[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 653: Undefined variable: s_search_hidden_fields
Dutchphotozone • Onderwerp bekijken - Nachtelijk landschap Lago Magiorre (kleur of zwart-wit?)

[ 4 berichten ] 
 Titel: Nachtelijk landschap Lago Magiorre (kleur of zwart-wit?)
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Okt 2016 20:32 
 Profiel
Tijdens onze vakantie mijn statief eens gebruikt, wat ik eigenlijk te weinig doe. Dit was tweede poging, want de eerst was mislukt omdat een andere fotograaf een stukje verder stond te flitsen :) . Het was bijna volle maan, maar de wolken schermde de overkant weer wat af van dat licht.

Zelf ben ik erg fan van zwart-wit foto's en probeer dat dan ook vaak bij veel foto's. In dit geval vond ik het moeilijk kiezen.

Zwart-wit
Afbeelding

En kleur uiteraard
Afbeelding
Sony SLT-A58 | Sony 35mm f/1.8 DT SAM | Sony 50mm f/1.4 | Sony 16-105mm DT f/3.5-5.6 | Minolta - AF 100-300 F4.5-5.6 D APO

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Okt 2016 20:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kleur of zwart-wit is niet zo zeer de grote vraag. Als ik naar de compositie kijk blijf ik zoeken naar een onderwerp. Mijn aandacht gaat van de gele lichten naar de weerspiegeling van de maan in het water naar de speedboot voor anker naar de lucht waar ook al niet zo veel interessants te zien is. In zwartwit kijk je nog meer naar vlakverdelingen en ik mis evenwicht in de verdeling. Probeer eens flink te snijden in de plaat en kijk dan eens naar de compo.
STL, MTL3, B200, XD7, A1, T90, 645S, FE, FE2, F3, D70, D300, D800

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Nachtelijk landschap Lago Magiorre (kleur of zwart-wit?)
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Okt 2016 14:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie als wiewatwaar.
Want ik vind in dit geval de kleurenversie het beste beeld.
Maar “in dit geval” verraadt dan ook dat ik het niet zo'n boeiende foto vind.
De compositie en inhoud van de foto zijn namelijk niet echt spectaculair, daarom dat de mooie kleuren hier nog iets kunnen goedmaken. Maar dat is een te zwakke basis.
Was de foto soms een test?

Om te gaan snijden aan dit beeld vind ik echter geen goed idee.
Van snijden wordt een beeld zelden beter.
De compositie wordt gemaakt tijdens de opname.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Nachtelijk landschap Lago Magiorre (kleur of zwart-wit?)
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Okt 2016 20:13 
 Profiel
Roosevelt schreef:

Was de foto soms een test?

Dat beschouw ik als een compliment voor sommige van mijn andere foto's. :)

In principe zijn veel van mijn foto's een test aangezien ik het hobbymatig doe en me zeker niet "vast wil leggen" tot bijvoorbeeld alleen landschappen of portretten. Hieronder en paar voorbeelden (welke een aantal ook hier te vinden op DPZ te vinden zijn) wat ik doe/probeer.

Graag probeer en test ik dus dingen die ik zie, maar dat zal ook te maken hebben met mijn werk als ontwikkelaar. Op DPZ wordt serieuze kritiek gegeven en daar is veel van te leren, zeker als het om je eigen foto's gaat. Van het commentaar hier probeer ik mijn foto's te verbeteren.

foto 1

zomer

Eerste probeersel waar ik nu mee bezig ben:
blauw-groen

En verder nog het plan om Solargraphy te proberen. Dokalamp en lichtgevoelig papier heb ik al in huis en moet nu aan het bier om de halve liter blikken bij elkaar te krijgen. :) :o .
Sony SLT-A58 | Sony 35mm f/1.8 DT SAM | Sony 50mm f/1.4 | Sony 16-105mm DT f/3.5-5.6 | Minolta - AF 100-300 F4.5-5.6 D APO

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 4 berichten ] 

Grijswaarden