[ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jul 2012 21:57 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Veel fraaie platen op de vorige pagina, met veel Rotterdam :) Na een tijdje (heel) weinig geplaatst te hebben hier 2 van mij (aangespoord door het dpz en nu topic ;) ).

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
van alles wat.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jul 2012 09:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
1: De ring raakt net de oever, voor de dieptewerking niet echt lekker. De lijnen van de brug recht verdwijnen achter een object, de bovenzijde van het gebouw links staat krap op kader.

2: Het gebouw staat er op, maar de plaatsing in het kader is niet zo spannend. Links een snippie van de Erasmus, rechts nog een stuk Ernst&Y. De letters van HealthCity trekken ook behoorlijk de aandacht.
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Aug 2012 15:39 
 Profiel
Damn, wat is het rustig hier. Ramirezi, mooi beeld. Had inderdaad ook in stedelijke landschappen gekund maar hier ook goed op z'n plaats. bazzio, ik vind de voorgrond bij de eerste voornamelijk een storend element en de kadering van nr 2 is inderdaad niet heel spannend.

Na een tijd afwezigheid ook weer een shot van mij. Ik heb deze foto redelijk ver gepushed qua bewerking maar ben er zelf wel tevreden over:

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Aug 2012 08:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ver gepushed qua nabewerking maar niet even de gebouwen recht kunnen zetten? Helt wat over naar links voor mij idee.
Nabewerking vind ik wil mooi gedaan met het tilt-shift effect. Vind nog wel wat aan de donkere kant.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Aug 2012 23:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Inderdaad ff de horizon rechtzetten en wat helderder...
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Aug 2012 15:47 
 Profiel
De foto helt wel meer dan een beetje over - zo'n 5%. Nu is het soms lastig om een foto recht te maken maar zo blind ben ik nou ook weer niet - het scheef zetten is dan ook in Lightroom gedaan, om het beeld dynamischer te maken. Ook het dicht laten lopen van de schaduwen is opzettelijk. Desondanks bedankt voor de kritiek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Aug 2012 15:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als je bewust iets scheef zet moet je het meer scheef zetten, nu is het op het oog een per ongeluk scheef staande foto!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Sep 2012 09:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
indd, regeltjes breken moet je vol overtuiging doen, niet een beetje!

alhoewel die regel ook weer vol overtuiging te breken is... AARGH !!!

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [verzamel] Stadsgezichten 2011-2012
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Sep 2012 18:10 
 Profiel
Zag veel mooie bruggetjes hier langs komen. Mooie platen.

Persoonlijk een verborgen bruggetje die zich een klein beetje verstopt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Sep 2012 19:06 
 Profiel
@ timmie, een heel veel gefotografeerde brug, mooi zo in de mist
@ Janus, volgens mij heb je nog meer onscherp gemaakt dan met een tilt-shift lens kan. Mooi bewerkt..
@ bazzio, die eerste is mooi, eens met mercarra, dat bij een iets hoger standpunt de ring net zou los komen van de kade

Afbeelding

Energie centrale vlak bij Nijmegen

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Sep 2012 11:26 
 Profiel
vanaf ongeveer dezelfde plek als de energie centrale heb ik ook een panorama foto gemaakt. Er wordt gewerkt aan een nieuwe brug. Helemaal links in de foto zie je Nijmegen

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Sep 2012 13:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
timmie : Vind het een erg fraaie foto van een veelgefotografeerde brug. Denk dat hij in het groot nog spannender zal zijn, niet?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Sep 2012 23:40 
 Profiel
@Maruits, heel intens zo'n grote panorama. En die ervoor mag er ook wezen. Mooie kleuren vooral.

@timmie, opzicht leuk al had ik de brug wat minder hoofdruimte gegeven.

