[ 715 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jun 2012 08:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Amused; Hmm, weet het niet hor. Lichtje in het haar is leuk, maar vind hem voor de rest niet zo flatteus.
@Andreas; Mooi moment, compositie wringt een beetje (veel ruimte erboven).
@Mark; Fijn, stuk voor stuk. Zou ook de achtergrond wel scherp willen zien, en kon dat afgesneden schilderij er ook niet op?
@Amused; Mooi, jammer van de stikdraden maar daar zal ik niet over beginnen.
@DigiLife; Mooie locatie voor 1, past goed. Op nummer 2 vind ik de voorgrond te wit. Nummer 3 had ik er graag in de camera zien kijken denk ik.
@TiCor; 1 heel gaaf, mooie zwartwit. 2 vind ik de compositie wat wringen, en op nummer 3 zijn de kleurtjes niet zo lekker. Zou hem ook omzetten in zwartwit.
@TanteThea; Eerste twee zijn me wat te donker en onduidelijk. Derde is mooi, zou hem zelf ook anders bewerken.
@Radar; 1 is gaaf. Op twee is er links een zwart blokje, en rechts een zwart matje. In combinatie met die stoel, ventilatierooster(?) en lampen vind ik dat wel wat druk. De afgesneden schoenen op 3 had ik ook niet verwacht, kleurtjes zijn fijn, maar kan daar niet omheen kijken.
@Amused; Ander standpunt had de plaat misschien wel goed gedaan. Iets verderaf, en dan haaks op de kabelbaan gaan staan.

Afbeelding

Afbeelding
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 20:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zo, ben ik ook weer eens :-) Voordat ik foto's ga posten eerst mijn blik even werpen op de geplaatste foto's :)

@amused: mooi beeld van de bruid maar de zijkanten lijken vrij soft. Komt door nabewerking?
@andreas89: imageshack of niet, het beeld is niet scherp. Kan je niet uploaden naar je eigen host? :)
@Kissyfur: fraaie en frisse platen, ik vind je nabewerking erg geslaagd :) Bij de derde plaat probeer ik te kijken waar het bruidspaar voor omkijkt maar kan het niet ontdekken…je verwacht dat er iets gebeurd o.i.d.
@amused: ik vind de foto niet helemaal scherp…dit zijn wel leuke details van een bruidspaar, ik houd de handen ook altijd goed in de gaten :-)
@digilife: leuke beelden, ik mis bij foto 3 wel net wat extra scherpte en ik denk als je hem iets lichter doet de jurk meer 'wit' is en hij nog frisser oogt :-)
@ticor: mooi documentair beeld, houd ik van en zijn de moeilijkste foto's. Laatste foto ook erg gaaf, blijf je even naar kijken :)
@tante Rgea: foto 2 vind ik te donker en niet heel bijzonder. in de auto kijkt de bruidegom een beetje bezorgd, ik zie ze liever blij :-)
@radar: ik zie geen bruiloftfoto's? :)

Ik heb eind mei een bruiloft in A'dam gefotografeerd en ben best tevreden met het resultaat. Ik ben vooral benieuwd wat jullie vinden van de nabewerking, ik ben hier nog een beetje zoekende in. Hier enkele beelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor geïnteresseerde de volledige reportage: http://www.degrotedag.net/index.php/bru ... amsterdam/
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 | 50 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 135 L 2.0 USM | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Laatst gewijzigd door stevie op 28 Jun 2012 21:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 21:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
stevie schreef:

Want een bruiloftfoto moet verplicht een witte jurk in beeld hebben? :?:
Kijk snel op arnohoogwerf.nl

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 21:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Radar schreef:

stevie schreef:

Want een bruiloftfoto moet verplicht een witte jurk in beeld hebben? :?:

Nee, zwart of rood mag ook ;-) Nee, natuurlijk niet. Ik wou het gewoon even opmerken, niet geheel onterecht, hoop ik.
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 | 50 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 135 L 2.0 USM | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 21:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je mag hier alles zeggen, maar heel terecht vind ik je opmerking niet nee. Ten eerste zie ik wel degelijk een bruid op m'n eerste foto van m'n laatste bericht (misschien geen traditionele trouwjurk, maar daar heb ik nog steeds weinig inspraak in tegenwoordig) en ten tweede heb ik al met grote regelmaat hier standaard trouwfoto's getoond. Het topic heet 'Bruiloften' en dat onderwerp neem ik heel breed. Opmerkelijker vind ik het eigenlijk dat je 't bij Koen niet noemt, terwijl op zijn foto's al helemaal geen bruidspaar te vinden is.

Je hebt mooie momenten te pakken in je reportage (doel ook op de rest van de reportage in je link), maar blijf me wel storen aan de technische missers. Veel dingen (clippende jurk, abberaties en kleurblans) zijn in post wel te verhelpen denk ik, maar je gebruikt ook wel erg vaak je groothoek wat niet overal even flatterend is. De bruid heeft al best een langwerpig hoofd, en dat fotograferen op 11mm draagt daar niet positief aan bij. En wat heb je in de kerk gedaan qua licht? Het toont allemaal zo wollig.
Kijk snel op arnohoogwerf.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jun 2012 21:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ah, sorry Radar, ik zal voortaan minder kritisch kijken naar deze aspecten :-)

Groothoek schroef ik er niet heel vaak op, in dit geval vond ik het mooi om de architectuur erbij op te krijgen. Helaas idd last van abberaties. Zal eens zoeken hoe of ik dat beter kan verhelpen, stoor me er zelf ook aan. Tips? En kan ik vervorming ook verhelpen door de groothoek? Dat is me namelijk nog niet eerder gelukt met goed succes.

In de kerk heb ik overzicht foto's niet geflitst, maar, er was zeer weinig licht. Weet niet precies wat je met wolligheid bedoelt? Wellicht is het mijn nabewerking die ook nog niet helemaal lekker is... :) Thx voor je reactie!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jun 2012 07:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Stiekem was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar kritiek/advies op mijn foto's :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jun 2012 09:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Koen
Geen kenner op bruiloftsgebied zoals de kemphanen ;) hierboven maar ik ga een poging wagen.

#1 Mooi dat je de schaduw van de trouwauto hebt meegenomen in de foto. Nadeel is wel dat je hierdoor ook veel overbodige informatie op de foto hebt staan zoals de huizen van de buren en de lantaarnpaal die niks toevoegt. Misschien was een een paar passen naar links beter geweest om je onderwerpen te isoleren. En de container had ik verplaatst. Kleine moeite, groot plezier.

#2 Compositie weinig op aan te merken. Misschien iets minder boom en wat meer de nadruk op de ramen. Stoor me wel aan de witte bladeren en vind het gebouw te veel uitgebeten. Tikkie minder zou mooi zijn.

Verder zie ik er weinig bruiloft in maar het feit dat je het in "Bruiloften" plaatst zegt genoeg.

@Stevie
#1 Jammer dat de linkerkant van het pand er net niet opstaat (en dat er een flesje Heineken in beeld staat).
Benen van de bruidegom worden wel erg lang door de groothoek.

#2 Foto staat net niet lekker recht. Begrijp dat je de kerk niet recht gaat krijgen zonder dat je benen moet afsnijden maar de trap loopt volgens mij ook niet helemaal waterpas.

#3 Mooie locatie. Waarom ervoor gekozen om de jurk er niet helemaal op te zetten?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jun 2012 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Koen:

1. ik vind t een mooie overzicht foto. Die huizen, straat voegt volgens mij juist veel toe. Is t niet nu, dan wel over 15 jaar.

2. wel erg overbelicht. Ik vind t verder geen bijzonder moment, compositie, grappig, wat dan ook.

Stevie:

1. tikkie teveel van t 'goede' vind ik. Die enorme blurry en vervormde bovenkant met die aberratie kan toch echt niet? Hoe je CA moet verwijderen: lens correction of anders handmatig je Cyaan lokaal er uit trekken. Oh, en magenta aan de onderkant natuurlijk. Of investeren in betere lenzen. Mooi die bierfles erbij. Ik had m gewoon recht geschoten en dan maar t/m t 1e raam. Wel goede kleurencombinatie namelijk.

2. moment is goed. Jammer dat je m technisch hebt verknald, dat overbelichtte hoeft (en kan vind ik) echt niet. Je weet toch dat ze er aan komen, dus hebt toch ruim tijd om je belichting in te stellen?

3. idem dito, hier had je nog meer tijd. Jammer dat je de jurk er niet helemaal op hebt, en dat haar arm wat gek zit.

De samenwerking met Melele alweer gestopt trouwens? Of heb je 2 sites?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 09:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur & Frankovic, bedankt voor jullie reactie's, daar heb ik wel wat aan :-) Wel grappig wat jullie meteen opvalt terwijl ik me in de nabewerking op andere dingen heb geconcentreerd. Ik reageer nog even op jullie reacties:

Kissyfur:
1. Ik heb de Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX , volgens mij voor een EF-S lens de beste, tenminste, met die overtuiging heb ik deze lens gekocht. Welke lens zou een verbetering zijn en heeft op zodanig groothoek geen last van aberratie e.d. ?

