Even een tijdje weggeweest... Toch maar weer eens een keertje posten!
@nielssast, fraaie foto! Vaak heb ik voorkeur voor kleur, maar het z/w vind ik erg geslaagd hier. Lekker contrastrijk en dramatisch.
@Felix, hoewel het wellicht dan meer een cliché foto wordt, heb ik toch voorkeur voor kleur hier. Heb je hier op zw film geschoten, of is het later naar z/w omgezet? Qua licht vind ik hem toch wel erg krachtig.
@Bfrins, mooie fotogenieke plek! De leegte icm. de aparte vormen van dode bomen/struiken vind ik erg sterk. Toning en contrast vind ik ook heel mooi. Ik vind het wel jammer dat ze krap gekaderd zijn. Met meer groothoek had je het beeld nog wat ruimtelijker kunnen maken en meer van de lege omgeving kunnen laten zien, waardoor het wellicht nog meer vervreemdend zou worden. Maar wellicht kreeg je dan juist andere elementen in beeld?
@arumes, mooi licht en fraaie dramatische lucht. Vind hem door de voorgrond en het struikje uiterst links plus het aansnijden links een tikkie aan de slordige kant.
@Mark, mooie herfstkleuren, vind de foto ook mooi ingeleid door het watertje dat van onder uit de hoek komt. Door de lichte (bijna witte) lucht en donkere voorgrond vind ik de foto niet ideaal qua licht.
Foto van mij gemaakt op Muskö, Zweden. Gelijk een experimentje met vierkant formaat. Ik merk dat ik doordat ik gewend ben composities te zoeken in 3 bij 2 formaat, het lastig vind om in vierkant formaat te fotograferen. Dit is één van de weinige platen waarbij ik het uiteindelijk wel mooi vond om juist vierkant te snijden. Ben dus benieuwd wat jullie ervan vinden...

.