[ 3198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 107  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Aug 2012 14:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Arno: interessant, die lange sluitertijd. Het onderste stukje kader had iets meer had mogen zijn, dus 1 tikje naar achter wellicht. Ook het kleine stukje rots links onder de grote rots kan weg. Vind hem een tikje paarsig, misschien de cokin-cast?
@Erik_vr: Delicioso! sommige wolken zijn wel erg wit naar mijn smaak.
@Mercarra: mooie lijnen, maar ik trek de grain ook niet zo.
@tuti: wat een moment, en wat een kleur. Prachtig.
@Marsm: Er had iets meer moeten gebeuren in de plaat, alleen de vliegtuigstaart kan de plaat niet ophouden vind ik. Tevens misschien in nabewerking de rotsen wat oplichten om er wat meer aandacht naar te trekken.
@Bubble: interessante waarnemingen, een wereld die je niet veel ziet. Het snoekenbeest spreekt het meest, zou ook nog wel wat andere bereiken willen zien ipv alleen de ultra-wide (of zit die niet in't onderwaterpakket?)
@Arumes: een heerlijk zacht en romig plaatje.

Afbeelding
Canon EOS 60D :: Sigma 10-20mm :: Sigma 30mm f/1.4 :: Sigma 50mm f/1.4 :: Tamron 90mm f/2.8 :: Canon Speedlite 430EXII :: Yongnuo YN-460 II :: Yongnuo YN-560 II::Cactus V5

Laatst gewijzigd door Ramirezi op 03 Aug 2012 10:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Aug 2012 14:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Interessant plaatje, mooi die laagjes!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Aug 2012 21:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooie plaat. Beetje krap aan de bovenkant misschien. Verder wel heeeel groen, maar heeft ook wel wat!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Aug 2012 13:04 
 Profiel
@ Eriv_vr: Mooie vlakverdeling, ik mis wel wat kleur in de lucht.
@ Arno1: fijne plaat, erg mooie dieptewerking in het water door de lange sluitertijd.
@ Ramirezi: Mooie gelaagdheid, tikje te groen voor mijn smaak.

Afbeelding
Cabbage field in early morning fog, on Flickr
flickr | 500px | 7D | 10-22 | Sigma 50 1.4 | 70-300L | 430EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 22:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Robert_w: heel fraai sfeertje

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 22:22 
 Profiel
@Robert
Lekker! Leuk dat er ook nog iets zo uitsteekt in de mist, tussen de kroppen in!

@Catflap
Vooral de bovenste vind ik erg nice. Vind daar de toning ook beter bij passen dan bij de onderste.

Hier ook eentje van mij. De eerste echte keer dat ik met LE aan de slag ben gegaan. Op Tweakers is mij ook al gewezen hoe diffractie onscherpte in elkaar zit. Dat wist ik namelijk nog niet :)

Afbeelding
Boulders at Anissaras beach by Bas Wouters, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [verzamel] Natuurlandschappen (deel 8)
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Aug 2012 21:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ramirezi: Ik snap je insteek ook qua techniek en uitvoering maar toch vind ik hem erg druk ogen mede door het 3d effect.
@Robert: Netjes, sfeer is erg goed geslaagd in deze foto.

Eentje langs de maas vorig weekend...

Afbeelding
http://www.KvLaarhovenFotografie.nl | Sony Alpha33 / 1.8 50mm / 4-5.6 apo 70-300mm / 10-24mm / hvl42am flitser

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Aug 2012 09:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Robert_W: nice, mooi sfeervol plaatje

@DJKEVKE: nette compo, een lange sluitertijd had 'm misschien nog wat spannender gemaakt, is nu wat braaf.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Aug 2012 14:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ramirezi: Mooie lijnen, goed gezien.
Robert_W: De kleuren en contrast zijn erg prettig. Mist doet het altijd goed. Had bovenaan nog net iets meer lucht mogen hebben.

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Aug 2012 20:51 
 Profiel
Hallo allemaal,

Helemaal nieuw op DPZ. Al ff bezig om een foto geupload te krijgen, maar het dreigt te gaan lukken. Volgende stap wordt reageren op de foto's die al door jullie geplaatst zijn (zitten fraaie platen bij!).

Even kort voorstellen: ik ben Erik, en samen met m'n vriendin erg geinteresseerd in fotografie en hopen er beter in te worden. Jullie reacties gaan daar vast bij helpen (alvast bedankt).

