[ 7 berichten ] 
 Titel: Vanitas
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jun 2012 14:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding

2/6
Afbeelding

3/6
Afbeelding

4/6
Afbeelding

5/6
Afbeelding

6/6
Afbeelding

Lang... heel lang geleden (2009) maakte ik een keer met een model in Beelitz een foto waar ik meer in vond zitten, en waarvan het me leuk leek om dat er proberen uit te krijgen. Afgelopen jaren ben ik daar met flinke tussenpozen mee bezig geweest. Vaak met twijfel of het wel ging lukken om eruit te halen wat ik erin zag, en stiekem is die nog niet helemaal verstomd. Maar, begin juni het laatste beeld gefotografeerd, daarna nog wat getweakt en voor nu - af. Ben benieuwd hoe ie aankomt.
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jun 2012 18:38 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Goed!
Voor mij met name 1 & 2: licht, kleur, thematiek valt hier wmb het beste.
(wat niet wil zeggen dat ik rest als serie niet waardeer :) )
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jun 2012 18:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zie een beetje letterlijk wat er in de tekst van Wikipedia staat in je foto's komen, behalve dan een muziek instrument die je niet gebruikt hebt. Vind behalve 5/6 de styling mooi gedaan, die schedel waar ze een beetje als een heks naar zit gluren van geluk dat de duivel zou komen.
Maar er zit voor mij een leegte in de beelden die door de uitdrukking van de modellen komt en dit had graag op een andere manier gezien. Misschien had sterker overgekomen als je de elementen van de 17de tot 19de eeuw had weg gelaten en het in een moderner jasje had gestoken, vooral omdat veel van je werk wat ik hier zie in deze stijl is gedaan.

Ben wel benieuwd hoe anderen deze serie zien en ervaren!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jun 2012 19:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Sjieke serie, je hebt er goed de tijd voor genomen. Jammer dat door het kleine formaat de details wegvallen (is dat een visje in 3?) Groot aan de wand zal het meer indruk maken vermoed ik.
De achtergronden, zijn die geshopt? Ik vind ze mooi.
De opmerking van flipper over het moderne jasje, ook dat zou een leuke uitdaging zijn, maar ik vind het respect voor de oude meesters ook wel mooi zo.
Bij 4 en 6 lijkt de uitdrukking van de dames wat starend, en 5 is vreemd omdat ze wat optimisme uitstraalt, maar de foto knalt er verder wel lekker in met die kleuren.
Over het stilleven, misschien iets meer doortekening in de hoorn? (of een zachtere overgang) Ik hou van stillevens maar weet hoe lastig ze zijn, ik bak er zelf niks van, mooi gedaan. De beweging maakt het wel wat onrustig, ik ben er nog niet over uit of ik dat gedaan zou hebben.
Verder is je lichtbeheersing weer eens top. Bij foto 2 lijkt alles mooi samen te vallen, klassiek beeld.
vrij zacht met regen

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Vanitas
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 10:33 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik weet er verder niets zinnigs over te zeggen, maar ik vind je serie GEWELDIG!
Prachtige sfeervolle beelden... duidelijk met veel zorg gemaakt. Mooie bewerking ook.
Heel knap gedaan!
Nikon D80/Nikkor 18-200 VR/AF Nikkor 50mm 1.8

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 14:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een groot 'probleem' in de fotografie is dat mensen, tijd niet meenemen in de vergelijking. Alles moet in een dagje geschoten zijn en daarna in een uurtje geshopt. Deze platen laten duidelijk zien dat als je de tijd neemt je toch een prachtig geheel komt wat in de puntjes bewerkt is. Jammer is het dan dat in mijn ogen de acteer prestaties van de dames soms wat beter had gekund. Ik vind de dame op 2 erg sterk. Haar blik is leeg en je vraagt je af of er iemand thuis is. Ik vind dat dan ook een meesterlijke plaat. Bij de rest zie ik dat minder terug en word je minder de plaat ingezogen. Neemt niet weg dat ik het je niet na doe!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jul 2012 20:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
janine schreef:

Ik weet er verder niets zinnigs over te zeggen, maar ik vind je serie GEWELDIG!
Prachtige sfeervolle beelden... duidelijk met veel zorg gemaakt. Mooie bewerking ook.
Heel knap gedaan!

+1

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Portret & Mode
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden