jul 2012 21:13 
 Profiel
Nu was ik van plan om hier wat actiever te worden en dan valt de rest een beetje stil zo te zien, dan nog maar eentje voor wat leven er in te houden.
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jul 2012 00:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik weet niet wat die tunnel met me doet... maar doet iets... Ik vind het een aparte foto... Een aparte leegte....
Hier 1 van mij:

Afbeelding
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jul 2012 16:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@BFrins: hoort volgens mij meer thuis in het stadsgezichten topic, maar daarnaast vind ik het ook niet zo'n mooie foto. Niet echt een prettige vlakverdeling en alles staat scheef.
@Freakout: interessante plaat, twijfel wel of er niet nog iets meer in beeld moet, een beeldelement dat het afmaakt zegmaar.
@Freakout (eerste foto): bij deze foto ga ik mee met Catflap.

döbröntei tér - Boedapest

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jul 2012 20:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
passievrucht: Mooie vlakverdeling. Apart dat een drietal lantarenpalen precies eindigt op de grens van bebouwing en lucht.
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jul 2012 13:35 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Mooi beeld Passievrucht. Ik zou wellicht nog net iets meer lucht willen zien, toning is wel netjes.
@BFPrins: Ik zie hier ook niet echt het documentaire in, daarnaast valt er compositietechnisch nog wel het een en ander te verbetere, die kerk staat nu wel heel erg in het midden.
@Freak-out: Fijne leegtes, vooral op die tweede plaat. Gek dat er eigenlijk niets is om naar te kijken, maar dat je toch blijft hangen. Dat heeft die eerste wat minder.
@Nielsvinck: De plaatjes kunnen mij niet zo bekoren. Zeker die tweede is heel cliche. Ik zag pas een foto van een vriendin van die huizen op de eerste foto, maar dan met een boot die net te groot was, waardoor deze nog net uitstak. Zo'n boot heeft jouw foto eigenlijk ook nodig.

Ditmaal geen 4x5, wel uit Polen:

Afbeelding

Afbeelding
36x24 4x5

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jul 2012 23:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik kan me bij de meeste voorgaande commentaren aansluiten.
Het “kerststalhuisje” van Enzo Dizone is een foto naar m'n hart.
Ik ben nu eenmaal een huizenfreak. Vooral vrijstaande huizen vind ik interessant.
Ze zeggen zoveel over hoe we onze leefomgeving inrichten.
@ passievrucht: aparte ansichtkaart. Dat trosje witte en zwarte auto's staat op de juiste plaats in beeld.

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Roosevelt op 15 Sep 2012 21:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jul 2012 22:18 
 Profiel
@Roosevelt: Vrij drukke foto, er zit nergens echt een rustpunt in. Daarbij vind ik hem net niet flets genoeg om flets te zijn, en te weinig contrast om gewoon goed contrastrijk te zijn. M.a.w. de kleuren/helderheid spreekt me niet zo aan. Ik heb mooiere foto's van je voorbij zien komen.

@Enzo: De eerste vind ik nice, fijn verlaten. Had misschien minder kleur in mogen zitten. De 2de is me nog te levendig ik hou zelf meer van een kille sfeer in stadslandschappen.

@Passievrucht: Heel tof het contrast in deze foto. Ik zelf had wederom gewacht op het moment dat er helemaal geen auto's in beeld waren, en dat kan zo nu en dan ff duren maar het moment zal er eens in het uur wel zijn.

Afbeelding

Eindhoven.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Jul 2012 10:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De twee beelden van passievrucht op deze pagina spreken me erg aan! Mooi werk

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2012 16:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Passievrucht: netjes, wel gebalanceerd beeld.

ook een tankstationnetje
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Aug 2012 13:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
passievrucht: mooi hoe die wegen de stad omzeilen. lekker compo ook met groep autos op voorgrond.
enzo: compo van pompstation kon wat duidelijk, maar fraai effect van water en structuur op de grond.
freakout: apart hoe de schakelkasten samen lopen met de skyline.
reus: lekker eiland van licht

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Sep 2012 21:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@passievrucht: mooi die verticale elementen en de auto’s in startpositie.
@enzo: mooi licht op beide. Bij de 1e zou de verlatenheid denk ik nog wat meer geaccentueerd worden als je de rechterkant wat bijsnijdt. Waar de 1e nog een bepaalde romantiek heeft is de 2e fijn troosteloos. Mooi.
@roosevelt: ik zie niet precies wat je onderwerp is. Of het moet de kleurmatch zijn, maar dat komt door de drukte niet goed uit.
@freakout: fijne vlakken.
@reus: mooi dat licht en kleuren tegen het zwart.

Van mij misschien meer stadsbeelden dan echte stedelijke landschappen, maar ik zie er zo even geen betere plek voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Sep 2012 12:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Freakout: Prettig beeld, heel mooie leegte! Bijzonder ook dat het in die tunnel zo rustig is, ken hem als heel druk (als het die bij de Kruisstraat in Eindhoven is).
@BFrins: Foto lijk wat te hellen naar rechts, vind het beeld ook wat te druk.
@Passievrucht: Niks op aan te merken, grappig dat alle auto's een wit/grijs/zwarttint hebben. Verder ook een gave omgeving.
@Enzo Dizono: Eerste beeld! Prachtige vorm, en fijne belichting! De tweede vind ik wat druk.
@Roosevelt: Compositie is te druk, en heb het idee dat de foto niet echt scherp is?
@Reus: Heel fijn licht/donker contrast; erg tof! :)
@de klaas: De eerste vind ik meer een vakantiekiekje, gebeurt niet veel bijzonders. Twee en drie zijn daarentegen erg mooi, en rustige beelden. Me likes! :)

Afbeelding
Wilrijk, België
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Nov 2012 17:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding

@Freakout: lekker druk, ik vind'm goed
@Enzo Dizono: tweede heeft het meest het 'on the road' gevoel, ook het licht en de relfectie op het asfalt zijn erg vet
@ passievrucht: super! Echt een goed stedelijk landschap
@ Catflap: de lijn zorgt voor een beweging door het beeld bij de laatste, werkt goed
@ Reus: super sfeer en compositie! Welke film is dat, de tonen en contrast doen het goed.

Fotoblog: http://frederiksadones.wordpress.com/

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Documentair, Journalistiek & Reportage
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Grijswaarden