[ 3432 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2012 23:11 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Beetje links is niks mis mee :twisted: Je foto's kijken lekker weg.

Een vrij recent plaatje...

Afbeelding
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jul 2012 00:41 
Gebruikers-avatar
 Profiel
is dit topic stilgevallen of is iedereen met vakantie momenteel?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [verzamel] losse architectuur-foto's
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jul 2012 11:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Inderdaad wat stilgevallen. Ik zal vanaf dit weekend weer proberen met regelmaat te plaatsen en te reageren.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jul 2012 12:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Nielsvinck
foto1:
de lichte perspectief zou ik weggewerkt hebben.
Ik heb ook twijfels bij de beelduitsnede.
Ik zou iets krapper gekadreerd hebben rondom het gebouw dat het onderwerp is.
Nu neigt het wat naar stadslandschap.

@ Hubba:
waar is je foto gebleven? (file not found) Ik zie ze niet meer, gisteren nog wel.

Van mij:
drie ziekenhuizen in Vlaanderen.
geen speciale architectuur, gewoon documentair.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jul 2012 16:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Roosevelt:

In 1 is de lucht behoorlijk fel. Dat stoort een beetje. Verkeerde moment van de dag? Of is het de noordgevel, waardoor je lastig anders kunt en een bewolkte dag afwachten de beste kan zijn?

2 is netjes, maar niet spannend. Relatief veel voorgrond.

In 3 vind ik de tank links storend. Je had hem links (i.c.m. boven en/of onder) wat kunnen croppen. Maar ik snap dat je een zelfde compositie/uitsnede wil hebben als in foto 1 en 2.

Als serie: Alle 3 op een min of meer dezelfde manier gefotografeerd qua standpunt, compositie en uitsnede, dat zorgt voor eenheid. Wel zijn in alle drie de beelden de lichtomstandigheden anders, wat de eenheid wegneemt. Vanuit documentair oogpunt prima beelden. Als architectuurfoto's niet spannend.

Een projectje van vorige maand:

(een selectie uit een serie van 10)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 13:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nog maar een projectje dan :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 14:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Normaal geniet ik alleen van de foto's in dit topic, maar omdat er verder blijkbaar niemand is zal ik de kritiek maar een keertje verzorgen.

Over het algemeen heb je de belichting perfect onder controle, Laurens, maar bij de laatste foto heb je toch behoorlijk last van overbelichting. Met name het kleurverloop in de lucht (cyaan is typerend voor overbelichte luchten) en de compleet uitgebeten schoorsteen rechtsboven vind ik storend.

Verder: keep up the good work, want ondanks dat ik vrijwel niks met architectuur doe vind ik de foto's hier altijd leuk om te zien.
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 19:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Thx voor je feedback. Het lichte in de laatste foto is bewust gedaan om de sfeer wat beter te benadrukken. Maar misschien is het net een tandje teveel :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jul 2012 09:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooie serie, Laurens. Een mensje mee fotograferen zou de foto's echter goed doen; zowel voor de menselijke maat als de levendigheid.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jul 2012 10:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Thx. In beide series heb ik ook varianten met mensen :) zal ik later toevoegen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 14:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Aug 2012 22:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@roosevelt: als je het documentair ziet dan mis ik een beetje wat je wilt laten zien. 1 en 2 hebben nog wel een zeker overeenkomst kwa beeld, maar de 3e is heel anders. Waarom kies jij bij 2 b.v. voor de hoofdingang en bij 3 voor de achterkant?
@Laurens: over het algemeen prima platen, maar bij de 1e 2 reeksen vind ik de kleuren / het contrast wel op het randje. Vooral bij de 1e 3 moet ik goed kijken of ik niet naar een artist impression zit te kijken. Bij je laatste plaat is dat net wat beter voor elkaar. Of misschien is dat ook gewoon meer mijn smaak. Die laatste is wat mij betreft trouwens een hele fijne. Natuurlijk werken gebouw en omgeving goed mee, maar je hebt het ook prima in beeld gebracht. Kinderen op de fiets zijn een fijne plus. Enige zeikpuntje is dat ik de kleur van de lucht (met name links) net wat onnatuurlijk vind. Maar dat is dan wel echt mierenneukerij.
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Aug 2012 17:16 
 Profiel
@Laurens. De eerste serie zou zo een folder in kunnen voor een nog te bouwen wijk. Het zijn strakke/prima foto's, maar zoals de klaas ook aangeeft het is bijna of je naar een artist impression zit te kijken.

Hierbij een kleine bijdrage van mij kant.
3 foto's die ik vorige week heb geschoten in Parijs.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Aug 2012 22:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor jullie reacties.

@caliboe: Ik vind ze wat makkelijk en slordig. De laatste heeft zeker potentie. (al is er veel meer uit dat gebouw te halen). Storend bij allemaal is dat het allemaal net niet recht genoeg is om een strakke plaat op te leveren, maar ook niet duidelijk scheef genoeg. Het gevoel voor kijken en het vinden van interessante onderwerpen heb je zeker, maar het ontbreekt in de afwerking. De structuren en vormen in je eerste foto zijn fijn, maar de slordige compositie verpest het een beetje.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Aug 2012 09:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fijne platen Laurens!
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Sep 2012 20:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lekker bezig Laurens!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Sep 2012 22:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mooi Laurens,
Nog nooit iets gepost in architectuur,
Ik fotografeer wel vaker huizen.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Sep 2012 08:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Laurens: een flinke diversiteit van projecten en sferen. De laatste is ook mijn favoriet, doordat de bebouwing een decor vorm maar in mijn ogen niet per se het onderwerp is. De kinderen zijn een goede toevoeging en het ziet er lekker vervreemd uit door de vorm van de gebouwen.
En nu even bewust kritisch; als ik over het geheel kijk vind ik het toch wel opvallen dat elk project echt een ander beeld oplevert qua nabewerking. Er zit daardoor niet echt een constante in. Misschien hoeft dat ook niet, maar nu gaat het af en toe alle kanten op. De manier waarop je het in beeld brengt en de compo's lijken me trouwens prima zo.

