countAdView(1)
 [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 27 Jul 2010 16:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@eatjunkbecomejunk: Mooi! Misschien een klein beetje afstandelijk.
@tycho: Ik vind het wel erg grote donkere vlakken.
@frankovic: Ik vind het nog te weinig straatfotografie, omdat er geen duidelijke mensen in voorkomen en het meer om de graffiti lijkt te gaan. Maar dat kan aan mijn definitie ervan liggen. 2 En 3 vind ik ook teveel hetzelfde.

Nog 2 van mij, die niet bij elkaar horen:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 29 Jul 2010 14:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Die eerste is vet :)

Tweede doet me minder, ik mis daar stukje context
D300, Nikkor 18-70, 50/1.8D, Micro 105/2.8D, 70-200/2.8 VR-I, sigma 10-20, Bigma en dan ook nog wat flits meuk...
www.corethron.nl
*last updated on 28/8/2010*

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 01 Aug 2010 00:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Michel chan: Je laatste vind ik leuker dan de vorige 3. Probeer er op te letten dat de personen op de achtergrond helemaal op de foto staan, en niet worden afgekapt. Ook staan sommige foto's wat scheef.

@ Frankovic: Nummer 1 vind ik wel leuk :). Heb je een ND filter gebruikt? Kleurgebruik op je foto's is wel mooi

@ -DG- : Nummer 1 is erg gaaf! Staat alleen iets scheef. Waar is deze gemaakt?

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 01 Aug 2010 09:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor de reacties op mijn foto's.
Ik heb geen ND filter gebruikt heb mijn diafragma wat verder dichtgeschroefd.
Ben het er mee eens dat het niet helemaal de straatfotografie is maar wist hem niet beter te plaatsen. Suggesties?

@-DG- #1 Bijzondere sfeer, roept vraagtekens op. #2 doet me niet zoveel, niet mijn ding.
@eejtje #1 Mooie plaat, maar de achtergrond is wel erg uitgebeten. En misschien was spelend toch mooier geweest omdat ze nu haar hand zo raar bij haar mond heeft.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 01 Aug 2010 10:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
-DG-: wat een verschil tussen de 2 beelden zeg.
#1 is een schrijnend maar een sterk en verhalent beeld terwijl #2 een matig kiekje is tijdens het wachten op het vliegveld.
--- ik begrijp het niet, hoe kunnen mn fotos zo slecht zijn als ik de beste camera en lenzen gebruik ---

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 14:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Frankovic: Bedankt : ). Is deze versie beter?

Afbeelding

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 15:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
huh ? waarom die eerste bewerking ?
--- ik begrijp het niet, hoe kunnen mn fotos zo slecht zijn als ik de beste camera en lenzen gebruik ---

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 15:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De tweede is een bewerking, de eerste niet. Dus de exposure van dat overexposued gedeelte omlaag gehaald

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 15:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt! Het was in Athene. @catflap: je hebt de locatie in in ieder geval goed. ;)

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 15:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ -DG-

Toning, belichting, kader e.d allemaal prima alleen mis ik voor mijn gevoel iets meer contact met de persoon. Voor mij dus graag wat meer gezichtsherkenning.

Tweede spreekt me niet aan, zie er te weinig in.

@ eejtje:

Mooi portret, zou er niet veel anders aan hebben gedaan. Misschien in ACR de lichte partijen nog wat terug halen zoals in je re post inderdaad. Alleen dan weer iets frisser (helderder)

Vorige week terug gekomen uit Berlijn, en op de Friederichstrabe te Checkpoint Charlie deze foto geschoten:
Paps zit aandachtig de wand te bekijken terwijl zijn zoontjes zich stierlijk vervelen.