Nog even iets over de foto: naast portret en modefotografie ga ik er graag 's morgens vroeg op uit om te genieten van de opkomende zon en het mooie licht.

Greetzzz

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Aug 2012 21:00 
 Profiel
@eric_vr : m'n vriendin vindt het een mooie compositie, ikzelf had de boom iets naar links geplaatst.
@djevke : mooi licht
@gdzr: Mooie kleuren, lange sluitertijd geeft mooi beeld van stromend water. Waar staat LE voor?
@catflap: naar mijn smaak iets te wit, bijna surrealistisch.
@robert_w: mooi sfeertje
@ramirezi: clean, mooie lagen, lucht mist contrast en lijkt daardoor wat vlekkerig...naar mijn smaak

Mijn eerste reacties, hopelijk mag ik mee blijven doen :-)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Aug 2012 21:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Topic2.nl schreef:

Nog even iets over de foto: naast portret en modefotografie ga ik er graag 's morgens vroeg op uit om te genieten van de opkomende zon en het mooie licht.

Welkom Topic2 !
Ook over je foto: van dat mooie licht is helaas niet veel te merken.
Je hebt de foto kapotbewerkt.
Doorgedreven bewerkingen doen meestal meer kwaad dan goed.
Maar al doende leert men dat.
Succes !

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Aug 2012 10:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Flipperkoning, prachtige plaat! Mooi gedaan
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Aug 2012 19:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eric_vr heeft voor mij de uitschieter van deze pagina, gevolgd door Robert_W. Catflap is kwalitatief natuurlijk ook heel goed, maar gewoon niet mijn smaak.

DJKEVKE: Heel netjes, maar zoals gezegd wat aan de brave kant.
Gdzr: je foto mist een onderwerp. Een lange belichting alleen is niet genoeg voor een leuke foto.

Van mij eentje van deze ochtend. Op zich was het een redelijke zonsopkomst, maar niet bijzonder indrukwekkend. Dit was ook niet de reden dat ik de duinen in ging, maar onderweg was hij mooi meegenomen. Toen ik de foto thuis door de RAW-converter haalde, en speelsgewijs een witbalans voor TL-verlichting instelde (Fluorescent) kwam er echter onverwachts een mooi kleurverloop tevoorschijn van oranje naar blauw. at kleurverloop was veel extremer dan de werkelijkheid, maar ik vond het wel mooi. Het enige wat ik toen nog heb gedaan is de verzadiging wat verhogen. Oh, en er zijn twee belichtingen gebruikt. De voorgrond is 5 stops langer belicht dan de lucht.

Afbeelding
Sunrise at Schoorlse Duinen by Arumes, on Flickr
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Aug 2012 21:48 
 WWW  Profiel
@DJKEVKE: strakke plaat. Als het kleine steentje rechtsonder er af wordt gesneden dan komt de plaat voor mij nog iets rustiger over
@eric_vr: de weinige kleuren doen het goed. Foto had voor mij nog aantrekkelijker geweest als de boom precies in het midden stond of iets meer uit het midden dan dat nu het geval is
@Topic2: welkom. De foto doet mij helaas niet zo veel. Ik vind het erg onnatuurlijk overkomen
@Argumes: mooie plaat met fraaie kleuren. Jammer dat er behoorlijk wat ruis in zit. Wellicht nog even uit met name de lucht verwijderen? Daarnaast had de voorgrond van mij iets lichter gemogen, maar dat is persoonlijk

Eentje van mij uit een serie die ik aan het maken ben over de D-day stranden => Port en Bessin (Omaha Beach)

