[ 3198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 107  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2012 16:05 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
DJKEVKE: mooie opgang, maar lijkt wel bijna sneeuw, t is dat je zei dat er een bui was, anders dacht ik het echt...
Sophia: lekkere zw/w omzetting. Zit lekker veel spanning in.
jvdk: weet niet zo goed waar ik moet kijken, mis een beetje een onderwerp.

Møns Klint, Denemarken. Wie ken het niet...
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2012 17:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nette plaat Rutger, erg fijne toning en sfeer, ondanks het harde licht. Weet nog niet wat ik van de boom rechts moet vinden, had misschien iets minder zee links willen zien.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [verzamel] Natuurlandschappen (deel 8)
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2012 21:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Rutger: fijne heldere plaat met mooi verloop :)
WOW wat een kick als ik klik

Nikon D700 D200 Nikkor: 14-24mm2.8 50mm1.4 105mmVR macro2.8 70-200mm2.8 VRII

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Sep 2012 02:40 
 WWW  Profiel
Nou mijn eerste fotopost dan maar, twee natuurlandschappen die ik in het westen van de US geschoten heb.

#1 Sedona
Afbeelding
Full-size

#2 Death valley
Afbeelding
Full-size

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Sep 2012 20:24 
 Profiel
rutger: mooie vlak verdeling, geen idee dat de Deense kust er zo uitzag.
dondaldm: #1 mooi symmetrisch, de rotsen en de voorgrond zijn erg donker #2 vind ik niet heel spannend

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Sep 2012 20:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Van de vorige pagina vond ik de platen van Nielsast, Sophia, Laurens en Mercarra er boven uit steken.
Op deze pagina:

@Rutger: fijne plaat. Mooi licht en kleuren.
@donaldm: de 1e is wel heel donker. Het lijkt er op alsof je hebt willen voorkomen dat de wolken overbelicht werden, maar daardoor is de voorgrond te donker geworden. Met een verloopfilter of meerder belichtingen is dit beter te doen. Bij de 2e is de belichting goed, maar vind ik de compo niet heel fraai. Horizon in het midden en de weg juist niet werkt niet voor mij.
@Maruits: de plaat heeft wel wat, maar ook wel wat aandachtspuntjes. De lucht is van een rare (groene) kleur blauw, links mag van mij het gebouw eraf en ik vind de lijnen in de voorgrond net niet voldoende tegenwicht bieden aan de boom en horizon.
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Okt 2012 20:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Rutger, mooi hoor, alleen jammer van die tak en dat struikje vooraan.
Donaldm, fraai #1! Wel erg hard licht...
Maruits, mooi scherp tot ver, de kleuren spreken mij wat minder aan.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Okt 2012 20:56 
 Profiel
Brob, wat een prachtig licht heb je gevangen!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Okt 2012 21:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Brob ^O^
I keep you in the holes!!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Okt 2012 20:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Brob: mooi schilderachtig :)
WOW wat een kick als ik klik

Nikon D700 D200 Nikkor: 14-24mm2.8 50mm1.4 105mmVR macro2.8 70-200mm2.8 VRII

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2012 18:17 
 WWW  Profiel
@Brob: de foto komt erg soft (onscherp) over
@Maruits: een beetje tegen de landschapsprincipes in (plaat van voor tot achter scherp), maar ik mag dat wel. Een erg leuke plaat. Alleen jammer van dat stukje industrie helemaal links
@donaldm: op de eerste plaat vind ik de belichting van de voorgrond en lucht uit balans. De 2e foto heeft een erg oninteressante lucht en kijkt niet zo lekker. Daarnaast vind ik de foto te licht. De foto had sterker geweest als de weg precies in het midden was en er minder lucht in de foto te zien was. Je zou dan meer de plaat "ingetrokken" worden

Eentje van mij van de afgelopen dagen. 1 van de bakens van Scheveningen. Genomen ongeveer een half uur na zonsondergang. Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren met zwart wit fotografie. :D

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Okt 2012 00:41 
 Profiel
@nielsast: blijf door experimenten.... ben benieuwd wat de volgende is, wat ik vind het persoonlijk een hele mooie plaat. Enige vervelende is (waar jij niks aan kan doen) is dat de toren off center staat en de lijnen net niet cemetrisch lopen...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Okt 2012 09:57 
 WWW  Profiel
@timmie: helemaal gelijk. Viel mij ook op toen ik de opname maakte. Heb nog geprobeerd om het baken te verplaatsen maar dat lukte niet :D

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 18:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eentje analoog met de Yashica T3:

Afbeelding

@Brob: mooi licht, inderdaad erg schilderachtig

Fotoblog: http://frederiksadones.wordpress.com/

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 18:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@nielsast: Erg strak hoor! Wil de volgende wel zien die je post :)

@Felix: mooi stralen, hoe is de kleuren variant?

Deze is geschoten op de "spookvlakte" in de Ardenne (BE). Noir Flohay.

Afbeelding
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 20:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Rutger: Technisch wel goed, maar de compositie vind ik niet lekker kijken. Kan het niet zo goed omschrijven, maar er zit voor mijn gevoel geen goede balans in.
@Maruits: wat de klaas zegt. Ik wil eraan toevoegen dat ik de onscherpte in de voorgrond niet mooi vind. Had hem liever helemaal scherp gehad.
@Brob: Heel mooi licht, maar wel erg veel donkere voorgrond.

Complimenten aan Nielsast, Felix en BFrins. Mooie platen!

Afbeelding
Backlit Pinetree by Arumes, on Flickr
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 11:39 
 Profiel
Mijn eerste fotopost op dit forum..
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Okt 2012 21:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Even een tijdje weggeweest... Toch maar weer eens een keertje posten!