Afbeelding
Rotterdam by TimYoung 28, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Okt 2012 11:24 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Maruits mooi panorama zeg

Erasmusbrug, Rotterdam ( 8 foto's samengevoegd met Photomatix)
Afbeelding
Eight_Makes_Twenty by Thoran Pictures (Thx for 50.000 views), on Flickr

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Okt 2012 00:32 
 Profiel
@Maruits: dankjewel..
@majic: tijdens de mist ben ik er ook nog overheen gevlogen (jammer genoeg camera er niet bij door zon klein vliegtuigruitje.... maar dichtbij is zeker leuk!
@freakout: moet je gelijk geven minder mist is beter.... maar jij bent even een lekker tijdloos fototje aan het geven fijn!
@thoran: wat een fijne lijnen die in 2 bruggen overgaan. Ook licht doet het wat mij betreft goed...

neem vorige opmerkingen wel met een korreltje zout, want mijn knowhow als amateur amateur is niet zo hoog hehehe :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Nov 2012 11:59 
 Profiel
gouden brug in de mist.. gemaakt met een konica C35 asa 400
De kleur wel wat dramatischer gemaakt want het was nogal grijzig met de mist :)

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Dec 2012 17:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
thoran : mij doet de compositie nogal rommelig aan; het vertekent ook nogal. Wel fijne kleuren
candyman : heel prettig beeld, mooi de gelaagdheid en mooie scherpte op de golfjes in de voorgrond. Wel jammer van de uitgebeten lucht links met de wat geel afgebrokkelde wolken.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Dec 2012 11:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lekker amouri. Waar is dat ?

(Wat me trouwens opvalt is dat veel stadgezichten op deze pagina een obstructie in de voorgrond hebben)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Dec 2012 12:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dankje Catflap. Ik ben bezig met een verslag van mijn bezoek aan Bulgarije in 1993. Dit is het uitzicht vanaf het balkon van mijn hotel, op Varna, aan de Zwarte Zee. In de achtergrond zie je de kranen van de haven en werven, die toen al behoorlijk op hun gat lagen. Ik baal zelf ook behoorlijk van de rand van het balkon, maar mijn bezoek was niet op de fotografie gericht, en mijn vaardigheid nog wat minder :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Dec 2012 22:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ondanks je vaardigheid / dankzij je vaardigheid is het wel een mooi sfeervol shot Amouri, maar ik snap je balen van de balkonrand ook.
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2012 23:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
amouri: Mooie sfeer, jammer van dat balkon inderdaad.

candyman: Zoals gezegd, linksboven komt net niet lekker over. Ik ben ook onder deze brug doorgevaren, maar zo spectaculair heb ik 'm niet kunnen vastleggen.

Thoran: Komt wat vlak over door de HDR. Lijnenspel is OK, maar ik weet niet of de twee bruggen die zo nauw samenkomen de best keuze is.

Freakout: Fijne plaat! Heerlijk opgedeeld zo. Zwart wit doet 't goed.

Maruits: Ik kan hier niet zoveel mee op dit formaat.
Maruits 2: Deze plaat van de centrale spreekt me niet aan. De masten ogen rommelig en ik weet niet waar ik moet kijken.

timmie__: erg mooi met de mist. De voorgrond lijkt wat detail en scherpte te missen.

Afbeelding
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2012 23:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Amouri: Ik vind de sfeer ook erg mooi. Plaatje is zo mooi dat ik die rand eerst helemaal niet zag totdat je er zelf over begon. Meestal ben ik zelf wel erg kritisch op storende elementen en zie ze direct..... Ik zou er niet mee zitten dus.
The trouble with fiction is that it makes to much sense. Reality doesn't make any sense at all.

