[ 15 berichten ] 
 Titel: watermuur met Pamela
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jul 2012 22:19 
 WWW  Profiel
Na weken van uitproberen hebben we de watermuur nu eindelijk perfect werkend. Een brede stroom gesloten water als een muur. Ruim 2 meter hoog en een meter breed. Het model springt hier dan doorheen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 11:29 
 WWW  Profiel
Het effect van de watermuur vind ik zeker cool maar doordat je zo close schiet is het effect van de sprong weinig spectaculair. Ook het feit dat er geen decor ofg omgeving is maakt het allemaal wat onrealistisch. In een matrixachtige setting bijvoorbeeld kan ik me goed voorstellen dat het er erg cool uitziet.

1 vind ik de gaafste vanwege de springhouding/pose.
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 12:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Leuk en cool experiment... Ik vind alleen de zichtbare waterstralen aan de buitenzijde er nu storend uitzien
van alles wat.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 13:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het eerste wat mij opvalt is de verschillen in witbalans. Foto 1 blauw water, foto 2 gelig en foto 3 wit.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 15:40 
 WWW  Profiel
Frankovic schreef:

Het eerste wat mij opvalt is de verschillen in witbalans. Foto 1 blauw water, foto 2 gelig en foto 3 wit.

Bij 2 en 3 is het water rechts wit en linksonder meer geel. Zal wel iets met het licht te maken hebben.
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2012 22:35 
 WWW  Profiel
Frankovic schreef:

Dat heeft natuurlijk niets met de witbalans te maken, die staat uiteraard altijd op een vastingestelde waarde. Ik heb met wat verschillende kleurfilters op de flitsers gewerkt en ook hier en daar achteraf in PS naar smaak nog wat aan de kleuren van het water gewerkt.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2012 22:40 
 WWW  Profiel
dirkvreugd schreef:

Het effect van de watermuur vind ik zeker cool maar doordat je zo close schiet is het effect van de sprong weinig spectaculair. Ook het feit dat er geen decor ofg omgeving is maakt het allemaal wat onrealistisch. In een matrixachtige setting bijvoorbeeld kan ik me goed voorstellen dat het er erg cool uitziet.

1 vind ik de gaafste vanwege de springhouding/pose.

Bij 1 foto zie je de grond niet, dus kan ik je opmerking nog plaatsen, maar bij de andere twee zie je de grond in beeld, dus hoeveel ruimer moet ik nog schieten. Dat heeft geen meerwaarde, alleen maar negatief want dan wordt het model in verhouding kleiner. Ik zit ook op de grond voor een maximaal hoogte effect. Nog hoger springen is wellicht een optie, maar best riskant voor het model. Erg glad en wiebelig.
Ik ga zeker nog met andere achtergronden experimenteren, maar het nadeel daarvan is dat je op zwart de druppels het beste ziet. Verder zal ik ook zeker gaan proberen om de watermuur vanaf de zijkant te fotograferen, lijkt me ook mooi.Kortom, een eerste begin en nu de variaties gaan bedenken. Ook in licht en props.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 18:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
piar-fotografie schreef:

Frankovic schreef:

Dat heeft natuurlijk niets met de witbalans te maken, die staat uiteraard altijd op een vastingestelde waarde. Ik heb met wat verschillende kleurfilters op de flitsers gewerkt en ook hier en daar achteraf in PS naar smaak nog wat aan de kleuren van het water gewerkt.

Als je op elke flitser een kleurfilter zet, had je net zo goed aan de WB kunnen sleutelen.

Knap dat je een watermuur hebt gemaakt.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 22:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

Knap dat je een watermuur hebt gemaakt.

Ik heb geen idee hoe serieus dan wel lullig Kissy dit bedoelt, maar ik heb oprecht bewondering voor de moeite die je doet om de platen te maken die jij wilt maken. Ik heb over het algemeen niets met jouw tak van fotografie of de resultaten ervan (en heb dan ook niets zinnigs over de foto's te zeggen) maar ik heb bewondering voor de manier waarop je dan weer dit en dan weer dat maakt / regelt voor een bepaald resultaat. Petje af. Serieus.
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 08:10 
 WWW  Profiel
Dank je wel de Klaas. Doet me goed dat iemand dat begrijpt.
@ kissy het hoofdlicht op het model is steeds wit geweest, alleen heb ik bij de verschillende opnamen soms van achteraf met kleurfilters gewerkt

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 11:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ah I see, ik dacht dat je hoofdlicht ook een filter had.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Aug 2012 20:23 
 WWW  Profiel
Mooi resultaat, vind het water wat te veel aanwezig, wellicht door verfijning wat mooier water krijgen, kleinere droppels

Succes!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Aug 2012 22:35 
 WWW  Profiel
dat is helaas het nadeel van zo'n verkleinde afbeelding. Op 100% full res zie je iedere druppel apart en heel scherp. Akelig scherp zelfs...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Aug 2012 22:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bij elke foto vind ik de kadering niet heel sterk. Zeker bij nummer 3 snap ik niet dat haar hoofd zo dicht bij de bovenzijde zit. Het water is technisch heel interessant, maar de compositie wat mij betreft zwak.

Nummer 1 spreek mij het meest aan. Wat wel direct opvalt is de haardracht. Een scheiding in het haar, resulteert in een plakkerig geheel en een duidelijke streep hoofdhuid. Liever dan het haar strak naar achter, waardoor dit niet ontstaat.

Zou nummer 1 (om even bij deze plaat te blijven) minder goed zijn zonder het water? Ik denk van niet. Door het water zie ik eigenlijk niet meer de contour van het model. Dit wordt nog eens versterkt door de achtergrond zwart te kiezen, terwijl een deel van de kleding dit ook is. Is de keuze van de kleuren zo bewust? Zou de plaat niet sterker zijn als de kleding compleet rood was?
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Sep 2012 19:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
je hebt flink aan gewerkt - respect - dat waardeer ik. de foto's zelf vind ik een beetje saai. #2 is beter uitgekomen dan de andere twee, maar toch mis ik iets die hem "maakt" - jammer... maar nogmaals respect voor hoe je het aanpakt.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Portret & Mode
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 15 berichten ] 

Grijswaarden