[ 2150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 72  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 17:02 
 Profiel
@FBfotografie: Stoer! Zelf ontwikkeld ook of naar lab gestuurd?
Contrast kan ik nog een beetje mee spelen met nabewerking, ik heb er verder nog niets mee gedaan behalve de sepia. Wat zou je aanraden m.b.t. de uitsnede?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jul 2012 19:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aires, bedankt!
Lastminuteguy, ik ontwikkel zelf idd. Meer contrast maakt hem denk ik mannelijker. Uitsnede is zo lastig te zeggen.

Mijn C220 en ik zijn grote vriendjes op dit moment :P
Technisch misschien niet altijd 100%, moet nog veel leren (ben nu vanaf december analoog bezig).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jul 2012 13:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Die laatste is erg fraai zeg, oefen maar flink door als dit soort foto's eruit komen, wil graag meer zien.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 00:38 
 Profiel
@FBfotografie: Ik sluit me aan bij nielsvinck, die laatste vind ik zelf het mooiste.

Ik heb overigens nog op advies de foto aangepast (zie post), is dat wat je bedoelde? Ik heb overigens ook gepoogd wat meer nabewerking te doen, los van sepia/contrast, her en der een beetje geretoucheerd. Uitsnede kan ik weinig aan doen helaas, althans ik kan het niet vergroten, de foto is zo genomen. Misschien kan ik hem beter uitsnijden zodat het linkeroog en de onderzijde van de neus wegvalt, die neus daar is iets mee, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Is overigens een zelfportret.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 08:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53cent (vorige pagina): Een aantal fraaie beelden van een schone dame. De eerste paar vind ik wat teveel bewerkt, maar de laatste is erg gaaf.
NielsVink (vorige pagina): Sterke portretten, helemaal af.
FB: Mooi werk weer, ook de XP2 beelden van de vorige pagina trouwens. Je hebt de analoge bug goed te pakken :)
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 11:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vorige pagina:
Fliert: iets te krap aan de onderzijde. Voeten staan net op de rand vd foto. Maar heerlijk beeld!
Marian: tweede heel mooi, hoe het licht valt, contrast, compositie, esthetisch prachtig, mooie zwartwit omzetting.. helemaal in balans!
FB Fotografie: Heel apart, I like! (beide posts)
Screaming life: Mooi, beetje scherp oogt het door structuur vd huid en het eruitspringen haar oog (iris). Maar volgens mij als je dit soort portretten als serie presenteert, heel sterk.
53cent: Portret (28juni 9:25) erg mooi, beetje te veel roodtint in de huid.. Mooi model ook!
SuuWzYee: lekker fris, mooi scherpte verloop, maar inderdaad iets krapjes links en onder.

Deze pagina:
FB: De eerste spreekt mij in deze serie het meest aan. Laatste een zelfportret?

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 14:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bartx - fijn tweeluik, en gaaf hoe verschillende ze op beide foto's staat. De eerste het onzekere meisje, en de tweede het tegenovergestelde.
Bfrins - laatste portret spreekt mij het meeste aan, kleurtoon vind ik niet fijn kijken overheerst het hele portret ipv dat het een toevoeging is.
Screaming life - prachtig....eigenlijk zou ik wel het hele gezicht willen zien. Heb je zo strak geschoten of gecropt?
Fbfotografie - laatste is gaaf, fijne kleurtoon ook(zelfportret toch?)
53cent. mooi breekbaar gezicht wat door de zware make-up nog eens extra versterkt wordt.
fbfotografie - ik mag dit ook erg graag zien, vind foto 2 boeiend.
San - scherptediepte maakt het gezicht vervreemend, ondanks de onscherpte gaat mijn oog toch steeds naar haar oog.....ik kan even geen rust in dit beeld vinden. Boeiend ja dat zeker.

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Mensen en Portretten (deel drieëndertig)
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Jul 2012 21:23 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Fbfotografie: je allerlaatste is toch wel het gaafst. Mooie kleurtoon en compositie in het algemeen!
San: ik vind het wel een mooie foto, nice gefocust ook.
Marian Korte: de 2e foto spreekt me iets meer aan, had hier alleen iets meer licht en contrast in willen zien.

Afbeelding
Black swan by Ismar Basic, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2012 16:48 
 WWW  Profiel
@FBfotografie, ik zou willen dat ik dat analoog allemaal kon. De eerste van deze pagina is prachtig!
@San, mooi zo met geringe scherpte!
@Marian Korte, de eerste is mij iets te donker. Bij nummer twee werkt het juist wel, dat oog knalt!
@53cent, gaaf, vind je kleuren ook mooi!

