[ 2150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 72  Volgende
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 15:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
bakman schreef:

Het zal er ook mee te maken hebben dat ik niet van shopfestijnen hou.

:roll:

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Mensen en Portretten (deel drieëndertig)
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 17:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ 53 cent

Ben het met Bakman eens, shopwerk had netter gekund. Het is een presentatie topic, anders had ik een afbeelding kunnen plaatsen waar met rood is aangegeven waar het "mis" gaat.

Het ziet er nogal wolkerig uit doordat je waarschijnlijk een te zachte brush heb gebruikt. Ik gok dat de achtergrond niet helemaal glad was en je een paar vlekken / deuken weg hebt geshopt omdat je het voor jezelf clean en strak wilt laten ogen. Ongeveer ter hoogte van de scheidingslijn (haar) heb je denk ik ook een paar haartjes weggehaald. Ook daar ziet het er niet lekker uit. Evenals het stuk vanaf het linker oor tot aan het einde vd schouder links onder. Je zou de afbeelding nog kunnen verfijnen door met het clonestamp langs die randjes af te gaan. Langs de randen van je onderwerp (in dit geval je model) is altijd lastig in het begin omdat je dicht tegen het onderwerp aan zit te retoucheren. Het retouche penseel mengt pixels, en als je dan te dicht langs de rand afgaat met de verkeerde instellingen van je retouchepenseel dan gaat het mis. Dan zie je dus wolkerige effecten met een ietwat ander kleurtje (doordat de pixels zich met een mengen)

Onder de kin zit ook een plaats waar je hebt zitten sleutelen. Ik snap dat je dit clean wilt hebben (zou ik zelf ook willen) maar het is niet vakkundig genoeg gedaan. Wederom zit daar een roze "vlek". Het geretoucheerde deel heeft een andere kleurtoon dan de rest van het in de buurt gelegen geretoucheerde en dat ziet niet netjes uit. Er loopt ook een diagonale schaduw in de nek, maar die onderbreek jij door datgene wat daar zat en je weg wilde hebben, glad te poetsen. Oogt niet natuurlijk omdat die schaduw daar door had moeten lopen.

Beeldbewerken is een vak apart, en je beeld laat zien hoe moeilijk het is als je het niet 100 % in je vingers hebt, niet dagelijks mee oefent, niet weet wat net teveel is en wat nog kan en hoe, wat en met welke tool iets te retoucheren. Wat kan helpen is veel zelf oefenen, evt een workshop volgen of online videos over beauty retouching, skin retouching etc en het gebruik van een tablet.
jordycaris.nl ONLINE

Never give up on what you really want to do, not for anyone. The person with big dreams is more powerful than one with all the facts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 18:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ahh dit is wat uitgebreider, prima!
Ik heb inderdaad een vrij zachte healing brush gebruikt om wat haartjes weg te werken (inderdaad @ genoemde plekken) en ook klopt het dan dat er pixels worden gemengd, waarna ik met de clonestamp nog even met een harde brush de wat zachtere plekken verwijder. Bij deze foto ben ik blijkbaar een paar plekken vergeten, die mij niet zijn opgevallen en ook niet storen, anders had ik het wel aangepast.
De roze vlek zie ik hier bijna niet (gekalibreerd IPS-scherm). Verschillende kleursoorten na het retouchen pas ik aan met een invert hue/saturation layer en dan te colorizen en vervolgens de aan te passen stukken te balanceren in vergelijking met de omgeving. Wat de diagonale schaduw betreft, daar heb ik niet aangezeten en ziet er naar mijn mening natuurlijk uit.

Ik ben voor deze foto ongeveer 5 uur in photoshop bezig geweest met veel verschillende soorten technieken, waardoor ik wellicht op het einde de genoemde foutjes niet meer zag zitten. De volgende keer maar beter eerst een pauze nemen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 19:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nog één:

Afbeelding
Portrait by Ismar Basic, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Sep 2012 12:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het zoeken naar photoshop foutjes vind ik niet zo spannend, het gaat me meer om het idee erachter.
Was het niet indringender geweest als je haar gefotografeerd had in een huiselijke omgeving, in een winkelstraat, op het terras etc., of denk ik nu weer te makkelijk? De snor uit de fopwinkel is er in ieder geval fout genoeg voor. Juist het volkomen misplaatste maakt dat ik langer blijf kijken, een karikatuur inderdaad, maar of het zo interessant genoeg is voor meerdere beelden vraag ik me af.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Sep 2012 22:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53cent: over bewerking kan ik niet zo veel zeggen, op mijn monitor lijkt het gewoon goed te zijn. en ik vind ze beide helemaal niet slecht. ook, van zo'n leuk modelletje kan je meer uithalen and iets heel bijzonders maken.