@nielssast, fraaie foto! Vaak heb ik voorkeur voor kleur, maar het z/w vind ik erg geslaagd hier. Lekker contrastrijk en dramatisch.
@Felix, hoewel het wellicht dan meer een cliché foto wordt, heb ik toch voorkeur voor kleur hier. Heb je hier op zw film geschoten, of is het later naar z/w omgezet? Qua licht vind ik hem toch wel erg krachtig.
@Bfrins, mooie fotogenieke plek! De leegte icm. de aparte vormen van dode bomen/struiken vind ik erg sterk. Toning en contrast vind ik ook heel mooi. Ik vind het wel jammer dat ze krap gekaderd zijn. Met meer groothoek had je het beeld nog wat ruimtelijker kunnen maken en meer van de lege omgeving kunnen laten zien, waardoor het wellicht nog meer vervreemdend zou worden. Maar wellicht kreeg je dan juist andere elementen in beeld?
@arumes, mooi licht en fraaie dramatische lucht. Vind hem door de voorgrond en het struikje uiterst links plus het aansnijden links een tikkie aan de slordige kant.
@Mark, mooie herfstkleuren, vind de foto ook mooi ingeleid door het watertje dat van onder uit de hoek komt. Door de lichte (bijna witte) lucht en donkere voorgrond vind ik de foto niet ideaal qua licht.

Foto van mij gemaakt op Muskö, Zweden. Gelijk een experimentje met vierkant formaat. Ik merk dat ik doordat ik gewend ben composities te zoeken in 3 bij 2 formaat, het lastig vind om in vierkant formaat te fotograferen. Dit is één van de weinige platen waarbij ik het uiteindelijk wel mooi vond om juist vierkant te snijden. Ben dus benieuwd wat jullie ervan vinden...

Afbeelding

.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Okt 2012 13:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Mark, ja deze foto is precies zo bedoeld ook. Als ik meer groothoek zou gaan zou ik wellicht meer leegte krijgen. Maar inderdaad veel meer storende elementen. En takken en bomen die elkaar zouden gaan kruisen... En als ik meer groothoek zou gaan zou ik het zonde van de detaillering in de bomen. Die zonder dan minder tot hun recht komen.

Bewust zo gedaan dus ;)

En die van jou is ook prachtig! Goede sluitertijd... niet te lang... niet te kort! Mooi licht en fantastische kleuren. Ben benieuwd hoe ie eruitziet als je andere afmeting pakt.. Meer landscape ipv vierkant.
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Okt 2012 09:42 
 WWW  Profiel
@MarkLeeman: Mooie plaat met fijne kleuren. Wellicht had de lucht iets donkerder gekund, vooral rechtsboven.

@MarkHaveman: Mooie kleuren. Vind net zoals MarkLeeman de wite lucht zonde!

@ARumes: Gave lucht!

@BFrins: Gave plaat, lekker minimalistisch. Ik ben niet zo'n fan van z/w, maar hier past het uitstekend bij.

En van mij ook eens een kiekje:

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Okt 2012 22:14 
 Profiel
MarkLeeman & Tuti bedankt, achteraf is de lucht inderdaad sonde!
Beide erg mooie foto's! Niks op aan te merken.

Vanmiddag weer een boswandeling gemaakt.
Ik weet eigenlijk niet goed waar ik deze moet plaatsen.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Okt 2012 22:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@tuti: Ook een mooie plaat. Alleen de overgang tussen grond en lucht ziet er wat bewerkt uit.
@Mark Leeman: Schitterend, al moet ik zeggen dat ik het afgelopen jaar mischien teveel van dit werk heb gezien. Heb me er zelf overigens ook schuldig aan gemaakt. :)

Donderdag voor het eerst in drie jaar weer eens bij de Ninglinspo geweest. Had tot nu toe alleen mooie lentefoto's, dus ik moest toch nog een keer heen voor herfstkleuren. Onderstaande foto is waarschijnlijk de mooiste uit de serie. Vrijwel hetzelfde standpunt in lentegroen is hier op mijn website te zien.

Afbeelding
Ninglinspo Creek Fall by Arumes, on Flickr
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Okt 2012 15:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Nov 2012 07:25 
 WWW  Profiel
Bedankt voor het commentaar! ga ik wat mee doen!

Ik kan niet tippen aan de kwaliteit van de foto's hier. Onderstaand nog maar een plaatje wat ik twee weken geleden geschoten heb. Geschoten bij vlak na zonsopgang in Yangshuo, China.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Nov 2012 20:51 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hier komt weer erg fraais voorbij...
Uitschieters deze pagina: Brob, nielsast, BFrins en Mark Leeman!

Mijn nederige bijdrage dan maar...

Afbeelding
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Nov 2012 12:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Erg netjes! Fijne compo! Doet me denken aan Windows 95!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Nov 2012 20:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mijn dochter ziet de plaat en roept: Teletubbies !!! :twisted:
Canon 600D - een bult glazen en een rugpuut....

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Nov 2012 20:18 
Gebruikers-avatar
 Profiel
:lol: :lol: :lol:
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Nov 2012 13:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Windows 95? Ik denk eerder XP. Maargoed, over de foto zelf, schitterende balans tussen beide bomen. De linker boom staat dichterbij, oogt groter, maar de rechter heeft de wolken mee. Mooie schaduwlaagjes in het gras ook. Ik zie alleen hele lichte halo's om de bomen, clarity o.i.d. gebruikt?
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Nov 2012 13:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jaja XP dan :P

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 107  Volgende

Grijswaarden