2. Technisch verknald, dat denk ik niet. Ik houd van heldere foto's en belicht de foto's in Lightroom met circa 1,5 stop nog over. Maar, vandaar ook mijn vraag over nabewerking. Ik zal de foto even wat gaan terugschroeven, ik ben, zoals ik zei, een beetje aan het zoeken naar de juiste nabewerking. Als je iets mooi vindt is het lastig om er weer vanaf te komen, mede omdat weinig mensen er kritisch over durven of kunnen zijn :-)

3. Volgens mij heb ik nog wel een foto met een volledige uitsnede, zal eens kijken of ik die zelf ook mooier vind. En inderdaad, haar arm had iets anders gekund, wat intiemer. Hoewel ik het op deze manier ook tof vindt, een 'overgave' van de bruid aan de bruidegom :-)

@Frankovic:

1. Benen worden idd langer, ik zal eens kijken of ik dat kan verbeteren :-) Flesje bier was me niet opgevallen haha, die ga ik wegshoppen. Thx!

2. Krijg de foto niet veel rechter, helaas...

3. Ik vond deze uitsnede mooier, maar, volgens mij heb ook nog wel andere uitsnede waar de jurk wel volledig op staat.

Thx voor alle feedback! :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 10:42 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Druk eens de J toets in bij lightroom, dam zie je wat er allemaal uitgebeten wit is (als je het nog niet op het oog ziet). Heb je met de exposure slider overbelicht in lightroom? Dan krijg je inderdaad overbelichte fotos met uitgebeten wit zoals nu. In plaats daarvan kun je beter de brightness aanpassen, die laat het wit beter heel. Of de middelste twee sliders van de curve.
Ik ben het overigens verder volledig met radar en kissyfur eens, en het was me ook al direct 'opgevallen' zoals je het noemt. Misschien kun je voor je zelf even een lijstje maken waar je in de nabewerking op wilt letten (en in welke volgorde). Ik heb 1 keer wat foto's gemaakt met een 11-16 en hoewel ik wist dat de reviews erg lovend zijn was ik niet echt verbijsterd. Vooral toch best duidelijk last van CA's zoals je zelf ook laat zien (maar die zijn zeker in lightroom simpel te fixen, evt met een zelf gemaakt presetje die je op de foto's van die lens toepast), maar ook wel een beetje flare gevoelig. Verder heb je het nog over 'vervorming'. Bedoel je de perspectivische vervorming zoals bij foto 2 en het feit dat alle dingen in de hoeken uitgetrokken worden? Dat is gewoon inherent aan groothoek, en gaat een andere lens niet voor je fixen. In mijn ervaring is 24mm FF (15mm op crop) nog wel net te gebruiken (als je niet echt mensen in de randen zet) en wordt het daaronder snel te extreem. Maar dat is ook een persoonlijke keuze.
Succes.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 11:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Stevie: 1. waarom zou je zo extreem veel groothoek nodig hebben/willen gebruiken? Ik heb geen verstand van EFS lenzen, verdiep je er zelf in. Als er geen beter alternatief is, dan zou ik gaan bedenken of deze kwaliteit wel de kwaliteit is die je wil leveren.

2. helder is wat anders dan geclipte witten. Ik ben er nu kritisch over, doe er mee wat je wil. Het naast je neerleggen met de de zin "Technisch verknald, dat denk ik niet. Ik houd van heldere foto's en belicht de foto's in Lightroom met circa 1,5 stop nog over" mag ook :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 11:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Thx DG. Ik ben blij dat ik de foto's hier heb gepost, ik wist even niet meer wat nou goed / slecht is. Het overbelichte vertaal ik soms iets te makkelijk in 'oh lekker fris en helder' terwijl het technisch gewoon niet meer klopt. Wel ben ik voorstander om foto's wat lichter te maken dan dat ze uit de camera komen, risico is voor mij denk ik dat ik al snel richting het overbelichten ga. Anyway, ik vind het heerlijk als de foto's door jullie wordt afgeschoten, dat is toch echt de enige manier om blijven te ontwikkelen en niet veel mensen kunnen of doen dan! Dus dank Radar, Kissyfur, Frankovic & DG, ik ga er mee bezig!