Afbeelding
jordycaris.nl ONLINE

Opinions are like assholes; everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks

Titel: Re: [Verzamel] Straatfotografie
Nieuw berichtGeplaatst: 06 Aug 2010 19:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
:D Ik weet niet of het wel straatfotografie is. Het is namelijk binnen genomen! ... Als het mag om te fotograferen, dus dan doen we het ook ;)

Afbeelding
F/3.5 1/25 ISO1600 | 18mm
http://www.KvLaarhovenFotografie.nl | Alpha200 / 18-70 / 1.8 50mm / 4-5.6 apo 70-300mm / hvl42am flitser

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 07 Aug 2010 23:02 
 WWW  Profiel
@soulpic, leuke compositie en ook scherp opgemerkt ;)

Zelf was ik afgelopen week een dagje in Aachen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Canon 7D + Canon EOS 350D + 18-55mm + 50mm f1.8 + Tamron 55-200mm + Tokina 12-24 F4.0

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 08 Aug 2010 13:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@eejtje sorry voor de late reactie maar sluit me aan bij soulpic. Iets frisser en het moet hem zijn.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 02:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt allemaal! Ik heb een tussenweg genomen:
http://www.flickr.com/photos/45980649@N05/4847101073/

@ bartx: Leuke snapshots. Vind nummer 2 iets te krap genomen.
@ DJKEVKE: Naar mijn mening iets te donker. Compositie is ook niet goed gekozen. Pilaar steelt nu de aandacht, terwijl dat niet het hoofdonderwerp is.

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 11 Aug 2010 21:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ DJEVKE:

Opzich, lekker sfeertje e.d. Maar voor mij is het te afstandelijk, ik zie altijd graag interactie met de geportretteerde, hier kijk ik tegen een rug aan en is het voor mij persoonlijk minder aantrekkelijk. Als je nu een shot had gemaakt vanuit de andere kant en ik had die vrouw zien rouwen bijv, was het voor mij 1000x beter geweest.

@ bartx:

Op alle drie de beelden is wat te zien, maar is het interessant wat ik zie? In mijn ogen niet helemaal. Een is bijvoorbeeld mijn inziens te simpel.
Twee kan dan wel weer maar ik mis een gevoel van diepte, kijkspel..iets waardoor ik iets langer blijf kijken dan een paar tellen. De kadrering is wat mij betreft te krap. Het kijkt niet lekker weg. De derde voel ik ook niet.

@ eejtje:

Waarom eigenlijk sepia / duotone i.p.v kleur of zwart wit?
Weet niet of ik de sepia / duotone wel een toegevoegde waarde vind hier.

Wel een leuke straatfoto, al gaat mijn voorkeur uit naar mensen.

Geschoten in Berlijn, volgens mij in de buurt van Eastside Gallery

Afbeelding
jordycaris.nl ONLINE

Opinions are like assholes; everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 12 Aug 2010 16:48 
 Profiel
@Soulpic: Ik vind het beeld iets te druk. Een crop rond de bus zou het wellicht beter doen.
@Eejtje: Gave plaat
@Bartx: nr.1 zou ik de paal links weglaten. Bij de overigen zou ik de mensen wat centraler stellen in de foto's

Deze komst uit Lecce (Italië) tijdens een rondleiding

Afbeelding
Canon 5D MkII|1DMkIII|16-35 F2.8 II|24-105 F4 IS|70-200 F2.8 IS|24-70 F2.8|85 F1.2 II|100 F2.8 IS Macro|3*Canon 580 EX II|4*Pocketwizard Flextt5|TC 1.4 II|TC 2.0|Porta Brace|QSTARZ BT1000EX|Manfrotto's

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 12 Aug 2010 17:01 
 Profiel
@-DG-: Wat is het verhaal bij deze plaat (nr.1) en is die ruis erin gekomen bij de opname of bij de bewerking?
@DJKEVKE: Mooie plaat, intrigerend. Ik zou 'm recht van achteren genomen hebben en van iets dichterbij.
Canon 5D MkII|1DMkIII|16-35 F2.8 II|24-105 F4 IS|70-200 F2.8 IS|24-70 F2.8|85 F1.2 II|100 F2.8 IS Macro|3*Canon 580 EX II|4*Pocketwizard Flextt5|TC 1.4 II|TC 2.0|Porta Brace|QSTARZ BT1000EX|Manfrotto's

Nieuw berichtGeplaatst: 12 Aug 2010 22:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
DG: Goed beeld, maar ik heb ook mijn twijfels bij de donkere bewerking.

Brussel

Afbeelding

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 12 Aug 2010 23:17 
 Profiel
@eeltje: vind de omzetting een beetje groezelig geworden. Wel leuke observatie!
@lunarsun: 2 oude dames op pad, ben nu wel erg benieuwd naar hun gezicht
@soulpic: die uit Berlijn is erg sterk, veel verschillende lagen mensen, mooi.
@bartx: prima plaatjes maar men aandacht is ook zo weer weg.

