[ 2218 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Volgende
 Titel: Mensen en Portretten (deel drieëndertig)
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2011 02:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zag nog geen nieuwe, tijd om maar een nieuwe aan te maken lijkt mij :).

Deel 32 is hier te vinden.

De paar laatste foto's van het vorige deeltje:

amused:
Afbeelding

jeroennieuwhuis:
Afbeelding

fotow:
Afbeelding

vera
Afbeelding

Modedit braintag: startpost aangepast. Aub alleen inhoudelijke reacties op de foto's. Zelfportret van Sjoerd op eigen verzoek verwijderd, zie deel 32.

T} TomRoelofs.nl - Musicphotography

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2011 09:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
fotow: Great!

vera: nice.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2011 09:47 
 WWW  Profiel
@Sjoerd, voor mij is het gewoon een portret. Eigenlijk zie ik er niks bijzonders in, niet in de uitdrukking, bewerking en de kadering. Zelf kijk ik heel erg naar creativiteit en dat kan ik hier ook niet in vinden. Wel vind ik dat diegene die op de foto staat een mooie en vriendelijke lach geeft waardoor de bewerking wat minder streng overkomt. Zelf had ik voor helemaal zwart wit gekozen.

@Amused, dit vind ik mooi! Het geeft namelijk mij de ruimte om iets te bedenken bij dit beeld? Zoals, waarom deze houding! Ik vind hem sprekend en eerlijk, ben er weg van. Plus die gozer lijkt verdacht veel op mijn vriend hahaha.

@Jeroen, dit was een "reclame" beeld toch voor de jas? In dat geval, ik kijk sneller naar het hoofd dan naar de jas. Het merk zit wel prominent in beeld maar toch trekt het te weinig aandacht. Verder wel mooie scherpte diepte op de jas! Vind het er alleen raar uitzien bij de mond, vraag me niet waarom want daar ben ik zelf ook nog niet over uit.

@Fotow, hier kan ik eigenlijk weinig over zeggen. Het is een geslaagd beeld, ziet er netjes uit en goed verzorgd. De belichting is strak, je model heeft een mooie uitstraling, gewoon goed dus. Alleen, ik heb het gevoel dat ik het al eens eerder heb gezien, als het gaat om beweging, nabewerking, setting. Naar mijn idee zie ik zo'n beeld in bijna ieder mode gericht tijdschrift wel voorbij komen, daarom is het voor mij geen speciaal beeld wat in mijn hoofd blijft spoken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2011 18:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@foto W , vette pic, lekkere kleurtjes en motion.

Afbeelding
1D mark IIII, (2x) EOS 5D mkII, 2,8/16-35mm L USM, 1,8/28mm 1.2/50mm L USM, 2.8/90mm MACRO, 2.8/70-200mm IS II L USM, 4.5-5.6/100-400mm IS L USM, 2.8/300mm IS USM, Extender 2.0, 550EX, 580EX II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jan 2011 20:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Vera

Dat hebben er meer gezegd, ik ga hem wel op nieuw doen. Zal hem dan hier wel weer plaatsen. Bedankt voor je reactie :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Mensen en Portretten (deel drieëndertig)
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jan 2011 17:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fotow: Goed portret, fijne bokeh en krachtige kop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jan 2011 21:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mooie hasselblad heb je eric, maar wat the hell heb je met de jpg gedaan? Of is de film zo gaar? Vooral bij 1 lijkt t wel zo'n lomp photoshop filtertje op z'n gezicht. Alsnog is het wel de beste foto van de 3. Op zich heeft ie een goeie kop, maar bij 2 en 3 is het zo ''ik weet niet zo goed hoe ik me voor de camera moet gedragen dus krab ik maar aan m'n nek''.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Jan 2011 13:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor de reactie Willum. De portretten zijn geschoten op 3200 iso zwart-wit film. Er zit dus sowieso al ontzettend veel contrast in en ik vind het er persoonlijk mooi uitzien zo. Dat het voor sommige mensen te overdreven geshopt lijkt snap ik echter wel. Dat van die houding ben ik het gedeeltelijk mee eens. Vind persoonlijk de foto waarop hij lacht het best.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Jan 2011 22:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooie sfeer mvdklooster.

