[ 936 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Mei 2012 23:35 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
amouri schreef:

Robbie HiFi schreef:

@Amouri, het zou denk ik sterker zijn als de remsporen ook van een auto zouden zijn geweest. Dan krijg je een tweeluik, waarbij de auto eerst op het asfalt een tekening achterlaat en dit doortrekt in het gras. Nu strookt het naar mijn smaak te weinig. (of ik ben een muggenzifter ;))

Ik wil je geen muggezifter noemen, maar waarmee denk je dat de remsporen gemaakt zijn?

@vandenberg tja het is een stilleven op straat maar ik vind het geen straatfotogafie; verder geen interessant stilleven wmb, sorry

Een vrachtwagen of een bus. In ieder geval niet de auto die de sporen op het tweede beeld hebben veroorzaakt.

Verder veel beeld op deze pagina waarin je wel erg ver van de mensen af staat. Vindt eigenlijk alleen die van Jaimie geslaagd als 'echte' straatfoto. In de rest van de foto's mis ik een verhaal, interactie.

Afbeelding
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Mei 2012 10:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
amouri schreef:

Robbie HiFi schreef:

@Amouri, het zou denk ik sterker zijn als de remsporen ook van een auto zouden zijn geweest. Dan krijg je een tweeluik, waarbij de auto eerst op het asfalt een tekening achterlaat en dit doortrekt in het gras. Nu strookt het naar mijn smaak te weinig. (of ik ben een muggenzifter ;))

Ik wil je geen muggezifter noemen, maar waarmee denk je dat de remsporen gemaakt zijn?

Het zijn niet dezelfde soort voortuigen geweest. Het zou het naar mijn idee sterker maken. In de praktijk is dit natuurlijk moeilijk te vinden, dat is een ding wat zeker is.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Mei 2012 15:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Enzo: Geinige expressie heeft hij. Leuke compositie
@de Klaas: Jammer dat de verticale lijnen niet recht zijn, vooral rechts. Die vallen mij direct op. Voor de rest leuk beeld

Weet niet of het hier thuis hoort:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Mei 2012 15:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Robbie : eens natuurlijk, dat het sterker zou zijn, maar jah vindt het maar eens.
@eejtje : volgens Enzo geen straatfotografie, maar ik vind het fraai. Misschien de huizen rechts op de achtergrond nog donkerder maken, dan krijg je echt een vlakken tekening. De locatie en vorm van de wolken helpt ook goed mee. Mooi gedaan ^O^

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Mei 2012 08:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
enzo: aparte kleur-combi/verdeling (jasje/verkeerslichten)

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Mei 2012 10:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Enzo: ik wantrouw de blik van de man richting auto, verder 'zie ik niets' , zal ik eerlijk bekennen
@Eejtje: Ja, erg mooi, sprekende en simplistische plaat
@Catflap: de link tussen nat buiten <> warm binnen is er wel, oogcontact maak het voor mij wat candid-achtig.

Afbeelding
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Mei 2012 14:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Ramirezi: Mooie plaat. Lekker dynamisch!

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Mei 2012 17:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Enzo: denk dat het meer de locatie en de tekst op zijn shirt voor mij de foto interessant maken, de persoon en de rand van de auto zijn niet echt bijzonder n.m.m..
Eetje: misschien niet een straatbeeld, maar wel een lekker grafisch geheel! Denk wel dat ik een stukje van de bovenkant zou croppen, om het nog wat strakker te maken.
Catflap: leuk geheel met paspoppen in de achtergrond die kijken naar de bewegende delen in de foto en de reflectie van een andere paspop die achter je staat. Zelf zou ik de jongen met het blauwe T-shirt eraf halen, die heldere blauwe kleur steekt erg af tegen de rest en zorgt voor een omgekeerd effect dat je nu juist naar het blauw kijkt!
Ramirezi: ik vind het een drukke plaat die een afstandelijk gevoel heeft, een gestolen moment lijkt het wel.
Eetje: er gebeurd niet veel, maar toch kijk je overal naar mensen die bezig zijn en blijf ik niet bij een punt langer hangen. Lastig om te zeggen of ik het nu wel of geen goede foto vind.

Met Koninginnedag had ik geen puf om rommelmarkten te bekijken, gelukkig kon ik dit in Frankrijk dunnetjes over doen ;-).

Afbeelding
Fourmies by flipperkoning, on Flickr
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzamel] Straatfotografie
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Mei 2012 15:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Flipperkoning: Je comment doet me goed; ik heb deze plaat anders bewerkt dan de rest van de serie, juist vanwege de sfeer. Ik zie er snel, anoniem, gehaast, koud, afstandelijk in. Het lijkt op jou ook over te komen van wat ik uit je comment opmaak, al klinkt dat 'gestolen moment' natuurlijk nooit goed: Hoe bedoel je dat precies en wat zou er moeten veranderen aan de plaat om dat weg te nemen?
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Mei 2012 16:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat het wat afstandelijk is, bijna alsof je met een telezoom een heel stuk verderop staat, voorgrond en achtergrond zitten erg op elkaar geplakt.
Zal wel wat last hebben van HCB dat je met straat fotografie dichter op je onderwerp 'moet' zitten!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Mei 2012 18:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Enzo: Aardige snap, maar ik heb beter van je gezien. Zit wel sfeer in. Kleurgebruik ook aardig.
@eetje: Lekker minimalistisch.
@catflap: Leuk beeld!
@ramirezi: De sfeer heb je mooi te pakken. Witte gezicht van de kraamknakker is wat jammer. Dat bij de koper dan ook het gezicht ontbreekt, maakt het wel weer grappig. Bewust?
@eetje: fijne kleurtjes. Verder heb ik het gevoel dat ik links wat mis.
@flipperkoning: Jammer dat de scherpte op de achtergrond ligt. Verder heb je een mooie blik gevangen.

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Mei 2012 17:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eeljtje: Prachtige kleuren
Ramirez: mooie sfeer
Laurens: Knappe toning, erg desolaat

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Mei 2012 18:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Reus ik zou eens kijken naar je nabewerking, zie overal witte randen in je beeld!
Mooie schaduw van die vrouw. Zou denk ik zelf de 80mm wat meer open zetten in een beeld als dit en zo de achtergrond wat onscherper maken en meer nadruk geven op de vrouw en hond. Compositie is lekker!

Laurens: thanks voor de feedback! Jouw foto geeft mij een tweeslachtig gevoel! Het is scherp dus kan je overal iets nieuws herkennen, maar ook zorgt dit ervoor dat ik niet precies te zien krijg wat jij belangrijk vindt om de foto te maken.
Wel een mooie plek waar die man staat, het lijkt wel of hij tussen twee boxen in staat om naar mooie muziek te luisteren!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Mei 2012 21:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Loat ik ook 'rs een paar ploatjes post'n:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mei 2012 22:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@keredsnah erg knap beeld die 2e. Doet me een beetje denken aan een beeld van Weegee.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Mei 2012 13:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Merci Kleinegelespin!
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Mei 2012 14:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Die eerste is ook fijn, vlak voordat ze opstijgen?
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jun 2012 17:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Keredsnah: Een beeld wat me toch bij blijft staan die 2e, ik weet alleen niet waarom.. Wellicht door de uitstraling van de mensen. #3 vind ik teveel afgekapt en daardoor meer een snapshot.
@Laurens: Een lege straat, 1 man en een mooi perspectief.. Ja mooi hoor! :)

Even wat van de Boschparade vorige week. Een hommage over water aan de 15e eeuwse schilder Jheronimus Bosch. Jaarlijks terugkerend met veel kunst, cultuur en bijzondere creatie's. Je hebt wel weinig bewegingsruimte aan de zijkanten dus dan maar geen serie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jheronimus_Bosch

1
Afbeelding

2
Afbeelding
http://www.KvLaarhovenFotografie.nl | Sony Alpha33 / 1.8 50mm / 4-5.6 apo 70-300mm / 10-24mm / hvl42am flitser

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jun 2012 10:02 
 WWW  Profiel
@laurens, prachtige toning en goede foto!
@keredsnah, alledrie goed gezien, maar de eerste doet het voor mij.
@djkevke, vind nummer twee geslaagd. Muzikant springt er goed uit.

Dit schoot ik in Berlijn:
Afbeelding
Canon 5D + 24mm 1.4 + 50mm 1.4 + 85mm 1.8 + 17-40 4.0

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2012 15:20 
Gebruikers-avatar
 Profiel
5D2 inmiddels weggedaan en een Fuji X100 gekocht (die ik wel vaak meeneem). Tweemaal Westerpark Amsterdam, paar weken geleden.

Afbeelding

Afbeelding
Een Canon.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 00:06 
 Profiel
keredsnah, de laatste doet goed!