Afbeelding
Canon 5D + 24mm 1.4 + 50mm 1.4 + 85mm 1.8 + 17-40 4.0

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Jul 2012 19:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
San, lekkere close-up. De scherpte van de sigaret, met daarbij het rookwolkje is echt wel tof.
Marian Korte, maak jij ooit platen die een 'onvoldoende' zijn? Heerlijk z/w en de focus op waar het hoort te liggen. (geen zelfportret overigens)
53cent, mooi, maar in de serie sterker gok ik
bartx, ik zelf vind de achtergrond nogal dominant aanwezig.

Nog 3 om het af te leren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2012 11:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Super bezig jij man! :D dat analoge gaat je goed af!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2012 16:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat Erooks zegt, blijven experimenteren, ziet er erg gaaf uit!

53 cent: Ik vind deze niet zo, de toning is me iets te gemaakt, maar de beelden die je op de vorige pagina laat zien: gaaf! Mooi portret ook, van een meisje dat er zeker ook mag wezen.
(Naam? :fluit: )
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jul 2012 16:48 
Gebruikers-avatar
 Profiel
bartx: gave portretten! Gescheiden zouden ze nog gaver zijn imo.
FBfotografie: erg gaaf gedaan weer. De eerste is bijna sprookjesachtig.

Afbeelding
Portrait by Ismar Basic, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 11:00 
 WWW  Profiel
@FBfotografie: eerste twee mooi, die laatste vind ik geweldig!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Jul 2012 12:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi allemaal weer!

van boven naar beneden:
FBfotografie: Nummer 1 vind ik erg mooi en sferisch. Komt voor mijn gevoel ook door het grijzige ipv meer wit.
Nummer 2 en 3 vind ik minder. nummer 2 doordat ik het gezicht 'te plat' vind.
San: Het standpunt begrijp ik wel, maar de uitvoering vind ik minder. Het scherpe vlak is mooi en rustig maar de onscherpte is enorm onrustig.
Marian: Mooi! Met name de tweede. En mooi indringend portret, met mooie scherpte en mooi contrast. Verhalend bijna.
53cent: Vet! ik houd hier wel van, dit soort plaatjes.
Bartx: de tweede vind ik wel wat hebben. Niet bijzonder, maar wel mooi.
FBfotografie: Die eerste is mijn favoriet van de pagina. Verhalend en filmisch. Erg mooi neergezet! De derde heeft een leuk kleureffect, maar ik heb een beetje teveel spiegeleffecten gezien de laatste tijd.
53cent: Mooie kleuren! Gaaf ook hoe dat roze tegen het blauwe afsteekt. Mooie contrast erin. Wel zit ik te kijken of de bril in deze foto een meerwaarde heeft. Hij vervreemd wel, wat ik mooi vind, alleen nu zijn er twee dingen die de aandacht trekt. De bril en het haar. Ik zit nu te twijfelen welke van de twee het belangrijkste moet zijn.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jul 2012 14:15 
 Profiel
-Amused, lekker portretje, kleine scherpte diepte hou ik altijd wel van. Alleen de rechtse hond wordt al heel onscherp vind ik persoonlijk.
-53cent, zo simpel maar toch zo mooi, heel erg mooie foto, ik had alleen de moedervlek weggehaald. En ook het zwarte onder had ik niet laten zien dan was er meer aan je eigen fantasie overgelaten, nu weet je dat ze toch nog iets aan heeft.
-FB, 1 is een fijne foto, oogt als een snapshot in eerste instantie. 2 ook, maar oogt niet bepaald scherp en de bewerking vind ik net niet. 3 vind ik het sterkste, een beetje abstract ook.
-Bartx, wat mij opvalt is dat dr huid links donkerder is dan rechts. En het zachte contrast in deze zwart wit omzetting doet het voor mij niet, daarbij vind ik dr uitdrukkingen niet heel erg sterk. Het roept geen bepaald gevoel op bij mij.

Hier eentje uit een serie van een tijdje terug.

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Jul 2012 19:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
53cent, lekker eigenzinnig
amused, fijn en fris portret
Freakout, een echt typtje..gewoon netjes neer gezet.

3 van de tilburgse kermis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 14:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fraai werk hier weer..
FB: fijne straatbeelden, 1 bijna tijdloos..kon zo in de States zijn.
Freakout: lekker portret, leuke blik.
amused: prima portret, wel wat gecentreerd.
53cent: lekker hoor! mooie toning houding past helemaal in t beeld en bij t model, top! die headless lady doet 't ook goed.
FBfotografie: intrigerende platen..elk z'n eigen sfeer.. like!
Bartx: mooi!
Mariankorte: de eerste is me wat te duister, portret is erg tof, die blik knalt eruit..persoonlijk had ik m iets meer contrast gegeven..

eentje van mij dan:
Afbeelding
Canon 5DII / BG-E6 / EF16-35 IIL/EF 80-200 LIS/EF24-105 LIS /580EXII+ST-E2/ Linkstar LF-400 A/Pentax 67II/Pentax 6x7Polaback & div jampotten en analoge shit.
http://www.ronaldus.viewbook.com