@tompie: de rechtse is een mooi sfeerbeeld. Ik heb het idee dat het huis leeg staat en als dat zo is, is dit een goede manier om het te verhullen. De linkse straalt ook een prima sfeer uit, ik hou er persoonlijk alleen niet van dat de verticalen convergeren.

@caliboe: ik denk dat je nog een hoop kunt winnen in de abewerking van de foto's. Met name #3 (en in mindere mate #2) kunnen flink wat contrast gebruiken, nu oogt het veel te grijzig. #1 is een leuk idee, maar de uitvoering is voor mij veel te rommelig. Zou je dit frontaal fotograferen brengt het veel rust.
Stijnstijl Fotografie | Architectuurfotografie
www.stijnstijl.nl & www.architectuurfotografie.net

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Okt 2012 21:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@caliboe, Bij voorkeur de eerste.. Wat mij betreft het meest geslaagd beeld !
@Laurens, Netjes hoor.. het oranje knalt er lekker uit !!!
@tompie, Lekker rustig beeld als mis ik echt een onderwerp.. Behalve rust :bonk:

Eentje van mijn kant maar weer dan :

Afbeelding
Website : Patrickstroobach.nl
Nikon D800, 14-24 mm 2.8,24-70 mm 2.8, 50 mm 1.8, 90 mm 2.8 Macro

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2012 19:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Laurens op 04-08 mooi.

Afbeelding
If you want to know where the rainbow ends
It's you who've got to go there and find it my friend

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Okt 2012 20:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Patrick, de kerk vind ik wel mooi, de wolken iets te zwaar en daardoor afleiden.
Die van Laurens is ook erg fraai.

Kiekje van gisteravond, met een clubje van 12 fotografen in Kootwijk aan het hobbyen geweest.
Bedoeling was een sterrenhemel, maar de weermannen zaten er helaas weer naast, zwaar bewolkt en wat regen.

Afbeelding
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Okt 2012 23:37 
Gebruikers-avatar
 Profiel
technisch perfect, arnold! dat verwacht ik langzamerhand niet anders van je ;-)
nu alleen de kleuren nog?
ff serieus, meer richting paars/blauw lijkt me een veel fijnere witbalans voor deze foto...

@Laurens: fraaie platen weer en zoals je ziet: hubba! is back in town!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Okt 2012 23:57 
Gebruikers-avatar
 Profiel
een recent interieurtje...

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 08:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hubba schreef:

technisch perfect, arnold! dat verwacht ik langzamerhand niet anders van je ;-)
nu alleen de kleuren nog?
ff serieus, meer richting paars/blauw lijkt me een veel fijnere witbalans voor deze foto...

Thanks, ik heb heel veel met de witbalans zitten schuiven, maar ik ben liefhebber van warme tinten.
Meer naar blauw kan wel, maar dat ziet het gebouw er nogal vreemd uit. We hebben het gebouw met zaklampen uitgelicht en de kleurtemperatuur van die dingen neigt al heel erg richting paars/blauw. Met een sterrenhemel was het waarschijnlijk een stuk minder oranje/rood geworden, maar helaas was het dus bewolkt.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 14:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Toppers van deze pagina vind ik de platen van Laurens, en dan vooral het 'schuine" gebouw en het "terras" van 12-8. Ander fraais:
Hubba: mooie symmetrie en de tijdschriften op tafel maken het plaatje af! Bijzonder mooi met de doorkijk door het raam en de weerspiegelingen erin.
Arnold: ik mag de kleurtjes/w-balans op deze manier wel. Er zit alleen een vreemde groene vlek (flare) boven het tweede raam van rechts.
Patrick: dreigende wolken boven een kerk. Lijkt erg gemakkelijk maar ik vind het met deze nabewerking wel wat hebben.

Al weer een tijd geleden dat ik op DPZ wat heb geplaatst. Twee plaatjes van het Natural History Museum, London:

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 15:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank voor alle reacties.

@Tompie: Je rechtse foto pakt mooi de sfeer. Links ook wel, maar die schuine verticalen storen me teveel.

@Patrick: Prima compo. Ruige bewerking. Op zich fraai, maar misschien daardoor wel wat onrealistisch. Kwestie van smaak denk ik.

@Lothian: Mooi licht. Ik zie dubbel. Dat is achteraf in Photoshop gedaan neem ik aan? Of dat de foto sterker maakt weet ik niet. Wel moest ik even kijken voordat ik het zag :)

@Arnold: Fraaie plaat! Kleurgebruik is inderdaad een kwestie van smaak.

@Huub: Fijn dat je er weer bent. En gelijk weer een mooie plaat. Mooi strak! Doorkijkje prima. Wat donkerder dan ik van je gewend ben, maar daar zul je vast een reden voor hebben. Prima zo!

@Woody: 1 is erg fraai! 2 is vergelijking met 1 erg matig. Het schuine maakt het beeld onrustig, evenals de vele verschillende elementen.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Okt 2012 21:56 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hij is weer mooi Laurens! Misschien een heel klein beetje teveel blauw in de schaduwen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Okt 2012 03:11 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Een foto erbij dan maar, voordat het weer zo stil wordt hier...

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Okt 2012 17:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fijne compo. Werkend personeel maakt hem af!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Nov 2012 13:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3432 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende

Grijswaarden