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 11:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

Stevie: 1. waarom zou je zo extreem veel groothoek nodig hebben/willen gebruiken? Ik heb geen verstand van EFS lenzen, verdiep je er zelf in. Als er geen beter alternatief is, dan zou ik gaan bedenken of deze kwaliteit wel de kwaliteit is die je wil leveren.

2. helder is wat anders dan geclipte witten. Ik ben er nu kritisch over, doe er mee wat je wil. Het naast je neerleggen met de de zin "Technisch verknald, dat denk ik niet. Ik houd van heldere foto's en belicht de foto's in Lightroom met circa 1,5 stop nog over" mag ook :)

1. Ik gebruik eigenlijk die groothoek zelden op het bruidspaar, nu toegepast omdat ik de architectuur mee wou nemen in A'dam. Ik vind dat vet en met minder groothoek krijg je de grachtenpanden in A'dam er niet op. Vandaar de keuze destijds, goed punt om er de volgende keer bij stil te staan dat ik dan inlever op de kwaliteit. Daar was ik me niet echt van bewust, ik zag het wel in de nabewerking, maar nu je mij er nog even op attendeert ga ik me idd afvragen of ik die lens nog wel moet toepassen op 11mm met een bruidspaar als onderwerp :)

2. Ik ga er zeker wat mee doen en mijn 'overbelichtingfetish' terugdraaien, het moet wat subtieler en verantwoorder. Als ik met jouw kritiek opnieuw naar mijn foto's kijk dan besef ik me ook ineens dat de jurk en enkele andere elementen uitgebeten zijn :-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 15:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kijk eens naar de 16-35L, ik gebruik die voor reportage ook wel. Inderdaad op letten om de mensen niet aan de rand te plaatsen op 16 mm. Met lens correctie toepassen is dit prima bruikbaar voor jou doel.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 17:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
alleen wel compleet iets anders dan een 11-16 natuurlijk :)

Ik gebruik als wijdste een 24mm op een bruiloft, en er zijn ook bruiloften waarbij ik niet wijder dan 35 ga.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 17:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Je hebt inmiddels een 5D2 erbij lijkt het? Misschien een idee om die Tokina dan weg te doen (en evt. zelfs de 17-55IS) en een goede fullframe standaard lens te kopen. Iets als een 24-70L heeft op fullframe al ruim voldoende groothoek om je de hele bruiloft mee te vermaken. Of anders inderdaad een 16-35L, maar wen jezelf er dan niet aan om hem standaard op de 'uitgezoomde' stand te gebruiken, want dat is vergelijkbaar met 10mm op crop, erg extreem dus.
Of natuurlijk primes all the way :9~ , maar dat is snel een stuk duurder en uiteindelijk zwaarder grapje.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 18:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Klopt, sinds gister de 5d2 erbij. Ik was al tijdje aan het sparen voor de opvolger, de 5d3, maar uiteindelijk de 5d2 voor een hele mooie prijs kunnen krijgen. Mijn ambitie is om zoveel mogelijk op te stappen naar primes, gisteren nog de 135L 2.0 gescoord, erg blij mee. Nu ik full frame erbij heb (ook sinds gister) kan ik qua bereik wat meer spelen met die primes, bv de 50mm 1.4 komt nu ook een stuk leuker tot zijn recht, vind ik :-)

De 24 - 70 2.8 heb ik een keer gebruikt op een bruiloft, ik vind dat de 17 - 55 is usm daar niet veel onder doet :-) Dus die laat ik er voorlopig nog opzitten, redelijk verslaafd aan die lens. De Tokina 11 - 16mm houd ik voorlopig ook, qua scherpte vind ik hem erg goed alleen die AC is soms erg irritant. De 16 - 35 scoort qua scherpte niet veel beter als ik de reviews mag geloven :-) En vandaag even wat lopen Photoshoppen, AC is prima weg te werken (en het bierflesje ook):

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 21:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nu zijn scheenbeen nog wat inkorten, de lucht + dakgoten en misschien nog wel een verdieping er af croppen en t begint er op te lijken :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzamel] Bruiloften
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 22:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat Kissy zegt. :lol:
I keep you in the holes!!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 22:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Koen: eerste is een mooie sferische overzichtsfoto. Mooie omgeving. De tweede vind ik net iets teveel een zoekplaatje aan het worden. Ansich grappig, alleen jammer dat het witte bovenin teveel de aandacht vraagt.
@ Stevie: Veel blabla inmiddels. Laatste update is de man ineens wel errug lang geworden.. Heeft die stelten onder de broek verstopt? Minder groothoek gebruiken is niet erg hoor :)

