[ 2155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 72  Volgende
 Titel: Re: Mensen en Portretten (deel drieëndertig)
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Sep 2012 18:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dave : ik ben niet benieuwd en hoef niet te raden. Het gaat erom .. Nou ja, wat Kissyfur zegt hè ..

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Sep 2012 22:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Sep 2012 15:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Leuk Enzo.
FB die laatste is weer mooi sfeervol, lekker scherpteverloop weer.
amouri de foto kijkt niet prettig, de jongen is wat lullig geplaatst.

Afbeelding
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Sep 2012 23:04 
Gebruikers-avatar
 Profiel
fliert: ik vind jouw portret zeer spontaan en de kleuren zijn fantastisch. Mooie vrouw ook.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Sep 2012 12:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fliert. Wat een fijne plaat weer zeg.

Heb twee maanden geleden een X100 gekocht voor persoonlijke foto's. Heerlijke camera die ik dagelijks gebruik voor portretten enzo.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Ik hou een Tumblr bij met dagelijkse snapshots. Voor degene die geïnteresseerd zijn: http://wolveslikeme.tumblr.com
www.jordyhuijbregts.com // Facebook // Blog // Tumblr (daily updates)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Sep 2012 18:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
fliert: perfect.
031: 3 - mooi.
amouri: ik vind hem saai, niet interessant.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Sep 2012 20:44 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
031 schreef:

Ik hou een Tumblr bij met dagelijkse snapshots. Voor degene die geïnteresseerd zijn: http://wolveslikeme.tumblr.com

+ follow. fijne kijkplaatjes. ook die je hier laat zien. lijkt me ook wel een fijne camera voor dat doel, heb toch ook wel behoefte aan zo'n soort camera...

...fliert, weer een ouderwets mooie fliert :)
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Sep 2012 16:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
031: 3e: heel fijn beeld

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Sep 2012 18:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fliert: Zo mooi!!!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Sep 2012 21:00 
 WWW  Profiel
@amouri, ik vind 'm ook wat minder. Had 'm denk liever staand gezien.
@fliert, wow hands down!
@031, mooi! Vind #1 en #3 gaaf!
@davedehaan, de persoon kijkt wat moeilijk. Snap je lijnenspel wel.

Afbeelding
Canon 5D + 24mm 1.4 + 50mm 1.4 + 85mm 1.8 + 17-40 4.0

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Sep 2012 08:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@davedehaan: Op zich mooie plaat maar de scherpte in het gezicht zou iets meer kunnen.
@bartx: Lekkere plaat

Afbeelding

Moeder en dochter

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Sep 2012 17:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
bartx: mooi.

Een foto van vandaag (geshoot door mijn vrouw, ze zit niet op DPZ, daarom post ik het van haar naam) // door Anahit Gardishyan.
Afbeelding

En een van mij
Afbeelding
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Sep 2012 09:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ErwinNes: idee is mooi. had misschien wat lekkerder gekeken als het been van mama er nog opstond of het kind en alleen de hand van mama er op stond.

Portret voor bij een interview met sph student:
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Sep 2012 10:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
oew, ik krijg gelijk de kriebels van de HDR-achtige kleuren. De persoon word er gelijk heel vlak door. Ik vind het echt niet mooi. Ook is de linkerkant veel te licht.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Sep 2012 22:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Fliert: al gezegd
@Bartx: Mooi, prachtige blik!
@031: Mooi, vooral #3!
@Dave de Haan: Wel een fijne plaat, maar ik vind de bewerking niet helemaal lekker kijken.
@Delusionalinsanity: Mooi, zowel van jouw vrouw als jouw foto!
@ErwinNes: Waarom post je deze niet in het kindertopic? Valt me vaker op dat in dit topic kinderfoto's worden geplaatst. Ik vind 'm ook niet zo heel bijzonder.

Afbeelding

Laatst gewijzigd door San op 06 Nov 2012 09:06, in totaal 4 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Sep 2012 22:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Maxime Verhagen in betere tijden, bij recordpoging waterstof-auto van de TU-Delft.
Afbeelding
Niet geschoten is altijd mis...
http://www.flickr.com/photos/lennert/

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Sep 2012 23:29 
 Profiel
dave, ik vind de bewerking niet zo lekker. Zelfs dat wat wazig is komt scherpte in terug, ik gok door lokaal contrast in camera raw, veel fill light. Het ziet er ff leuk uit maar niet iets om rustig naar te kijken.

San, heel erg vreemde plaat zo in de eerste oog opslag. Maar wel een foto die bij mij vragen opwekt en eentje waar ik meerdere keren naar kan en wil kijken. Maar voor mij alles behalve duidelijk. Ieder zal hier zijn eigen verhaaltje bij maken. Het licht is niet heel speciaal ofzo, gewoon rustig zoals het bij de foto hoort.

Lennert, normaal reageer ik niet op mensen die geen reacties op anderen geven. Ik vind dat niet meer dan normaal hier. Maar het viel mij heel erg op dat de ogen heel erg opgelicht zijn. En er in de rechterkant van de foto heel veel blauw zit. Echt een portret kan ik dit niet noemen. Eerder een foto die in een serie over die dag gaat. Heel erg druk in ieder geval.

Nog een Stefan Daniëls portret waar ik erg tevreden over ben.

Afbeelding
Stefan Daniëls by TimYoung 28, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 08:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
freakout,

Je mag echt wel wat meer op je licht gaan letten, dit is vrij draconisch. Een halve tangverlichting waarbij je ook nog eens de oogkassen vrijwel dicht laat lopen. Erg jammer, t' haar/styling ziet er allemaal leuk uit verder.

Dat licht maakt het gewoon een amateuristisch ogende snapshot. Iets wat je met een paar minuten puzzelen had kunnen verhelpen. Een reflectieschermpje rechts - of zelfs gewoon een stuk wit karton oid was voldoende geweest.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 09:48 
 Profiel
Ik kan ook een foto maken die perfect uitgelicht is, maar dit met natuurlijk licht gemaakt. En ik hou ervan om het op deze manier terug te zien, ipv een portret wat qua licht "technisch" een perfect plaatje zou zijn. Op deze manier geef ik meer karakter aan de foto. En ja ik kon het in photoshop oplichten, maar nee ik heb die keuze bewust niet gemaakt. Anders zou het waarschijnlijk ook een veel vlakkere foto zijn geweest.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 11:07 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Het gaat toch helemaal niet om technisch perfect? Het gaat om goed licht gebruik, ook bij natuurlijk licht loont het om te kijken hoe het licht op de geportretteerde valt. Die halve tangverlichting geeft naar mijn idee geen extra karakter aan de foto, maakt hem slechts onprettig om naar te kijken. Oplichten in photoshop is ook niet nodig, je zou naar mijn idee ervoor moeten zorgen dat het licht ook bij de opname goed is. Dat kan ook met natuurlijk licht en dat hoeft dan helemaal niet vlak te zijn. Dat je gebruik maak van natuurlijk licht, mag naar mijn idee nooit een excuus zijn voor een matige foto met slecht lichtgebruik.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 15:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Freakout: Ik vind de oogkassen ook te donker.. M.i. heeft de foto nog steeds karakter, als dat wat lichter was.
@ En bij ons Maxime Verhagen vind ik de oogkassen juist erg licht, is dit in Photoshop gedaan achteraf? Veel te hard!

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 17:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
San: beide mooi.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2012 19:58 
Gebruikers-avatar
 Profiel
031: ik vind de eerste het gaafst, mooi van achter belicht!
davedehaan: de persoon kijkt wat gespannen, verder vind ik het ook een beetje een saaie foto.
bartx: leuk portret!
ErwinNes: ik vind het wel jammer dat de moeder er ook niet op staat óf dat er niet meer is gecropt naar het dochtertje.
delusionalinsanity: beide vind ik goed! Ik had de eerste ERG graag in zwart wit willen zien!
davedehaan: zoals andere hebben gezegd, vind ik hier de bewerking ook niet zo. Wel tof portret verder.
San: op zich wel leuk portret, had er wel meer een fashion vibe aan gegeven.
Freakout: ik vind de crop hierbij niet zo passen, ook iets te onderbelicht in het gezicht.
San: ik vond je eerdere foto iets beter, deze vind ik qua crop iets minder. Ook was het tof geweest om deze in kleur te bewerken.

Afbeelding
Le moustache by Ismar Basic, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 04:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik krijg het gevoel van een karikatuur of een schilderij, allesbehalve een foto. veel shopwerk met veel fouten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 07:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bakman ik ben benieuwd welke fouten je ziet (om er zelf van te leren) .. Ik zie een zacht huidje, maar nog wel voldoende huidstructuur. Ogen? Ik zie wel op haar kruin dat hij wat haartjes weg heeft gehaald, wat er vlekkerig uitziet.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 08:49 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Bakman:dat mag natuurlijk. Het is precies zo geworden als ik het wilde. Ben wel erg benieuwd naar die vele fouten die jij ziet.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 12:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dat het "precies zo geworden is zoals je wilde" is niet zo vreemd anders had je 'm niet laten zien, right ?

de "fouten" zitten om haar hele gezicht, ik zie een "shoprand" zitten.
het beste te zien bij wimper - rechts, en bij snor - rechts (halo randje). Maar ik zie het ook bij het haar in de vorm van kleine vlekken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 12:46 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mwah ik vind de halo's meevallen eigenlijk. Maar je noemde 'veel' fouten. Kan je ook echt daadwerkelijke fouten opnoemen dan, behalve van de paar halo randjes die bijna niet te zien zijn imo?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 14:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Voor mij zijn die halorandjes en vlekken overduidelijk, dus: "daadwerkelijke fouten".
Als jij er blij mee bent, wees er blij mee, ik ervaar het anders, dus is dat voor mij niet weg te wimpelen of af te doen als "mwah".

Het zal er ook mee te maken hebben dat ik niet van shopfestijnen hou.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2012 15:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik ben er inderdaad blij mee en het is meer dan prima dat jij (en anderen) het anders ervaart. Ik reageerde alleen omdat ik dus anders van mening ben en nieuwsgierig was naar de 'vele' fouten, die dus ook imo niet zijn genoemd, nouja je kan zo verder gaan; het is eigenlijk een cirkeltje.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Portret & Mode
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 72  Volgende

Grijswaarden