Afbeelding
If you want to know where the rainbow ends
It's you who've got to go there and find it my friend

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Jan 2011 09:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lothian: Mooi, handen voegen hier echt wat toe. Ze accentueren de vorm van haar gezicht als het ware. Mooi gedaan.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Jan 2011 21:13 
 Profiel
Hierbij een foto van mijn vader die ik gemaakt heb, ik fotografeer nog niet zo heel lang maar zou graag willen weten wat jullie er van vinden! :)
ik heb gefotografeerd met een Canon EOS D1000

Afbeelding

Welkom! linkje gefixt, lees ook even de FAQ om te zien hoe alles hier werkt ;)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jan 2011 17:26 
 WWW  Profiel
@ Eric vr: Vind foto 1 wel mooi (spontaan). Alhoewel ik de bewerking ook wat overdreven vind.
@mvd klooster: Fijne bewerking, model valt goed op in de foto! Wellicht had het ook leuk geweest als het model een felle kleur jurk aan had gehad.

@ Lothian: Mooie foto en bewerking! Het rechter oog lijkt alleen net iets minder scherp te zijn. Niet heel storend overigens.
@ anouk: Zonde dat de het gezicht aan de rechterzijde net iets te donker is doorgelopen. Wel een mooi tekenend gezicht.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jan 2011 18:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding
Ik probeer het nog maar is, geef gerust kritiek, ik leer graag.

@Eric; Nr 1. De bewerking vind ik overigens wel wat hebben.
@Lothian; Mooi! Stoor me alleen beetje aan het ringetje, mn ogen vliegen er telkens heen.
@Anouk, Iets te donker aan de rechterkant. Had van mij ook b/w mogen zijn, sepia vind ik hier niet echt werken.
@Shift; Best cool, vind het vuur alleen niet echt wat toevoegen. Ik had wat met die andere buis erbij gedaan, nu wordt ie een beetje afgesneden. Hoe was je licht setup?
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jan 2011 20:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Lothian, Je hebt een mooie plaat te pakken met twee hele sprekende ogen. Ik vind hem mooi!
@ Anouk, Je mag de hele rechterkant er wel af halen. De lege zwarte ruimte voegt niks toe aan je foto. Ook al is de sepia vaak een smaak geval. Ik vind hem hier afbreuk doen aan de foto. Het is veel te geel en geeft geen sfeer aan je portret. Ik denk ook dat ik de rechterkant van het gezocht zou ophelderen en het glimpje in het oog aan diezelfde kant weg zou werken. Er mag nog veel mee gebeuren. Welke camera je hier gebruikt maakt mij verder niet uit. Ook met een compact kan je mooie foto's maken.
@ Shift, Heerlijk kleur en techniek gebruik! Ik ben er weg van. Welzit ik te kijken naar het perspectief van de buizen aan de rechterkant. Het loopt een beetje vreemd in elkaar over, maar na wat langer turen. Het klopt toch wel. Maar goede blik, goede lokatie, goede foto!
@ Koen, de sfeer heb je te pakken. Zeker werkt het model hier goed mee. Wel is de achtergrond voor mijn idee net iets te druk.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jan 2011 21:32 
 WWW  Profiel
@ Koen: Klopt, het vuur voegt niet heel veel toe. Het was meer een experiment met vuur :).
Ik heb een canon430ex 1/4 power met 43' shoot through umbrella gebruikt. (vanaf links).
Fijne dof op jou foto. Verder heb ik er weinig op aan te merken. Niet heel spannend beeld,
gewoon goed.

@ Amused: Vind foto 1 wel potentie hebben. Persoonlijk vind ik het een klein beetje jammer dat de
mond onscherp is. Zijn ze trouwens analoog geschoten of digitaal?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 00:12 
 WWW  Profiel
Amused... mooi beeld

Lothian... mooi in eenvoud

mvdklooster... mooie sfeerplaat

Anouk... ik vind het wel een mooi beeld. Alleen het in mijn ogen te sterke witte puntje in zijn linker oog (voor de kijker rechts) stoort me.

Shift... voor mij doet deze foto het niet. Ik stoor me aan de buis links op de foto. Wellicht was het interessanter geweest om daar het vuurtje in te steken en die zo in het beeld te trekken. Nu vind ik het rommelig.

Ik zal zelf ook maar weer eens wat laten zien.

snapshot van vanmorgen. Mijn buurman met zijn Olympus Pen
Afbeelding

Nienke in de sneeuw
Afbeelding
Canon 13D mk Vx met Canon 536mm f 1.9 L

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 00:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lekkere openings pagina! Mooi divers werk.

mvdklooster, fijn werk..vervreemdend.
Eric_vr: 1 was voldoende in mijn ogen, mis contact met de camera
Lothian: Mooi, maar krijg sterk dejavu gevoel
anouk: welkom, beeld vind ik niet lekker kijken..te veel contrast denk ik
Shift: leuke plaat
Koen Smit: Iets te veel een random moment, voor de rest een leuke plaat
amused: Kijkt prettig, 3 vind ik het beste
Harold: Nienke zou het koud hebben gehad ;), wel lekker z/w

