[ 2153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 72  Volgende
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Okt 2012 12:56 
Gebruikers-avatar
 Profiel
031 schreef:

Ik snap wel welke richting 53cent op wilt. Een mix tussen fotografie&grafisch ontwerp kan best vet zijn. Elza Jo heeft er bijvoorbeeld veel succes mee. Maar het moet wel kloppen. Ik zou vooral doorgaan, maar dan met iemand die het grafische gedeelte goed kan laten kloppen. Nu is de balans niet fijn tussen het niveau van de fotografie en het grafisch design.

Ps. @madw. Ik pik zijn foto's er ook zo uit, maar dat komt omdat het elke keer hetzelfde meisje is. Kill your darlings;)

Hoewel ik achter elk van mijn foto's sta, ben ik er van overtuigd dat het nog veel beter kan (belichting, nabewerking, meerdere modellen, op locatie etc.). Ik draai nog maar net mee en verbetering is wel een verwachting voor de toekomst.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Okt 2012 15:16 
 WWW  Profiel
Waarom iemand anders erbij roepen? Gewoon zelf doormodderen. Als je niets probeert maak je helemaal niks. Zeker in een onderzoeksfase is het vooral veel pielen spelen en zoeken naar wat je nou eigenlijk zoekt. :-) Als je een ander persoon moet aansturen terwijl je zelf nog niet helemaal goed weet wat je wilt wordt de communicatie lastig.

Estelle:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Okt 2012 18:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
[pagina 63]
Reus: geweldige karakter. mooi.
elRico: ik vind je composities niet sterk.
fliert: mooi.
guus: ook goed. ik zou het liever in zwart wit zien. dan heb je geen vreemde achtergrond kleur.
53cent: mooie model. qua compositie - saai. ook met driehoekjes.
Vincent: op zich en goede portret, maar ik denk dat je hebt niet de juiste model gekozen om dit soort close-ups te maken.
Marian Korte: zoals altijd - mooi en netjes.
Vincent (2de foto): zonder je eerste foto zou ik dezelfde schrijven... maar, ik ben nu benieuwd waarover het gaat? heb je klein stukje tekst erbij?

[pagina 64]
Fokke van Saane: mooi.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 03:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53cent schreef:

Hehe, ik ga mij niet uitgebreid verdedigen op dit punt. Je vindt mijn foto's nice of kut, beide zijn prima. Zoals ik zei, zie ik mijn foto's als een eindresultaat van iets dat ik graag wil zien, of er nou iets 'geks' in zit of niet. Eerder zei ik ook al dat ik zulke dingen veel vaker ga doe in de toekomst en natuurlijk blijf ik ze hier posten. :D

Kortom, je doet t gewoon omdat je t mooi vindt. Dan snap ik niet waar die 'de dpz-er ziet t niet' toon dan vandaan komt.

Jordy heeft wel een punt trouwens, kill your darlings en op naar volgende shoot/model

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 11:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je stelt het wel wat scherp Kissyfur, de toon was volgens mij niet zo negatief.

Fokke welke lens heb je gebruikt? De linkerhelft van haar gezicht lijkt wat groot.

Afbeelding
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 14:26 
 WWW  Profiel
@ Fliert:120mm F4 (Hasselblad) denk ik. Of het moet de 80mm met tussenring geweest zijn. Vergeten. Maar ik zie je probleem ermee zelf niet zo.
Over jouw foto, mooi intens. Fijne afscheiding zwarte-Tshirt met zwarte achtergrond. Is er iets te repareren aan het uitgebeten licht op zijn linker slaap ?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 15:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fliert, mijn toon ook niet :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Mensen en Portretten (deel drieëndertig)
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 23:51 
 WWW  Profiel
Tijd geleden dat ik wat gepost heb..

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Okt 2012 14:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fokke dat wit zag ik iets te laat, is makkelijk te herstellen.
Wouter haar gezicht wordt bijna een masker door het hoge contrast, vind het hier niet zo geslaagd, ook de benen worden wat vormeloos zo.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Okt 2012 15:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fokke - eerlijk portret zonder poespas..mag dat graag zien. Lichte vlek links zou er van af mogen..
Fliert - witte plek stoort mij niet en is idd gemakkelijk te herstellen. Ik vind hem wel erg gespannen op de foto staan.
Wouter - Pose gaaf, het harde licht vind ik hier wel bij passen, maar ik ben het met Fliert eens. Benen kijken nu wat raar.

Claire 9 jaar( valt dus nog onder kinderfotografie) maar ik vind m eigenlijk niet tussen de baby's en kinderfoto's passen.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Okt 2012 16:32 
 WWW  Profiel
@Fokke, puur portret met mooie dof :)
@fliert, ik vind zijn blik wel prettig en de toning top!
@wouter, mooi foto maar misschien iets te hoog contrast.
@Marian, prima portret, niets op aan te merken.