Omdat er inmiddels teveel tekst en te weinig foto's staat:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 13:46 
 WWW  Profiel
@ stevie,
lijkt er meer op dat je tokina last heeft van decentrering, neem eens een foto (loodrecht) van een muur en kijk of de linkerhoek even scherp is als de rechter.
http://www.rs-visuals.com Canon 7D - Sigma 15mm fish - Canon 17-40mm - Canon 300mm

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2012 08:19 
 Profiel
Koen Smit: Ik vind je eerste foto erg fijn om naar te kijken, lekkere frisse kleuren, goede compositie, leuk dat je een groothoek gebruikt hebt. Je tweede foto vind ik minder, naar mijn idee is het uitgebeten wit net iets té. Wel heb je een leuk moment te pakken.
stevie: De jurk van de bruid is echt té wit op alle foto's. Dat vind ik jammer, want voor de rest zijn het best leuke foto's. Je tweede foto kijkt net niet helemaal lekker, waarschijnlijk omdat 'ie niet helemaal recht staat. Misschien was het leuk geweest om de laatste foto uit je serie van een grotere afstand te nemen en zo meer van de straat ernaast te laten zien.
amused: Ik vind al het groen in je foto wat onrustig in combinatie met de felle kleuren van het bruidspaar ertussen, je foto kijkt niet echt fijn. Ik denk dat 'ie beter geweest was als je niet door de takjes heen geschoten had maar gewoon het bruidspaar voor de heg had gezet, of dat je wat meer een close-upshot gemaakt had met wat takjes ervoor. Ik denk dat allebei iets teveel van het goede is.

Tweeluik van de bruid die ik eergisteren voor de lens had:

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2012 09:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dorien: Ik heb het even op twee schermen bekeken, maar het grijzige wit oogt niet lekker. Rechts kan nog wel, dat is toch soort van abstract, maar de bruid is helemaal platgeslagen zo. De jurk, de huid, het boeket, alles heeft dezelfde tint en wordt één groot vlak zo.
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jul 2012 18:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Ticor: ik moest erg lachen om jouw tweede foto. Die moeder kijkt zo verschrikt naar de bruid. Leuk moment!
Al weet ik nooit of je zulke foto's nou wel of niet in het album moet stoppen ;-)
@ Stevie: 1 vind ik erg mooi met die huizen er zo op. Leuk standpunt, is weer eens wat anders dan de standaard voordeur. Je derde foto vind ik jammer omdat haar jurk er niet helemaal op staat en op een of andere manier stoort dat op deze foto.
@amused: ik vind het bruidspaar zo tussen het groen erg leuk alleen vind ik de compo echt totaal niet lekker kijken. Het paar hangt teveel onderin het beeld en er is teveel nikszeggend groen. misschien als je m vierkant cropt om het paar heen dat hij beter wordt.
@Dorien: ik ben het eens met degene hier die zei dat de tinten te grijs zijn. Ik vind het mooi dromerig beeld, maar de wittinten zijn niet fris. Als je die zou kunnen ophalen, denk ik dat het hele sterke platen zijn.

Hier dan ook maar eens wat van mij. Ik schiet niet veel bruiloften maar dit zijn twee recente

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Eyeris Photography & Design
http://www.eyerisphotography.nl

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Sep 2012 09:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dit topic kan wel weer eens een schopje gebruiken :).

Van het voorjaar heb ik ook een aantal bruidsreportages mogen maken. Ben erg benieuwd wat jullie van de resultaten vinden. Ik heb er ontzettend van genoten om ze te mogen maken en hoop er in de toekomst weer te mogen maken want het smaakte absoluut naar meer. Het stel in deze serie trouwde in Enkhuizen en wilde in de reportage graag de typisch Hollandse eigenschappen van dit gebied terug laten komen. Vooral het IJsselmeer en de bollenvelden vonden ze belangrijk.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

Reacties op de eerdere foto's:

