[ 2152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 72  Volgende
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 19:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53cent schreef:

Het is inderdaad Astrid uit model in 1 dag/Max Models. Mag blij zijn dat ze mijn vriendin is :D.

Cheater ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 09:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een nieuwe stap in de fotografie voor mijzelf; mensen belichten. Zal niet te uitgebreid reageren, ben nog te onervaren hierin. Nielsvinck, Screaminglife en Freakout vielen mij in de smaak op de laatste pagina's. Ik ben niet zo van de analoge, double-exposure-grain-foto's, meer't harde en de party-pics van Jeroennieuwhuis bijv.

Ben wel heel benieuwd naar op- of aanmerkingen!

Afbeelding
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Laatst gewijzigd door Ramirezi op 07 Aug 2012 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 11:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ramirezi : Mooi belicht, leuke foto.
FBFotografie: Stuk voor stuk hele fijne foto's, de sfeer is gaaf !
@Bartx: Nice.

Afbeelding
Begin de dag met tequila

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 13:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ramirezi schreef:

Een nieuwe stap in de fotografie voor mijzelf; mensen belichten.
..............
Ben wel heel benieuwd naar op- of aanmerkingen!

David vD schreef:

Ramirezi : Mooi belicht, leuke foto.

Zal ik het dan iets uitgebreider proberen:

- Door de groothoek vind ik de persoon erg ver weg staan en lijkt de motor 3 meter lang.
- Vind het voorwiel raar afgesneden. Of helemaal wel of grotendeels niet, hangt er nu tussenin.
- Beetje een rommelige omgeving. Hekken op achtergrond, blauwe containers in het donkere deel, lamp ergens links in beeld. Allemaal zaken die meer afleiden dan toevoegen. Terwijl je zo'n mooie blinde muur/ wand achter je onderwerp hebt.

+ Netjes belicht. Lucht is nog mooi zichtbaar.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Aug 2012 15:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Frankovic: Wel degelijk! Dit hoort bij een serie met verschillende beelden van 'hem en zijn motor'. Goede punten die je aandraagt, bedankt voor de reactie!
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Aug 2012 14:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Ramirezi : fraai belicht hoor, verder ga ik mee met het commentaar hierboven, het afgesneden wiel stoort een beetje en ik zie een klein beetje jpg ruis bij de rand van het gebouw. Verder erg fraai.
@David vD : Tof idee maar net te vaag rond de ogen.

Ik heb een kleine serie gemaakt van een aantal (straat)jongens die in een opvanghuis wonen in Kaapstad.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Aug 2012 06:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@nielsvinck de rode achtergrond overstraalt flink. Waarom heb je gekozen voor een groothoek?
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Aug 2012 08:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik wilde met de (lichte)groothoek meer expressie benadrukken, maar toch de rauwe straat laten zien. Deze kids zijn beschadigd (en high..) door hun bestaan op straat. Ik wilde erin duiken, zeg maar, om de confrontatie te vergroten.
Mijn tijd voor deze portretten was beperkt omdat ik weer door moest naar een andere productie.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Aug 2012 07:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het door de groothoek eerder karikaturaal en kolderiek worden. De rauwe straat haal ik er niet uit. Tijd of het gebrek daaraan mag geen excuus zijn.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Aug 2012 10:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is ook zo ,tijd is geen excuus. Karikaturaal snap ik wel, kolderiek niet. Ik ben er blij mee verder, je mag ze niet mooi vinden hoor.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Mensen en Portretten (deel drieëndertig)
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Aug 2012 19:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nielsvinck:

De rode achtergrond kan wat mij betreft prima. De vignetting werkt ook wel lekker.
Bij de eerste foto is de groothoek geen probleem, ziet er goed uit. Bij de andere twee platen moet ik ook zeggen dat het net teveel van het goede is, vooral bij nummer 3.
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Aug 2012 08:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het mooie foto's, Niels. Maar de rauwheid van de straat is er moeilijk in terug te vinden. Groothoek is wel erg gewaagd maar pakt helaas niet bij elke foto even goed uit.

Afbeelding
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Aug 2012 18:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ramirezi: het is eigenlijk al gezegd, maar de crop is inderdaad wat vreemd zo. Wel mooi belicht!
David vD: ik vind het wel een leuke foto.
nielsvinck: leuke serie. Ik vind de eerste het sterkst. Coole achtergrond ook!
Frankovic: de eerste is erg gaaf. De 2e vind ik wat minder, vooral op bewerkingsgebied.