nog een paar van mij

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Laatst gewijzigd door delusionalinsanity op 01 Okt 2012 12:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Sep 2012 10:34 
 WWW  Profiel
-Roxanne, Mamiya RB67proS Polaroid, fuji FP100C-
(crapy scanner)

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Sep 2012 21:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
markmark: ik vind je foto's mooi, maar deze zonder gezicht doet niet veel voor mij.

Nog een van mij
3.
Afbeelding
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Sep 2012 23:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mooi
You can't teach an old dog new tricks

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Okt 2012 15:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bartx 20-09 erg fijn model, prachtige expressie die overkomt
Enzo - eerste is echt een zeer mooi portret, zou van mij een stukje van boven af mogen, maar erg fijn kijkt deze!
fb 16-09 mooi, erg fijne scherptediepte/verloop beeld trekt aan.
San 25-09 - zo mooi geschoten, puurheid in dit beeld.
delusionalinsanity 27-09 - jij hebt zo'n eigen stijl die je aanspreekt of niet. Ik vind ze prachtig, hier ook het grote wit in de foto is sfeerbepalend. Ja wederom spannende beelden die ik graag mag zien.
markmark 30-09 - gaaf mij spreekt het beled juist omdat ik haar ogen niet zie..nice!
delusionalinsanity 30-09 -erg mooi zeg, prachtige indringende blik, omgeving ook sterk.

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Okt 2012 19:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ 53 cent:

Mooi blik van 't model. De bewerking vind ik wat minder. Het loopt een beetje dicht bij de staart.
Te weinig contrast voor mij en teveel loze ruimte bovenin. Mijn ogen trekken continu naar de loze ruimte, terwijl daar niks te zien is.

@ delusionalinsanity:

Ik snap 't niet. Waarom die grote witte storende vlek in beeld? Is dat artistiek?
Het tweede beeld vind ik net iets fijner om te kijken maar wederom weer zo'n grote witte aandachttrekkende vlek. Wat voegt het toe, en wat voegt de onscherpte toe?

@ markmark:

Vind het wel een gaaf beeld. Hoef niet altijd in de ogen te kijken vd geportretteerde. Haar houding, de kleding, sigaret, aansteker en tattoo zegt voor mij genoeg over haar.

Afbeelding
jordycaris.nl ONLINE

Never give up on what you really want to do, not for anyone. The person with big dreams is more powerful than one with all the facts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Okt 2012 22:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
soulpic: sommige dingen kan je niet uitleggen, je voelt het gewoon. en als je het niet kan voelen, dan is het ook zinloos om het proberen uit te leggen. niets negatiefs bedoelt over jouw opmerking, hoor.
p.s. over jouw foto: mooi.

Marian Korte: mooi, beide.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Okt 2012 10:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nog een van mij

4.
Afbeelding
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2012 00:30 
 Profiel
53cent: meisje met snor: plaatsing van het model in het frame is heel geslaagd. genoeg ruimte. door de hals en het deel van de schouders in combinatie met het haar lijkt het alsof ze nog slanker is dan ze in werkelijkheid is. tof die snor... mooi zwart/wit...
delusionalinsanity: alle foto's die je hier hebt geplaatst vind ik ontzettend goed. fijne zwart/wit-waarden en een heel mysterieuze sfeer... ik blijf er langer naar kijken... vooral 3 en 4 springen eruit...
markmark: qua techniek weet je wel waarmee je bezig bent, maar deze foto komt te geensceneerd over en daardoor een beetje standaard...
mariankorte: heb niet zoveel met de tweede in zwart/wit, maar die eerste met man en tandenborstel/schuim vind ik echt heel geslaagd. mooi rechttoe rechtaan portret. anders dan anders. springt eruit... zou goed werken in een serie...
soulpic: goed gebruik gemaakt van de lijnen en ook de compostie werkt goed mee, alleen vind ik de afgebeelde persoon weinig interessant...