Afbeelding
Canon 5D + 24mm 1.4 + 50mm 1.4 + 85mm 1.8 + 17-40 4.0

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 00:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bartx: Nog al druk en veel 'loze' ruimte om je model.
Marian: Bijzonder portret. Mooi uitgevoerd. Wel jouw ding weer dit. Goed bezig!
Wouter: Zal zeker in een groot formaat beter tot zijn recht komen en meer details zichtbaar zijn. Nu is het mij ook te veel van het goede qua contrast.
Fliert: Jouw portretten zijn altijd zo simpel en toch zonder poespas fraai! Hoe kan dat toch...:-) En niet altijd volmaakt en ook best wel eens een ding waarvan je denkt:' Mwa, had ik anders gedaan.' Maar het kan gewoon...Ook met de kleine dingen blijven je portretten recht over eind!
Fokke: wat rood en zo...maar wel lekker natuurlijk!

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 08:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Fokke mooie scherpte/onscherpte verhouding!
@fliert technisch mooi portret
@wouter interessant portret. Lijkt wel een trend in modeland, harde contrasten en niets van de oge te zien. Ik vind de benen niet lekker aangesneden.
@Marian mooi belicht, ik vind het portret wel te krap gekaderd.
@Bartx drukke omgeving, maar ik blijf naar het model kijken goed gedaan.
@vincent technisch mooi, shirt lijkt goed belicht, maar de reflectie in de bril vind ik zeer storend.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 12:09 
 Profiel
@ Vincent: Wat jammer van die bril en het licht daarin. Verder vind ik het een heel knappe foto, raqscherp, mooie pose en mooie tekening in het wit. Door die reflectie vind ik hem niet "verkoopbaar".
Fotografie is mijn "grote mensen" speelgoed

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 12:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Iemand die altijd een bril draagt kan ik niet gaan fotograferen zonder. En als de bril geen ontspiegeld glas heeft en ik met een octa van 180 cm sta te fotograferen is het behelpen. Je moet dan juist net het hoofd zo zien te krijgen dat de reflecties niet de ogen verdringen. Hier vind ik het nog best acceptabel. Ja, veel reflectie, maar wel op een manier dat het mij niet stoort. Heb er veel moeten maken en veel is echt storend. We waren tevreden met deze in ieder geval. Soms moet je ook genoegen nemen met de zaken die er op dat moment ook gewoon waren. En dan nog trachten er het beste van te maken. Maar om nu te zeggen dat het onverkoopbaar is...(Is niet eens voor verkoop maar voor eigen profiel binnen een bedrijfspagina) is wel wat kort door de bocht. Maar begrijp de opmerking. Mijn best gedaan hier in...:-)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 12:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kunt het misschien iets verhelpen (zo heb ik het een keer gedaan althans) door de iris vooral van het rechteroog (voor de kijker) te selecteren en met curven iets meer contrast geven. Ook een beetje van het bovenste en onderste ooglid. Dan valt het minder op.. beetje reflectie vind ik overigens niet storend. Mooie foto trouwens!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 13:44 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Als brildrager begrijp ik heel goed dat iemand met bril gefotografeerd wordt - alhoewel, met die bril :x - denk dat de reflectie wel iets minder kan, maar vind het niet echt storend. De verscherping echter wel, zeker in zijn haar.

verder mooie portretten, Fokke, fliert, Wouter, Marian en bartx ^O_
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 13:55 
Gebruikers-avatar
 Profiel
geen idee, maar zou een polarizer niet helpen om de reflectie te verminderen? Of werkt dat niet met deze lichtrichting?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 14:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kan er nog eens naar kijken of het wat minder opvallend kan krijgen.
Over verscherping: is verscherp nooit mijn foto's achteraf. In de Hres is dat net even anders dan de verkleining. (Hoewel ik na verkleinen ook niet verscherp.) De mix zwart/grijs haar zal dat wel wat vertekenen denk ik.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 18:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fokke. Mooi, alleen is haar gezicht behoorlijk paars. Misschien heeft ze dat van nature, maar doordat je er zo dicht op zit viel het mij meteen op.
Fliert. Mooie tonen en korrel zeg. Mooi gedaan. Zijn blik is wel enigszins gespannen (mond).
Wouter. Wat fliert zei, het contrast in het gezicht is behoorlijk hard. Haar blik vind ik wel fijn.
Marian. Tof. Wel wat krap en ik zou haar gezicht centreren in plaats van haar oog. Nu ik langer kijk vind ik het stukje (rechts van haar neus) waar je door haar haren heen kijkt afleiden. Haar neus krijgt er een rare vorm door. Misschien kan je het haar helemaal dicht shoppen?
Bartx. Haar blik heeft iets, maar er mist ook iets. Zit hem in de achtergrond of het licht denk ik.
Vincent. Goed gedaan, ik vond de reflectie helemaal niet vervelend.

Nikki

Afbeelding

Hele serie hier
www.jordyhuijbregts.com // Facebook // Blog // Tumblr (daily updates)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 21:14 
 WWW  Profiel
Thanks voor de reacties! Net mijn foto even op een andere computer gekeken aangezien de vele reacties van het hoge contrast! Nou moet ik zeggen dat ik wel express het contrast wat heb opgeschroeft, maar volgens mij word het ook hoog tijd dat ik mijn scherm weer kalibreer want op mijn eigen scherm is het contrast lang niet zo hoog als op anderen..
Maar bedankt! :)

Hier nog eentje!

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Okt 2012 09:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Wouter: Deze tweede prachtig. Mooi model. De eerste vond ik overigens ook heel mooi. Vond het contrast niet zo storend.
@031: Mooi portret
@Vincent: Al gezegd … maar net portret!
@Bartx: Vind de achtergrond ook druk. Licht/schaduw (blaadjes) valt wel mooi op het meisje/dame.
@Marian: Mooi weer .. had misschien iets meer details van haar mooie Chinese kleding willen zien, maar dan zou het effect van haar haar wegvallen…
@Fliert: Heerlijk portret, korrel, zwartwitomzetting, uitstraling..

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Okt 2012 12:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het geslaagd San, goed belicht. Het zwart is wel wat dominant, misschien rechts ook iets croppen.

Leuke serie Jordi. (de link is nu weg?)
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Nov 2012 12:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
^
De link staat er gewoon, ik zal wel niet goed gekeken hebben.

Afbeelding
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Nov 2012 20:45 
 WWW  Profiel
Mooi Fliert maai ik vind de achtergrond afleiden. Ze heeft zo'n mooi vorm in het vlak, mede door het hoge contrast. Maar die man daar achter trekt teveel aandacht vind ik. Is het een collage of zo geschoten?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Nov 2012 22:25 
 Profiel
mooi werk in dit topic!, Jordy, erg mooi hoor!, san, goed gelukt, Fliert laatste heeft echt iets heel aparts,mooi dat contrast tussen puur zw van de jurk en toch nog zachte tonen in het gezicht, technisch en estetisch erg goed hoor

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Nov 2012 10:52 
 WWW  Profiel
Erg mooi Fliert ,
zo'n bewerkt randje heb jij niet nodig
Gear : (nooit) Genoeg
2x 50D / EF 50mm 1.4 / EF-s 15-85mm / EF 85mm 1.8 / EF 135mm 2.0
http://www.pbase.com/marcphotolog
http://www.modelmayhem.com/1179009

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Nov 2012 11:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mace en madw bedankt. De rand is op een zwarte achtergrond inderdaad wat storend.
Fokke ze kwam voor een feest mijn dia carrousel ding lenen, even gedemonstreerd en wat foto's gemaakt, op de vorige pagina staat er nog een. Lastig om kleuren en contrast te beheersen door de verschillende lichtbronnen. Het zijn dia's van 90-er jaren muzikanten, geprojecteerd op een lichte muur.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Nov 2012 23:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vincent: Je serie in autonoom komt beter tot zijn recht.
Reus: Net portret
elRico: Het 'soft' effect overheerst in mijn ogen.
fliert1: Ik ben al tijden fan en deze is ook weer fijn
Guus: Ik vind hem een beetje contast loos, Wel intense blik
53cent: Je foto's zijn voor mij TE scherp, maar das slecht een mening.
SuuWzYee: Net iets te veel vanaf onderen belicht. Het warme licht maakt het wel een behagelijk portret
Marian: Je hebt een herkenbare stijl. Je foto's heb ik nog tijdens een club avond belicht. Deze zijn kwa beeldspraak minder sterk.
Fokke van Saane: Vrolijk, spontaan portret. Misschien iets te veel hoofd 'verloren'
Wouter van der Linde: Sterke, rauwe foto..like it
bartx: Typische portet styl die je vaker ziet. Werkt in mijn optiek vooral goed in een serie
Vincent: Iets met korte of lange zeide belichten om reflecties te voorkomen.
031: Van mij had je een iets lager standpunt mogen pakken.
San: Lekker uitgevoerde plaat.
fliert: Fotogenieke vrienden is een luxe! Wederom strakke plaat.

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Nov 2012 20:27 
 Profiel
@FB
Ik vind dat je een fijne stijl van fotograferen hebt (heb al meer van je zien hier)
De eerste is niet zozeer een fraai portret maar wel een erg intrigerende plaat. Fijn in beeld gezet, mooie onscherpte scherpte verhouding en fraai van belichting. Helemaal goed.
de tweede is technisch sterk en de wat warme toning kijkt erg prettig. Het licht op de schouder en lager had wat minder gekund denk ik.

Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Portret & Mode
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 72  Volgende

Grijswaarden