Afbeelding
Portrait by Ismar Basic, on Flickr

En nog een:

Afbeelding
Portrait by Ismar Basic, on Flickr

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Aug 2012 07:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53cent, mijn foto's hangen vaak tegen het onscherpe..maar deze zijn in mijn ogen TE scherp. Ik vind het blauwe wel prettig kijken. Ik vind zelf de jurk niet veel goeds doen voor haar figuur.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Aug 2012 08:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53 cent, foto één vind ik heel mooi. Foto twee is dan weer erg clichématig qua pose van het model.
FB, ik vind de jurk OK. Willen we een glamoureus figuur zien of een interessant portret?
Het ene hoeft niet noodzakelijk samen te gaan met het andere.

Laatst gewijzigd door Roosevelt op 17 Aug 2012 08:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Aug 2012 08:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
de 1e lijkt uitgesneden, dikke halo om haar haar, dan de lichtgevend blauwe ogen die op het 2e beeld ineens zijn veranderd in grijs/groene ogen is een beetje apart. Verscherping achterwege laten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Aug 2012 12:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
FBfotografie: Thanks voor je commentaar. Ze zijn idd vrij scherp, maar imo niet te. Kan ook aan mijn monitor liggen!
Roosevelt: Thanks.
bakman: Thanks voor je comment. De foto is niet uitgesneden, wel is de achtergrond smooth gemaakt met (opzettelijk) vrij veel ruwe stukjes er nog in gelaten als je goed kijkt. Je kan idd aan het haar nog wat smudge vlekken zien, die mij niet per se veel storen. Overigens zijn het 2 heel verschillende foto's met totaal verschillende nabewerkingen. Haar ogen zijn per foto zo bewerkt dat ze bij het geheel passen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Aug 2012 13:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
David fijne kleur, prima beeld.
Niels het rood is wat wennen, en de blikken geven niet echt de beschadiging weer, maar het is een mooi project.

Afbeelding
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Aug 2012 15:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fliert: Knap Licht !

Bruce again
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Aug 2012 16:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@fliert, Gezien de situatie ter plekke, bewondering voor je licht gebruik. V.w.b. je kadering had ik liever een panorama uitvoering gezien. Krachtig beeld na gedane arbeid.
@ Reus, Carre is goede keuze, beeld straalt iets uit wat nog komen gaat en das niet eenvoudig.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Aug 2012 22:26 
Gebruikers-avatar
 Profiel
En kabam! daar is Fliert weer. Topplaat weer, uitsnede vind ik prima. Lichtval, de subtiele nuance verschillen in de zwarten en het lijnenspel van de touwen, very nice!
@Reus, de halo rondom je model vind ik wat storend. Voor de rest prima, mooie houding en blik. Achtergrond versterkt beeld.
van alles wat.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Aug 2012 10:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://www.youtube.com/watch?v=pSdoubD- ... age#t=153s

De foto in dit filmpje kwam me wel erg bekend voor :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Aug 2012 17:35 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Frankovic schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=pSdoubD-Vds&feature=player_detailpage#t=153s

De foto in dit filmpje kwam me wel erg bekend voor :)

Whehe we staan 2e nu. Dit is overigens de 3e keer dat hij een van mijn foto's heeft gekozen voor de top 5. :D

Fliert: idd knap licht. Mooie compositie ook.
Reus: leuk en spontaan portret. De kleine halo om de persoon vind ik zelf niet storend.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Aug 2012 23:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fliert, echt geweldig!
Reus, ik stoor me aan de 'hap' uit zijn gezicht..

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Aug 2012 08:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Fbfotografie mooie serie! In de laatste vind ik de blik te "dood".

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Aug 2012 09:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heerlijke voorgrond onscherpte bij de laatste Frank, zijn haar ogen echt zo of heb je het opgepoetst? Ik snap de opmerking van Paul, maar toch, een lijstje eromheen.
(ietsjes meer ruimte rechts en boven wellicht?)
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Aug 2012 15:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ze heeft hel blauwe ogen dus ik hoefde niks te doen, de laatste is de topper van de serie.

Het model is Eva van Schijndel, ze heeft weinig shoot ervaring, maar dat houdt dr niet tegen en ze heeft acteer ervaring. Google en zij zult vinden ;).

edit: Eva bij een collega fotograaf

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 14:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Al een tijd niets meer gepost dus bij deze een nieuwe foto.
Geschoten tijdens een shoot in Oxford maandje geleden.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 14:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Ramirezi Bedankt maar ik wist niet dat ik Party-pics maak.., of hoe bedoel je dit?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 15:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
FBfotografie : mooie reeks, en die laatste zeg : heerlijk intiem gevoel krijg ik erbij. Mooi gedaan!

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Portret & Mode
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 72  Volgende

Grijswaarden