Afbeelding

.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2012 09:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2012 10:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Pinel heel fraai! Je blijft er naar kijken en wordt nieuwsgierig naar wie zij is, wat is haar verhaal... Alleen haar gezicht had denk ik ook gewerkt, omdat het zo overeenkomt met de achterwand. Bril en hand weet ik niet. De hand lijkt er niet bij te horen.. alsof het van iemand anders is.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2012 14:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
KazU ik vind het erg mooi, klassiek beeld. ^O_

Pinel juist dat ze lijkt op te gaan in de achtergrond maakt het spannend, oor rechts op de foto verdwijnt bijna. Flink geleefd zo te zien.

delusional die laatste is weer fraai.

soulpic wat afstandelijk voor een portret

Marian goed portret van vader, wordt een fijne serie.

Mark nice. Is dat een tattoo?

Afbeelding
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2012 22:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53cent: fascinerend wel. Ook wel mooi z/w met laag contrast, wel jammer dat het haar in de nek volledig opgaat in de achtergrond.
delusionalinsanity (27/9): spannende beelden. Ze liggen wel dicht bij elkaar en dan prefereer ik het 2e beeld…net wat meer op te zien en (daardoor?) iets raadselachtiger.
markmark: stoer portret. wel o.k. dat je het gezicht (de ogen) eigenlijk niet ziet.
delusionalinsanity (30/9): mmm…deze vind ik dan weer tamelijk gemaakt. Komt door het masker denk ik…te veel gezien. Blik is wel mooi.
Marian Korte: beide mooi, maar het is vooral de eerste die mijn aandacht wel even vasthoudt.
Soulpic: mmm…niet slecht, maar doet me eigenlijk verder niet veel.
delusionalinsanity (03/10): ook weer mooi….zo op een rij wordt het wel 'veel van hetzelfde' (en daardoor wat minder krachtig)….ik vind de stijl mooi, maar wat meer variatie kan geen kwaad.
Pinal: cool - mooi portret. Huid en achtergrond liggen wel 'dicht bij elkaar', waardoor het een (bijna) in het ander lijkt over te vloeien…
KazU: beeld met klassieke trekjes idd. Doet me om de een of andere reden denken aan Anne Frank.
fliert: aardig - goed moment. Maar niet een van je sterkste portretten.

Lang geleden dat ik 'ns iets gepost heb…dus hup:

Afbeelding
DENK-BEELDEN
Life's too short to wear tight shoes

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2012 20:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
pinel։ heel mooi. vraagje - is het een documentaire of een "gemaakte" portret? is ze ziek? ik vind hem in ieder geval sterk, maar ben benieuwd naar de verhaal erachter.

KazU: mooi.

Harm K: zo te zien had je een perfecte kans om iets heel moois van maken. alle losse elementen van de foto (muur, kleding, plant en meisje) vind ik heel fijn, maar de foto zelf is naar mij mening niet gelukt. net alsof je een verkeerde moment hebt gekozen. heb je misschien nog andere kaders van?
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Okt 2012 11:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kazu, dit vind ik echt een prachtig beeld! blijf er langer naar kijken. De blik in haar ogen is heel puur. Fantastisch. Waarmee is dit geschoten? Vind het contrast en de korrel erg fijn!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Okt 2012 10:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53cent: Ik vind het contrast in deze niet prettig. Dat is een smaakkwestie. Ik blijf het toch leuke beelden vinden met dat nepsnorretje!
delusionalinsanity: Tweede vind ik beter, witte vlek op de eerste vind ik toch te nadrukkelijk aanwezig en leidt af. Ik ben wel benieuwd naar je werkwijze van deze beelden.
markmark: Stoer beeld .. het feit dat je de ogen niet ziet, maakt het juist sterker denk ik.
Marian Korte: Ik had ze al gezien op FB.. Je kan inmiddels een fotoboek laten drukken met foto’s van je vader! Altijd heel verhalend, geweldig model! Foto van je zoon ook weer heel mooi, fijne zwartwit omzetting en gebruik van onscherpte!
Soulpic: Ik vind het niet echt een portret. Zou wellicht in een serie met context sterker zijn?
Pinal: Echt heel fraai, maar had ik al geschreven.
KazU: Mooi, klassiek beeld door de zwartwit omzetting, tijdloos gezicht ook (op de piercing na ; ))
fliert: Mooi beeld, kan alleen moeilijk definiëren waarom... Mijn ogen worden steeds getrokken naar de bloemen en kaarsje op tafel. Ik weet niet het licht valt zo mooi…
HarmK: Mijns inziens had je er meer uit kunnen halen. Of de boodschap duidelijker kunnen brengen? Ik ben benieuwd wat je doel was met deze foto.

