[ 13 berichten ] 
 Titel: Powerplant IM
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mrt 2012 17:47 
 Profiel
Verlaten energie centrale ergens in Belgie. Het was een zware dag maar zeer de moeite waard

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Powerplant IM
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mrt 2012 18:14 
Gebruikers-avatar
 Profiel
:oops: :N
It does not matter how slow you go, so long as you do not stop.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Powerplant IM
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mrt 2012 18:25 
 Profiel
van den berg schreef:

:oops: :N

Helder
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mrt 2012 18:50 
Gebruikers-avatar
 Profiel
niks persoonlijks of zo hoor, maar hdr is nou eenmaal niet mijn ding
zullen best mensen zijn die het wel waarderen
It does not matter how slow you go, so long as you do not stop.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mrt 2012 19:10 
 WWW  Profiel
de hdr functie mag wel iets minder aanwezig, maar ik vind de locatie indrukwekkend :)

Laatst gewijzigd door Manuel op 29 Mrt 2012 21:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mrt 2012 21:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
wauw, t lijken net tekeningen!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mrt 2012 21:41 
 WWW  Profiel
foto 1 en 2 spreken mij het meeste aan daarna de laatste. mmoie serie.
waltersoestbergen.nl | Canon 7D | 17mm - 55mm IS USM f2.8 / 300mm IS USM f4 / 500mm IS USM f4 / 1.4TC

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Mrt 2012 22:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
HDR is inderdaad erg aanwezig, maar in een aantal foto's kan het best.

5, 6 en 8 vind ik erg fraai al zou de HDR iets minder mogen.

1, 3 en 4 vind ik niet sterk. Zowel in compositie als in bewerking niet lekker.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Mrt 2012 00:29 
 WWW  Profiel
Extreme HDR kan erg mooi zijn, maar dan wat gerichter toegepast. Het is nu een beetje van "kijk mij eens HDR kunnen doen" wat niet nodig is. (het HDR gebeuren beheers je wel overigens).

De foto's die er voor mij uitspringen zijn 6 en 8. Foto's waar in mijn ogen voldoende op te zien is, en waar het HDR niet storend aanwezig is. Persoonlijk zou ik ze wat harder nabewerken denk ik (nadat je er HDR van gemaakt hebt, dus niet in Photomatix, of wat je gebruikt). Wat duisterder, en wat meer dodge/burn toepassen. Maar dat kan persoonlijk zijn.
De andere foto's vind ik ook best geslaagd, maar die zijn me over het algemeen te druk.
1. Mooi, buisjes. Maar naar welke wil je dat ik kijk?
2. Mooi dat geel. Maar moet ik naar de afsluiters kijken, of naar het lijnenspel van de achter elkaar staande gele deksels(?)
3. Mooi ding, maar mijn ogen blijven zoeken naar een onderwerp om eens op het gemakje te bekijken. Zou daar persoonlijk zeker een onderdeel van uitkiezen, en die (met dodge/burn dus) benadrukken, en de rest wat wegwerken.
4. Sorry. Misser in mijn ogen. Te druk, en ook niet symmetrisch.
5. Zou persoonlijk die driehoek/gaas ding rechts in de foto meer naar voren willen zien komen in je foto. Meer benadrukken.
6. Zie opening van mijn post.
7. Mwjaah. Waar moet ik naar kijken. Volgens mij gaat het om die rode labels, maar die heb ik wel vrij vlot gezien eigenlijk.
8. Zie opening van mijn post.

Leuke serie, maar wel voor verbetering in de post geschikt.
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Mrt 2012 08:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zoals het er nu uitziet oogt het voor mij meer als screenshots uit een computerspel dan als foto's. Als dat je doel was, goed gedaan! Maar niet mijn smaak. Composities zijn wel interessant, dus zou graag de `gewone' foto's eens zien.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Mrt 2012 09:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het wel een mooie serie, vooral foto 3.
Canon 7D + 40D + 30D / Canon 70-200 F4L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Tokina 12-24 F4 AT-X PRO (IF) DX / Canon 50 F1.8 II

http://www.footballpics.nl

I baked my camera and it survived.......yeah!!!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Apr 2012 19:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ben er ook niet kapot van, net als de trein vind ik het allemaal wat over the top.
HDR kan heel mooi zijn als het subtiel is toegepast, zodat je nog enigszins het gevoel hebt dat je naar echte beelden zit te kijken. Deze vorm van HDR (overdreven veel doortekening, contrast, kleur en detail) was een aantal jaren geleden erg polulair, net als dat hele urban gebeuren. Door de overmaat waarmee fora als deze werden overspoeld met dergelijk materiaal, ben ik een beetje HDR moe geworden. Los daarvan beheers je de techniek wel en heb je het netjes uitgevoerd. Een jaar of vijf geleden had ik waarschijnlijk "WOW" geroepen, maar nu denk ik "getver" alweer tonemapping HDR.

Ik denk dat als je het truukje wat minder dominant uit zou voeren en dus meer richting realiteit zou bewerken, er meer kijkers enthousiast worden, want de locatie is gaaf net als je beeldinhoud en compositie.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Apr 2012 20:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bij foto 1 vind ik het effect wel passen eigenlijk, maar bij de meeste foto's vind ik het overdone. Bij foto 6 bijvoorbeeld ben ik erg benieuwd hoe de foto met veel minder HDR eruit zou zien, hier is het licht erg interessant. Foto 8 vind ik inhoudelijk sterk, je ziet de directeur/chef bijna zitten.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 13 berichten ] 

Grijswaarden