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 00:55 
 WWW  Profiel
FB... mooi portret. Ik twijfel even over de benen. Als ze die gebogen had, was het niet mooi geweest, maar nu zijn de voeten afgesneden. Dat is ook niet helemaal jofel. Maar het stoort me ook niet echt.
Canon 13D mk Vx met Canon 536mm f 1.9 L

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 01:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@mvd: Fijne kleuren, licht, model. Echt heel fijn beeld, was al een paar keer komen terugkijken.
@Eric: De lachende is inderdaad de beste. Die andere had je beter weg gelaten. Te geposeerd en te veel van hetzelfde.
@Lothian: Mooi gezicht heeft ze.
@Anouk: Ik vind de sepia achtige toning echt ni fijn...
@Shift: Het beeld is leuk, maar je ziet lichtjes een aura rond de jongeman. Ik had er misschien ook wat meer contrast in gestoken en vind de foto over het algemeen iets te blauw.
@FB: mooi van kleur, maar inderdaad jammer dat je die voeten hebt aangesneden...

Ilja.
Afbeelding

Jelena.
Afbeelding
Canon EOS 5D MKII | 28mm f/1.8 | 50mm f/1.2L | 24-70 f/2.8L | 70-200 f/2.8L
http://www.jensmollenvanger.be
http://jensmollenvanger.wordpress.com/

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 09:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Amused: Die eerste kijkt lekker weg, mooi portret. Tweede en derde doen mij niet heel veel, voegen imo ook niks toe aan nummer 1.
Harold: Twee prima plaatjes, fijn z-w, lekker contrast.
FB: Licht en bewerking is lekker, maar ik twijfel ook over de compositie. Xeen staat er wel weer lekker op!
Eatbecomejunk: Lekker, as always. Fijne omzetting en scherpte.

Ik heb niet erg veel ervaring met het fotograferen van mensen, dus ben wel benieuwd naar de comments op deze twee foto's van gisteren:

Lucile:
Afbeelding

Lieke:
Afbeelding
Canon 5D + Canon 40D + 28-75 F2.8 + 50mm F1.8 + 70-200 F2.8

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 18:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
eatjunkbecomejunk: Eerste foto is erg goed. De tweede foto vind ik ook wel iets hebben, maar ik had graag iets meer scherpte in het gezicht gezien. Kan aan mij liggen, maar er ligt nu iets teveel onscherpte rond haar kin.

Juul: De eerste foto is mooi, fijne kleuren ook. Mooi zacht beeld.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 21:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
eatjunkbecomejunk: 2de - great!
Juul: 1ste - nice.
FBfotografie: nice.
Harold: 1ste - goed. 2de - weet ik niet.
amused: 1ste - great.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 22:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@eatjunkbecomejunk: ik vind de foto van Ilja echt waanzinnig mooi. De takken, bokeh, rook(?) en z'n blik. Prachtig.
D2h | D700 | Lensebaby Muse | Nikkor 16-35 f/4 VR | Nikkor 35 f/2 ai-s | Sigma 50mm f/2.8 EX Macro 1:1 | Nikkor 50m m f/1.4 ai-s | Nikkor 50mm f/1.4D | Nikkor 24-70 f/2.8 | Nikkor 70-200 f/2.8 VR | Speedlight SB800 |

Licht Donker  
.
 Titel: Mensen en Portretten (deel drieëndertig)
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 17:39 
 Profiel
Chiara Versluys:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 23:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lothian: fraai! handen werken hier erg goed. nadruk komt mooi op de ogen te liggen <3
Anouk: de schaduwkant werkt hier niet helaas. rimpels e.d. wel erg mooi!
Koen: te drukke achtergrond. Compo wel goed gekozen icm met haar kijkrichting. Ze kijkt misschien iets te hoog weg nog...
Amused: nummer 1 wel nice
Frank: niet verkeerd, maar niet je beste, kan er de vinger niet echt op leggen...
Juul: fijnefoto's! 1 is de beste
Jaan: leuke blik te pakken en goede compositiekeuze icm achtergrond.

mijn eerste voor het nieuwe topic:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jan 2011 11:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lothian- fijne compositie..mooie vorm door haar handen.
Anouk - ik vind de donkerkant te donker, waardoor ik het beeld niet fijn vind kijken.
Eatjunkbecomejunk- allebei mooie portretten, toch blijf ik niet lang bij de eerste hangen, de 2e is voor mij een stuk sterker, erg mooi.
Juul - de 1e fijne kleuren zeg.
Savale - mooi, beeld is in evenwicht zowel boven als onder afgesneden delen. En hele sterke blik..licht op haar rug..nice.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jan 2011 11:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
savale: Great
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jan 2011 08:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Portret & Mode
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2218 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Volgende

Grijswaarden