Schoolopdrachtje. Credits naar Lothian. Geïnspireerd door de prachtige foto die hij heeft gemaakt van zijn dochter! :)

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Okt 2012 11:52 
Gebruikers-avatar
 Profiel
delusionalinsanity: ik vind de 2e wel wat hebben.
markmark: toffe foto wel, vind het watermerk alleen altijd zo jammer.
delusionalinsanity: dit is beter! Stoor me alleen een beetje aan het grote zwarte vlak rechts.
Marian Korte: De 1e foto doet mij weinig, de 2e is wel gaaf!
soulpic: ik vind het een niet zo interessante foto. Smaak zal wel meespelen.
delusionalinsanity: Wel een leuk idee, alleen vind ik de blur/beweging net te veel.
pinel: leuk portret, huid en achtergrond komen wel erg veel met elkaar overeen.
KazU: Erg mooi portret! Had hiervan graag een wijdere crop gezien!
fliert: niet een van je beste foto's, maar wel leuk gedaan.
HarmK: Weet het niet zo goed, de crop verpest het een beetje imo.
San: Leuke foto wel, het is dat het een opdracht is, want heel erg origineel is het niet.

Afbeelding
Goldilocks by Ismar Basic, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Okt 2012 12:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Prachtig deze (twijfelde in eerste instantie over de zwarte lippenstift)... Was het de bedoeling dat het haar ongekamd lijkt? Ik had dan misschien nog meer de nadruk erop gelegd... wat getoupeerd misschien. Het kan nu ook lijken dat het niet de bedoeling was.

Edit: Iets klopt er niet onderaan de foto, bij opening van het jasje.. heb je er met de brush over geschilderd?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Okt 2012 12:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
San schreef:

Prachtig deze (twijfelde in eerste instantie over de zwarte lippenstift)... Was het de bedoeling dat het haar ongekamd lijkt? Ik had dan misschien nog meer de nadruk erop gelegd... wat getoupeerd misschien. Het kan nu ook lijken dat het niet de bedoeling was.

Edit: Iets klopt er niet onderaan de foto, bij opening van het jasje.. heb je er met de brush over geschilderd?

Haar is zo bedoeld, omdat getoupeerd te veel zou afleiden en stijl niet de bedoeling was.
En je bedoelt zeker dat donkere stuk haar daar? Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zo is gekomen, want heb er niet aan gezeten, maar wilde er ook verder niet iets aan doen omdat ik het geen stoorfactor vind.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Okt 2012 12:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
PS. Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat je avatar knap irritant is he? ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Okt 2012 18:02 
Gebruikers-avatar
 Profiel
One more.

Afbeelding
Goldilocks' enchantment by Ismar Basic, on Flickr

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 06:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
davedehaan schreef:

Kazu, dit vind ik echt een prachtig beeld! blijf er langer naar kijken. De blik in haar ogen is heel puur. Fantastisch. Waarmee is dit geschoten? Vind het contrast en de korrel erg fijn!

Dave,

5D 3 en dan SilverEfex...

greetz

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2012 11:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
San: origineel of niet. ik vind de blik van je model helemaal geslaagd!
53cent: Mis in de tweede toch wel wat licht in de ogen. Verder wel sfeervol hoor!

Serie 'Bodyparts' gemaakt afgelopen twee weken. Hier er twee van.

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 10:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vet! Misschien nog een idee om de losse ledematen wat blauwer te maken zodat het wat echter lijkt :D
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2012 13:21 
 WWW  Profiel
Ik heb respect voor het werk wat je erin stopt maar, sorry dat ik het moet zeggen, ik krijg er kromme tenen van. Het ziet zo sterk uit als een verkleedpartijtje. Het is misschien een kwestie van smaak, en hoeft het er niet per se geloofwaardig uit te zien maar ik mis overtuiging in het 'acteren'.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Portret & Mode
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 72  Volgende

Grijswaarden