Dit is mijn winkel.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Dec 2012 16:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@janus vind hem net wat over the top qua contrast en tilt-shift bewerking, kan wat subtieler in mijn ogen!
@timmie_ mooie plaat, mist en de kleurtoning geven hem veel sfeer
@maruits panorama ziet er erg geslaagd uit! In de andere foto storen die elektriciteitsleidingen me wat te veel
@freakout ik snap het lijnenspel wat je wil laten zien maar ik vind het net allemaal wat te druk
@thoran mooi licht! 8 foto's samenvoegen wil nog wel eens idiote plaatjes opleveren maar hier vind ik het mooi ^O_
@candyman vogel maakt het af, hele mysterieuze en mooie plaat
@amouri erg mooi plaatje, lekker sfeertje door de mooie kleuren. Inderdaad jammer van dat stukje balkon maar zo storend is het niet.
@mecarra mooi belicht en veel mooie kleuren, jammer dat je niet ziet waar die onderste lichtlijnen naar toe gaan

zelf ook maar weer eens wat posten dan:
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Dec 2012 23:45 
 Profiel
@ WouterSluis : Nette foto , mag wel wat groter en de onderbelichte delen mogen van mij iets lichter.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Dec 2012 20:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mercarra: Blik uit het hotel raam ? Heeft iets van die timelapsfilmpjes.
WouterSluis: fijne dieptewerking en toning.
ScreamSupreme: rommelig beeld. waarom die rug voor in beeld en niet 5 seconden wachten ?

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Dec 2012 15:46 
 Profiel
@ Catflap : Je hebt helemaal gelijk! Volgens mij paste ie ook beter in een ander topic , straat fotografie. (misschien ook niet.)
Ik vond die rug wel grappig , geeft een soort van third person view de straat in kijken.

Maar daar ging het allemaal niet om.
Dit is de eerste keer dat ik 's avonds foto's maakte , de bedoeling was de belichting en witbalans zo realistisch mogelijk te krijgen , misschien kan je daar meer over vertellen?

Bedankt voor het commentaar in ieder geval.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Dec 2012 16:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ScreamSupreme schreef:

Dit is de eerste keer dat ik 's avonds foto's maakte , de bedoeling was de belichting en witbalans zo realistisch mogelijk te krijgen , misschien kan je daar meer over vertellen

Mijn nachtopname is verre van goed belicht...
Zeker kwa witbalans moet je kiezen door de verschillende lichtbronnen.
Maar veel is achteraf aan te passen. Onderwerpkeuze blijft de basis.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Dec 2012 23:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
screamsupreme: foto is prima belicht en leuk dat die man links in de lens kijkt, maar sluit me verder aan bij catflap
catflap: 1e foto: heftig bruggetje, waar is dat? 2e foto vind ik mooi er is veel te zien maar hij wordt nergens te druk.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Dec 2012 00:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
WouterSluis schreef:

catflap: 1e foto: heftig bruggetje, waar is dat?.

Millennium bridge in Londen. Kerkje aan de overkant is st.Paul Cathedral.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Jan 2013 15:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Freakout: Bekende plek, mooie abstracte plaat. Z/W omzetting heb ik weinig verstand van, maar hij kijkt prettig. Gezien de beweging van water en wolken vind ik een ND erop nog wel interessante toevoegin evt.
@Thoran: Ik vind de kleuren niet lekker (beetje groenig ofzo). Ook is de lucht niet heel interessant.
@amouri: sfeervolle plaat, de obstructie nog daargelaten. Weinig rookpluimpjes uit de schoorstenen valt me op.
@mercarra: Interessante plaat! Heb je diverse sluitertijden geprobeerd? Is dat eigenlijk een publieke plek waar je de foto nam?
@woutersluis: voor mij iets te tele- om erin gezogen te worden. Het momument geheel rechts (sacré coeur-achtig) stoort een beetje in de compo
@Catflap: Uit de hand genomen of bewust voor korte sluiter gegaan? Idealiter zou de belichting iets beter kunnen (met trapjes zodat achter- en voorgrond meer in balans zijn), maar da's de pot die de ketel verwijt. 2 vind ik een fijne compo.

Roept u maar.

Afbeelding
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Grijswaarden