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 13 Aug 2010 22:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
DG: Een zwerver. Idd wel met een verhaal, maar iedere zwerver is wat dat betreft gelijk.... Ik mis iets. De tweede vind ik een mooi sfeer plaatje.

Eejtje (1): Beetje afstandelijk. Bewerking vind ik niet uitmaken.

Soulpic: Ik zie er heel wat anders in, n.l. het plaatje in een plaatje met die tank als onderwerp. Maar omdat goed uit de verf te laten komen wringt de compositie wat.

Eejtje (2): Mooi mooi.

Lunar, reus, milder: boeien me miet zo. Maar dat ligt aan mij! :)

Afbeelding
A discipline that does not lead to a compassionate practice may be said to have failed.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 13 Aug 2010 22:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
reus: fijn om hier weer fotos van je te zien.. en meteen ook weer heerlijk.

Nieuw berichtGeplaatst: 16 Aug 2010 20:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zo, mezelf weer eens laten zien.

@ DG; Foto 1 mooi moment vastgelegd, stukje wereldse treur. Foto 2 is voor mij meer abstract bijna, wel leuk gedaan.
@ eejtje; 2e versie is idd veel vriendelijker voor het oog. Mooie bewerking, prachtige blik.
@ soulpic; Mooi overzicht, had misschien iets dichterbij mogen zijn. Nu oogt het wat afstandelijk.
@ DJKEVKE; lastige plaat. Snap je bedoeling, maar aantal dingen spreken me niet aan. Zit met de horizon en lijnenspel, vrij donker, afstand tot de persoon. Was meer uit te halen denk ik.
@ BartX; foto 1 beetje hard licht over een groot deel, wel geinig. Foto 2, horizon scheef, stoort wat. Weinig spannends te zien. Foto 3 Beter, mooi onderwerp, misschien iets lager standpunt, en iets dichterbij.
@ eejtje; leuke plaat. z/w had idd misschien wat fraaier geweest . DOF is mooi, onderwerp is pakkend.
@ soulpic, je hebt er een vrind bij haha. Leuke spontane plaat.
@ Lunarsun; fraaie plaat. Mooi moment. Jassen lopen wat dicht met zwart, en vignetting is vrij fors aanwezig. Verders een top plaat door de simpelheid.
@ Reus; Foto 1 mooie blik, ietsje flets, wel sprekend beeld. Foto 2 smakelijke foto haha, mooi intiem moment tussen twee oudjes. Mag dit graag.
@ Milder; Erg lachwekkend moment, de oude en nieuwe generatie vrouwelijk schoon hehe. Alleen je horizon had ietsje rechter gemogen ;)
@ Bart; fraai. Had ik nog dichterbij willen zien. Heel mooi moment en setting.

Doe veel te weinig straat naar m'n zin. Vandaag heel even paar foto's gemaakt. Vond deze wel geschikt om te plaatsen hier.

Afbeelding
Sony Alpha + Grip, Sigma/Sony/Minolta glaswerk.

www.remcovandesanden.nl

Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2010 11:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@DG Knappe eerste. Mooi dat naambordje van het hotel. "Hij haalde net zijn bed niet..."
@Soulpic: Best wel grappig. De blik van de man maakt het beeld.
@Reus: Sterke beelden, mooie composities. De tegenstelling tussen de casual gekleeden en 'opgekleeden' valt me hier onmiddellijk op.
@Bart: Knap gezien. De man netjes in het kadertje geplaatst. Komt een beetje triest over die eenzame man.
@Remco: Heel mooi beeld. Een heel (ontroerend) verhaal in één beeld gevat.

Vive les Courageux

Afbeelding
Mvg,
Tim
Portfolio

Nieuw berichtGeplaatst: 22 Aug 2010 19:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@soulpic, Ja perfect moment erg leuk om te zien _O_
@Lunarsun, Classic but nice :D
@Reus, Vooral foto 2 vind ik erg gezellig.. :Y Lekker eten bij eens vuilnisbak :D mooi gedaan...
@milder, Wie weet wat er aan de andere kant van het bord staat.. De foto staat overigens wel iets scheef..
@Bart, Iets te veel omgeving naar mijn mening verder erg mooi...
@Remco v/d Sanden, Inderdaad een mooi ontroerend beeld... jammer dat de man echt wegvalt in zijn zwarte jas..
@TiCor, Nice.. Lekkere sfeer en mooi van kleur de fiets van de man maakt de foto echt af..