@Iris_1982: De paraplu's van het eerste stel 'vlammen' erg lekker maar de verder wat vlakke kleuren in de foto's vind ik er niet bij passen. Bij het tweede stel, eerste foto is het jammer dat de bruidegom wat wegvalt in de foto, de tweede is wel erg gaaf!
@Dorien: ik vind het grijze echt niet mooi, sorry!
@Amused: leuk doorkijkje, lekker romantisch daardoor!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2012 15:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Koen Smit: foto 1, mis ik het bruidspaar... An sich een leuk moment, neem aan dat het de trouwauto betreft, maar in een snapshot topic had deze imo ook niet misstaan zonder het onderwerp te kennen. Foto 2, Mooie gezichten door het glas, precies genoeg licht er nog op. Wel is het boven/midden voor mijn smaak veel te hard qua licht.
@ Stevie: foto 1 is inmiddels al genoeg geanalyseerd denk ik ;). Foto 2, klassiek moment, alleen zie ik een wat vertekend beeld. De stoep is recht, maar het metaal boven loopt naar rechts af, wringt een beetje. Foto 3, mooie pose en omgeving Had alleen de jurk niet zo afgesneden persoonlijk, denk dat een beetje naar rechts en het linker straatdeel eraf iets pakkender had kunnen zijn.
@ Amused: druk en veel groen, maar toch wel leuk effect eigenlijk.
@ Dorien: Linker beeld erg mooi. Lekker zacht, hou hier wel van. Rechter deel.. mmhh, niet mijn ding als bruidsfoto.
@ Iris: foto 1, leuk beeld, je ziet ze denken of ze het zo wel goed doen ;). Foto 2, selectieve kleur... mmhh, erg... eehh, aanwezig. Smaken verschillen gelukkig ;) Foto 3, Bewogen bruidegom, beetje rommelig, niet mijn ding. Foto 4, erg mooie plaat, mooie setting en poses :)
@ Damien: mooie setting en pose, wel erg uitgebeten bovendeel. Foto 2, doet het niet hier :) Foto 3, Leuk geheel, klein beetje inflitsen van rechts had imo wel gemogen, maar verders fraaie plaat :)

En nu ik met de grote mond :o

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Nikon FX en wat analoog spul...

www.remcovandesanden.nl

ALS Reportage

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2012 16:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Remco v/d Sanden schreef:

Foto 2, doet het niet hier :)

Bedankt voor je reacties! Foto 2 doet het als het goed is nu weer. Vreemd, hij stond blijkbaar maar voor een deel online :oops:

Reactie op jouw foto's: de eerste vind ik echt heel gaaf! De andere twee vind ik qua idee niet zo origineel (net iets te vaak gezien denk ik), de derde vind ik zijn blik wel 'bijzonder'...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Okt 2012 15:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Dorien, de Sfeer vind ik erg mooi, de toning ook wel, alleen net iets teveel tegen het grijzige aan.
@ Iris, nummer 4 vind ik de leukste. De eerste twee vind ik net wat te druk en de derde zie ik net wat teveel omgeving.
@ Damien, die eerste is wel fijn. Mooi dat je nog net de horizon kan zien. Die tweede vind ik ook wel leuk, alleen vind ik de groothoek net iets teveel. De derde had van mij wel spannender gemogen. Andere uitsnede, of misschien wel een hele andere hoek.
@ remco, De schoenen zijn een mooi detail, net als de tweede foto. De derde foto staat de bruidegom niet heel galant naar zijn vrouw te kijken. Misschien is het zijn uitdrukking, maar hij kijkt niet zo positief naar zijn vrouw lijkt het. Ook zou je nog eens naar de vrouw haar rug bij haar bovenarm kunnen kijken. Is niet heel charmant in beeld gebracht. De tatoeage is misschien een keuze, maar dan zou ik daar of juist meer aandacht aan geven, of misschien juist wat minder. Het is het nu net niet.

Ik ben bezig geweest met wat te selecteren voor mijn portfolio. Is dit wat?
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Okt 2012 16:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Amused; Mooie plaat, fijn doorkijkje, doet het goed in het album. Geheel mag wat frisser wellicht. De foto hierboven is wel erg ruizig, laat veel vragen open, maar als bruidspaar in spé zijnde zou ik niet vallen voor zo'n foto.
@Dorien; Mooie, duidelijke stijl. Niet helemaal mijn dingen, maar ik kan me voorstellen dat het contrastloze juist je bedoeling is.
@Damien; Tweede foto heeft een hoog ArnoHoogwerf-gehalte. 1 vind ik te wittig, 2 is jammer van het stukje bruidsjurk wat er afvalt. Bij drie had ik de schaduws beter belicht.
@Remco; 1 prima, niet heel bijzonder, maar dat hoeft ook niet. Twee 't zelfde. Drie vind ik te geposeerd, en rechtsonder rommelig.

Doe ik ook weer even mee:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Documentair, Journalistiek & Reportage
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 715 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Grijswaarden