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 20:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@FB
Uitstekende keuze geweest om over te stappen op analoog. Verrekt goede platen.
@53cent
Vind het mooi om de kleur van de glazen terug te zien in de lippenstift.
@amused
Mooie ontspannen foto. Hand op de schrikdraad vind ik het enige minpuntje. Ga ik me elke keer afvragen of er stroom op stond of niet.
@Freakout
Mooie blik. Jammer van de harde schaduw op het linkeroor.
@FB
Mooie momenten op 1 en 3. Toning en alles doen het erg goed.
@RVB
Zonder het verhaal van de foto te kennen durf ik geen duidelijke mening te vestigen of ik hem wel of niet goed vind. Krijg bepaald associaties bij de foto die wellicht niet terecht zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2012 07:30 
 WWW  Profiel
@53cent, te gekke foto. Je kleuren zijn ook altijd goed raak!
@amused, leuk portret. Goede baard ook ;)
@freakout, goede blik, goed portret
@FBfotografie, die houding van die man in dat karretje en die drie mannen erbij, top!
@RVB, goed moment gepakt.
@Frankovic, nummer één is mooi.

Afbeelding
Canon 5D + 24mm 1.4 + 50mm 1.4 + 85mm 1.8 + 17-40 4.0

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2012 10:46 
Gebruikers-avatar
 Profiel
amused: leuke crop en een leuke foto. Had misschien iets meer warmte bij gekund.
Freakout: spontaan portretje, vrij krap ook, maar dat stoort eigenlijk niet eens.
FBfotografie: ik vind de 3e het gaafst; iedereen is bezig met alles behalve de camera in te kijken, leuk gedaan!
RVB: leuk spontaan, had misschien iets wijder gemogen, aangezien je nu een te klein beeld hebt van wat er eigenlijk speelt.
Frankovic: ik vind de eerste foto wat beter, maar hierbij vind ik dat hij meer in beeld had gemogen!

Afbeelding
Portrait by Ismar Basic, on Flickr

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2012 15:16 
 WWW  Profiel
wow, dope foto's van 53cent hierboven! Mooi meisje!
Half jaar lang niet actief bezig geweest, tijd om de camera weer op te pakken, dit was het resultaat :)

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Aug 2012 22:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
RVB: opzich is het een vrolijk beeld, maar toch wringt er iets..kan het niet uitleggen
Frankovic: ik vind beide beelden nogal flets, voor de rest niks op aan te merken.
bartx: Linker is een fijn portret, op het rechter beeld staat ze niet helemaal op dr gemak.
53cent: Apparte meid idd, lekker die knallende lippen
Wouter: Mooi, hoewel ik er nog niet uit ben of het hoekje onder in beeld stoort.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Aug 2012 15:26 
 WWW  Profiel
53cent, na nog even iets langer te hebben gekeken, is dat niet dat meisje van model in een dag?
en FB, ja ik had het eerst weggeshopt, maar dat vond ik veel te clean, vond dit juist wel afwisselend en wat toevoegen, is een schaduw van een butterfly.. dit is buiten geschoten namelijk

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Aug 2012 15:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
He Wouter, die gedachte had ik ook al. Heb de site van M.i.1.d. al bekeken, maar kan haar nergens terug vinden.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Aug 2012 21:04 
 WWW  Profiel
53cents's model is Astrid uit modelin1dag aflevering 1 (groningen). Nancy Schoenmakers model uit die aflevering.
Nikon d700, 24-70 2.8 80-200 2.8. Elinchrom, Alienbees, Macbookje. en 10pond Photoshop.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat grappig, de echte Otto op DPZ ;)

Hier de aflevering met Astrid:
http://www.net5.nl/programmas/model-in- ... levering-1

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 10:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het is inderdaad Astrid uit model in 1 dag/Max Models. Mag blij zijn dat ze mijn vriendin is :D.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 11:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Frankovic schreef:

Wat grappig, de echte Otto op DPZ ;)

Hier de aflevering met Astrid:
http://www.net5.nl/programmas/model-in- ... levering-1

Wat een kattige styliste bij die vrouwelijke fotografe, enorm verschil met het team van de mannelijke fotograaf!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 11:30 
 WWW  Profiel
Daarom werk ik ook nog steeds heel vaak met styliste Maartje van den Broek en visagiste Judith Pronk samen. Omdat ik me erg thuis voel bij ze! Team :-) Van teamwork kan je heel blij worden!
Nikon d700, 24-70 2.8 80-200 2.8. Elinchrom, Alienbees, Macbookje. en 10pond Photoshop.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Portret & Mode
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 72  Volgende

Grijswaarden