Twee foto's van sail van mijn kant....

Afbeelding

Afbeelding
Website : Patrickstroobach.nl
Nikon D700, 14-24 mm 2.8,24-70 mm 2.8, 50 mm 1.8, 90 mm 2.8 Macro

Nieuw berichtGeplaatst: 24 Aug 2010 13:55 
 Profiel
Mooie foto's in dit topic.

TiCor, Heel erg geslaagde foto, prachtig van kleur. Heel mooi dat de man een consumptie nuttigt voor het geschilderde decor van een cafe.

@Patric89, vind ik eigenlijk meer snapshots. ik heb bijna altijd moeite met foto's van mensen op de rug. Nummer twee is voor mij de beste, mooie compo met twee mensen en twee vlaggen. Naast elkaar en geen contact.

@DG nummer 1 is een mooi rauw beeld maar voor mij te veel candid. Snel "vanuit de heup geschoten" lijkt het wel.

Hier een link die jullie moeten zien. een foto van 100 meter breed opgebouwd uit 20 dagen mensen fotograferen op een brug. Briljant!
http://www.simonhoegsberg.com/we_are_all_gonna_die/slider.html

Mijn bijdrage:

1. een oude foto uit de tijd dat ik erg onder de indruk was van Peter Mertens en zijn stijl probeerde te imiteren.

Afbeelding

2. bijna contact op een bushalte

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Aug 2010 16:35 
 Profiel
Dit voorjaar in Lissabon, je vraagt je af hoe zo'n lief oma'tje op straat terecht komt. Ik spreek geen portugees, zij geen engels.

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 25 Aug 2010 17:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Ticor:

100 % eens met Patrick!

@ Patrick:

Weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden, ik mis iets.
Iets pakkenders.

@ Mace:

Mooi beeld, super fotogenieke vrouw en mooi zwart wit. top.

Tweede vind ik minder, is me wat te druk, wordt teveel afgeleid door andere knopjes, lampjes e.d. Toen ik de foto zag betrapte ik me er ook op dat ik eerst naar de led verlichting e.d keek en niet de vrouw in de bus / tram.

Misschien is die oma wel helemaal niet lief haha. Mooi beeld maar met bewerking is er veel meer uit te halen. Zwart wit / korrel of iets dergelijks.

Vandaag geschoten in Amsterdam, Keizersgracht.

Afbeelding
jordycaris.nl ONLINE

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 28 Aug 2010 23:34 
 WWW  Profiel
@Patrick:Ik ga met Soulpic mee, ze zijn wel oké,maar ik kan er niet bij blijven hangen.
@mace: Jouw beelden laden maar half :S... Ik kan dus niet zien wat je hebt gefotografeerd... :$
@mace2 (die het wel doet): Vind het beeld sterk,maar had idd sterker kunnen zijn in Z-W.
@soulpic: Spiegelbeeld werkt erg goed! Ik dacht eerst even dat de mannen rechts van de ruit ook in de ruit stonden,maar die mensen liepen dus rechts van jou ;)
Misschien links iets teveel ruimte? Dan was het beeld m.i. wat sterker geweest.

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 29 Aug 2010 06:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Maarten_E

waarom dit camerastandpunt?
om de lijn van de roltrappen horizontaal te krijgen?
vind ik geen grondige reden om een hele foto dan maar schuin te zetten.
kijkt niet lekker.

Titel:
Nieuw berichtGeplaatst: 29 Aug 2010 11:55 
 WWW  Profiel
@Roosevelt: Ik heb de foto schuin gezet om 2 redenen;
Om de roltrappen inderdaad horizontaal te krijgen, en ten tweede om de mensen op de trap netjes in één hokje te zetten.
Op het moment van het meer horizontaal houden van de camera (wat ik wel heb geprobeerd) was dat niet goed gelukt,en hadden er mensen achter het hekwerk gestaan.

Forumindex » Foto's » Documentair, Journalistiek & Reportage
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Grijswaarden