Bartx, mooi puur het moment vastleggen!

Kesj die eerste is geweldig van licht! de 2de ook maar is me net iets te weinig onderwerp

Best toevallig, mijne is ook zwart wit, terwijl ik dat normaal gesproken weinig doe.

Afbeelding
What he feels like by TimYoung 28, on Flickr

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jul 2012 08:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Freakout: Hele mooie omzetting, fel contrast maar toch nog een beetje een zweem over de foto welke hem weer wat softer maakt. Onderwerp is simpel maar doeltreffend gekozen.
@Kesj: Ik wijk wat af, ik vind het onderwerp in #1 wat minder naar voren komen en bij #2 wat meer.. Mooi licht heb je in de foto's.
@Bart: Grappig moment zo, mooi vastgelegd.

Na een weekje Engeland zijn we weer thuis, dus de komende tijd wat Engeland foto's. We beginnen met een bruiloftshoot op straat in Londen. :D
De sluier er bewust niet geheel meegefotografeerd aangezien daar veel mensen liepen en de foto er dan rommelig uit zag.

Afbeelding
http://www.KvLaarhovenFotografie.nl | Sony Alpha33 / 1.8 50mm / 4-5.6 apo 70-300mm / 10-24mm / hvl42am flitser

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jul 2012 10:42 
 WWW  Profiel
Ik kijk regelmatig op deze pagina en zie weer veel mooi spul langskomen ^O^
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jul 2012 19:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Laurens: mooi hoe de man uit de drukke omgeving naar voren komt? Fijne herhaling van vertikalen.
Kesj: erg fraai licht bij #1
Djkevke: apart als je dit tegen komt. Je ziet nu al dat op de foto die bruid een paal uit haar hoofd heeft...

Grappig dat het zwart-wit verzamel-topic weer terug is ;)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 15:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik lees en leer hier vooral, maar af en toe moet je ook eens wat plaatsen:) Eerst maar een paar opmerkingen bij de foto's op deze pagina waar ik het meeste mee heb:

@enzo: Ik vind de kleuren erg fijn
@kesj: erg lekker licht, de eerste foto is wat duidelijker, maar het dromerige van de tweede is ook leuk
@bartx: volgens mij heb ik ze ook langs zien komen :) Ik vind de foto leuk, maar ik vraag me ook meteen af of het moment net iets beter gekund had, of dat de foto beter was zonder het stuk links. Niet dat ik het beter kan, maar voor mijn gevoel is ie er net niet.

Goed, hier twee foto's van mij, alle feedback is welkom.

1)
Afbeelding
brln 015 by jellevv, on Flickr

2)
Afbeelding
brln 016 by jellevv, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 16:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vind je andere foto's op Flickr interessanter dan deze twee!
Bij de eerste ben je te laat, die auto had voor het groepje moeten zijn en niet achter de kont van dat kindje!
De tweede is beter, zeker door de reflectie die wat extra dimensie aan de foto geeft! Stond die zwarte Veyron met rode motorkap niet meer aan de andere kant van de showroom?
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 18:56 
Gebruikers-avatar
 Profiel
ha flipperkoning,
bedankt voor je reactie! Ik zie je punt over de eerste foto, ik denk dat hij wat dat betreft inderdaad beter had gekund. Leuk dat je ook de rest hebt bekeken. Ik ben erg benieuwd wat jij de meest interessante foto vindt. Voor mij is selectie nog best lastig.

- Jelle

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jul 2012 16:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Jelle: reflectie is leuk bij de 2e, eerste doet me niet zo veel eerlijk gezegd.
@ DJKEVKE: leuk beeld, apart om zomaar op straat te zien.
@ Freakout: ga mee met djkevke. had misschien iets minder zweem overheen mogen zitten.
@ kesj: die eerste!

straatfotografie is niet echt mijn ding, maar toch maar wat geprobeerd in boedapest:

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 20:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
j3773: kan me helemaal vinden in het commentaar van klipperkoning
passievrucht: gaat je toch goed af. mooi dat rode accent

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Aug 2012 12:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lekker stil hier :)
Op straat ook trouwens.

Afbeelding

Catflap : licht mooi gevangen, maar weinig onderwerp
Passievrucht : heerlijke compositie en moment
Kesj : beide heel fijn licht, mooi

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Documentair, Journalistiek & Reportage
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 936 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Grijswaarden