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Aug 2012 22:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ramirezi: fijne laagjes. Het groen mag van mij iets dimmen.
@robert_w: mooi sfeertje!
@catflap: bij de 1e vind ik het IR goed werken. Bij de 2e heb ik steeds het idee dat het 2 platen zijn doordat het linkerdeel bijna geen donkere delen bevat.
@gdzr: lange sluitertijd is gelukt, maar de plaat an sich boeit niet echt. Die stenen leveren niet echt een interessant beeld met fijne compo op.
@djkevke: leuke plaat die door het transparante geel een gek accentje krijgt. Ik zou hem wel even recht zetten.
@eric_vr: hij mag van mij een stuk krapper.
@topic2.nl: zoals iemand al opmerkte is elke nuance wel verdwenen door je bewerking. Dat is jammer. Kwa beeldelementen heb je interessante onderdelen te pakken maar kwa compositie vind ik hem rammelen. Doordat er 1 bovenleidingpaal op staat is het niet duidelijk of de bovenleiding er nou toevallig op staat of dat je hem mee wilt laten doen in de compositie. Aan de onderkant is de plaat aan de krappe kant.
@arumes: ik vind het silhouet met het verloop lekker kijken. Ik vind alleen de voorgrond afleiden door de aangesneden sprieten. Het combineren van de bleichtingen mag wel wat netter. Alles wat links en rechts tegen de lucht afsteekt is helemaal zwart.
@nielsast: je hebt het goede moment van de dag en een interessante lokatie zeker te pakken. Belichting is ook goed (hooguit lijkt de achterste rotsklomp erg donker, maar dat kan ie ook echt geweest zijn). Voor mijn gevoel had je hier echter wel meer uit kunnen halen, met name door je camera wat anders te richten. Ik zie nu heel veel rots en een driehoekje water. Je had m.i. meer kunnen doen met diepte, de voetstappen in het zand of de groen-bruine plekken in de rotsen.

Afbeelding
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Aug 2012 13:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nielsast: heel andere sfeer dan tijdens d-day :)
ga een beetje mee de opmerkingen over de compositie.
Misschien ook gevoed doordat de diagonaal rechtboven donkerder lis dan links onder

de klaas: fijne plaat.. mede door de kleurvlakken

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Aug 2012 17:40 
 WWW  Profiel
@de klaas: bedankt voor je eerlijke antwoord. Met het water kon ik niet veel doen want het was eb, vandaar mijn keuze voor de rotsen. Het groene van de rotsen was inderdaad ook een optie geweest. Moet er nog maar eens naar terug gaan :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Aug 2012 21:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Ramirezi: mooie laagjes

@Robert_W: heerlijk sfeertje, fraai belicht

@Catflap: heel fraai, de eerste heeft mijn voorkeur, prachtig

@Gdzr: fijn licht, compo zou wat spannender mogen

@DJKEVKE: mooi standpunt en fijne diepte

@Eric_vr: netjes

@Topic2.nl: mooie elementen in je plaat, krappe kadering onder is jammer

@Arumes: fijne kleuren en lekker sfeertje, presentatie zou wat netter mogen

@nielsast: zou van mij onder een flink stuk af mogen, fijne kleuren en sfeer

@de klaas: fraaie compo en toning

Afbeelding
WOW wat een kick als ik klik

Nikon D700 D200 Nikkor: 14-24mm2.8 50mm1.4 105mmVR macro2.8 70-200mm2.8 VRII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Aug 2012 07:54 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Gave lucht Sophia! Erg fraai. De voorgrond is wel wat aan de donkere kant, nu lijkt het net 1 grote zwarte vlek links onder.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Aug 2012 20:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ramirezi: bizar plaatje eigenlijk wel
@robert_w: nice. Ik had er een randje afgehaald aan de onderzijde
@catflap: IR? best wel surrealistisch
@gdzr: ehm... ik verwacht een horizon met iets. Dat mist. Daardoor vind ik m niet lekker kijken.
@djkevke: net plaatje wel. Ik denk dat ik iets meer van de stenen had willen zien onder. Wat ellen zegt: beetje braaf ;-)
@eric_vr: deze doet het niet zo voor mij om eerlijk te zijn. Beetje niet zo spannend. Wel een beetje treurig sfeertje.
@Topic2: qua opbouw vind ik m niet fijn kijken. Er zitten te veel horizontale strookjes in.
@Arumes: mooi qua toning
@nielsast: mooi qua belichting. Lijkt een beetje HDRig
@deklaas: ik vind dit een heel fijn plaatje. Mooi qua tinten, sfeervol qua inhoud
@sophia: sow! die knalt zeg. Nice! Misschien is de voorgrond nog wat op te lichten idd
It is the Observer who creates the world

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Aug 2012 08:14 
 WWW  Profiel
@deklaas: mooie compositie met prachtige lijnen. Het harde licht vind ik alleen niet zo fijn
@sophia: zat even te twijfelen wat ik van deze foto moest vinden. De voorgrond is erg donker, maar juist daardoor gaat de aandacht naar de prachtige lucht en de mooie weerspiegeling. Een hele mooie plaat dus ...

Ik heb eindelijk mijn nieuwe camera, de Nikon D800. Deze week op pad geweest en hierbij een van de eerste plaatjes.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Aug 2012 09:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Even alleen deze pagina...

@Ramirezi: mooie gelaagdheid, bijna abstract lijnenspel ipv landschap... wel vid ik de kleuren net ff té knallend en vraag ik mij af hoe hij zou zijn met blauwe licht ipv dat doordringende wit

@Robert_W: lekkere sfeer maar ik vind de donkere voorgrond net ff te overheersend

@Catflap: leuk die IR, de bovenste maakt ook een mooi beeld, de onderste moet het vooral van het effect en het onderwerp hebben

@Gdzr: mooie inleidende voorgrond die helaas nergens toe leidt... ik mis duidelijk iets in dit beeld

@DJKEVKE: beeld spreekt mij niet echt aan, kleuren erg HDR achtig maar een beetje ranzig. Als de lucht wat donkerder en dreigender was geweest en wellicht als Ellen zegt met langere sluitertijd, a/d andere kant krijg je dan een blur van de boot. Overigens zit de boot niet lekker in de compositie, boot te klein en brug te groot denk ik

@Eric_vr: boom meer naar links had het spannende gemaakt, wel lekker diepteloos!

@Topic2.nl: dan onnatuurlijke kan ik mij voorstellen wat de meeste zeggen maar het kan wel als je een koufront boven je hebt en tegen de achterkant aankijkt (zie bijv. deze foto) maar met wat nabewerking zou dat mooier uit kunnen komen. Wel zou ik zelf de rechter treinpaal er niet op hebben gezet of juist aan de linkerkant er ook een bij voor een mooie symmetrie.

@Arumes: heel verhaal... maar toch doet de foto mij niet zoveel, kleurtjes zijn leuk maar het totaalbeeld vind ik niet zo spannend

@nielsast: als gezegd mooie locatie en mooi licht... maar er is hier meer mogelijk. Juist het water maakt die beeld interessant maar ik zie zoveel rots...

@de klaas: mooie toning (midden op de dag?) en mooie locatie maar toch pakt het beeld mij niet echt, zie vooral veel weg die nergens heen leidt en alle interessant mooie onderwerpen (kerkje, bergen, etc.) zijn fotografisch naar de achtergrond gedrukt.

@Sophia: prachtig die lucht en geweldige kleuren! Wat voorgrond en landschap betreft is het wat ondergeschikt

@nielsast: fraai! mooie kleuren, mooie groothoek en prachtig moment van de dag!
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Aug 2012 22:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@niesast: mooi. De kleurcombi vind ik geslaagd

Afbeelding
Salina Rif St. Marie

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 01:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wow Sophia, wat een lucht!
Bubble: beetje hard licht, verder wel mooi.
@Niels: ik vind de blokken wat groot in beeld?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 12:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank voor de reacties. Ik heb de voorgrond iets donkerder gemaakt om de lucht alle aandacht te geven. Het groen trok wat aandacht weg van de lucht maar ik kan me ook wel vinden in jullie commentaar. :)

@nielsast: heel fraai en sfeervol met een fijne compositie

@Bubble: hele fijne compositie, ook een mooie plek om in ochtendmist te vertoeven :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 00:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@deklaas: Heerlijke plaat. Mooie vlakken en kleuren. En je hebt gelijk wat mijn bewerking betreft; zal er nog eens naar kijken. Maar eerst een nieuwe foto. :-)
@Sophia: Fraai als altijd.
@Bubble: Mooie compositie, maar het licht vind ik wat minder.
@nielsast: 28 augustus? We hebben dezelfde lucht na zonsondergang vastgelegd, allebei lange belichting, en toch een compleet andere insteek. Leuk om te zien. :-)

Afbeelding
Breakwater Dusk by Arumes, on Flickr

Zoals gezegd: ook van 28 augustus. De golfbrekers bij De Kerf in de Schoorlse Duinen. De kleurzweem van de ND110 heb ik grotendeels behouden; bij deze foto vind ik dat juist heel mooi.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 11:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fraai verstild beeld met prachtige kleuren :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 20:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat is een hele fijne plaat! Mooi qua tint. Erg sfeervol, rust.

Enige nachtelijke platen, geinspireerd door die op vorige pagina...

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Sep 2012 20:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mooi mooi, vooral die tweede vind ik een plaatje :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 107  Volgende

Grijswaarden