[ 3198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 107  Volgende
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jul 2012 09:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Schanulleke: Wat heb je met de lucht gedaan? De verzadiging eruit gehaald? en die groene zweem linksboven is ook een beetje raar... Verder prima, niet heel speciaal.
@Mercarra: lekker beeld! Zoals Laurens al zegt, de mensen maken het af.
@Laurens: Lekker plaatje! Lijkt wel een beetje scheef te staan, of is dat mijn verbeelding?
@hubba: Ik ga mee met wat er al gezegd is, mooie composities, maar een beetje rare kleuren/nabewerking.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jul 2012 12:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De opmerkingen over "scheefheid" in mijn foto kan ik plaatsen. De bergen zijn rechts een stuk lager dan links. De foto wat naar links draaien zal dit compenseren, maar dan krijg je dat het meer "leegloopt".

@Schanulleke: Sfeervol plaatje, maar er is iets erg fout gegaan in de lucht. Deze foto kan prima een vrijwel detail-loze lucht hebben.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jul 2012 13:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Schanulleke; mooie groene waas, die de lucht idd niet ten goede komt.
Mercarra; mooi voor heel groot formaat.
Laurens; mooie kleuren en super crisp. bijna onnatuurlijk door het lijnenspel.
hubba; paarse wolken?
Koen SMit; heel erg mooi.

kaapstad
Afbeelding

2 Devils Peak
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Jul 2012 14:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Niels, ik vind Kaapstad nou niet echt een natuurlandschap je onderwerp is duidelijk de lichten van de stad en past daarom beter bij stadsaanzichten!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 14:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afgelopen weekend in Zeeland geweest om aan een LE workshop mee te doen die door Joel Tjintjelaar en Marc Koegel werd gegeven! Was een heerlijk weekend met veel geklets over fotografie en mooi weer voor lange sluitertijden, ik had alleen erg veel last van lichtlekken met mijn tilt shift objectief :(. Toch maar iets maken dat over de lens gaat als ik hiermee weer LE foto's ga maken.

Afbeelding
Golfbreker by flipperkoning, on Flickr
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 15:41 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Mercarra: mooi met die mensjes erbij
Schanulleke: mooie compo, maar wat gaat er mis in de lucht/wolken
nielsvinck: eerste is best fijn, die 2e snap ik niet wat wil je met dat hek erop? Volgens mij staan ze ook allebei scheef?
Flipperkoning: erg mooie compositie, technisch ook prima uitgevoerd!

Afbeelding
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [verzamel] Natuurlandschappen (deel 8)
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Jul 2012 19:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Flipperkoning en Huub:

Fraai!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jul 2012 09:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
flipperkoning: Wat leert je op zon workshop.
Voor mij is LE gewoon lange sluitertijden, camera stil houden en licht onderdrukken.

hubba: lekker plaatje. Heb je m ook met meer reflectie cq minder lucht ?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Jul 2012 21:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Catflap, ja meer is het niet eigenlijk ook niet behalve dat je meer naar rechts belicht om de schaduwen in fotoshop erin te zetten ipv onder belichten en dan hooglichten te creëren. Verder werd er verteld door degene die de workshop hielden hoe zij begonnen zijn en wat hun inspiratiebronnen zijn/waren. De tweede dag werd vooral de werkwijze in fotoshop behandeld, hoe je van een goed belichte foto een zeer interessante foto maakt!
Waarna je nog drie weken via de mail vragen kan stellen omtrent de nabewerking van de foto's e.d.

Maar het allerbelangrijkste voor mij om mee te doen aan zo iets is dat je met een boel fotografen op stap bent en een gezellige dag/dagen hebt!

Huub lekkere kleurtjes en contrast, maar zou net als Catflap wat meer reflectie willen zijn. Het is nu zo afgesneden links onder, had daar wat meer ruimte in de compositie willen zien!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jul 2012 21:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Na lange tijd van afwezigheid waag ik me weer eens aan een upload op dit forum.

Harderwijk:
Afbeelding
[5D][17-40L] [50 1.4] [28-105 USM] [70-200 L 2.8] [430EX]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 09:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
flipperkoning: volgens mij heeft marsm104 een ideale LE locatie voor je ;)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 17:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
marsm104: Plaat is OK, maar dat stukje land aan de horizon links stoort wel een beetje. Heb je nog varianten waarbij de stenen meer links in beeld zijn? De balans ligt wat naar links zo.
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2012 19:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mercarra schreef:

marsm104: Plaat is OK, maar dat stukje land aan de horizon links stoort wel een beetje. Heb je nog varianten waarbij de stenen meer links in beeld zijn? De balans ligt wat naar links zo.

Dank voor je feedback! Ik heb helaas geen versie, zonder het land links.
Maar wel iets om de volgende keer om te denken.
[5D][17-40L] [50 1.4] [28-105 USM] [70-200 L 2.8] [430EX]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jul 2012 08:15 
 WWW  Profiel
@Jack: je foto geeft bij mij "unavailable"
@jberends: heb je een verloopfilter gebruikt? De voorgrond had van mij wat lichter gemogen. Daarnaast is de lucht helaas uitgebeten. Met een verloopfilter had je wat meer balans aan kunnen brengen
@MxV: ik vind de foto niet echt een onderwerp hebben. De foto komt wat rommelig over
@Syo: technisch kan er nog wel wat verbeterd worden aan de foto (witte lucht, flets), maar de compositie is erg leuk

Nog eentje van mij:

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jul 2012 15:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@nielsast, lekkere foto! Vind het lage standpunt erg goed gekozen, het brengt lekker veel diepte in de foto. De foto zou wellicht een tikkie sprankelender kunnen qua kleuren en contrasten, hij oogt wat aan de donkere kant.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Jul 2012 10:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@nielsvinck: Ik vind de eerste foto hier ook niet zo goed passen. En ik vraag me af wat je met deze foto wilt laten zien. Er is geen landschap zichtbaar. Het zou een stadsgezicht kunnen zijn, maar de stad wordt, door de grote hoeveelheid zwarte voorgrond, tot een bijrol gedwongen. Bovendien trekt de vreemde paarse band die door de lucht loopt erg veel aandacht.
Devils Peak is natuurlijk wel een naturlandschap, maar ook hier wordt de aandacht door de verkeerde dingen opgeëist. Het half gekapte bos is erg prominent aanwezig, en het hek op de voorgrond vind ik ook storend. Om toch met een compliment te eindigen: de lastige belichting heb je wel goed voor elkaar.

De foto's van Flipperkoning, marsm104 en nielsast kan ik alledrie wel waarderen, hoewel de laatste wat aan de donkere kant is.

Van mij een foto van augustus vorig jaar, net voor zonsopkomst:
Afbeelding
Catamarans 2 @ Hargerstrandweg by Arumes, on Flickr
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 21:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Nielsvinck: 1e vind ik wel gaaf. 2e had je wellicht iets meer uit kunnen halen door naar voren te lopen (minder hek, meer boom)
@Flipperkoning: gave plaat!!
@marsm104: apart wel! Ja, land is idd wat storend. Komt dat nu dat Mercarra dat heeft opgemerkt? ;-)
@Nielsast: Gaaf. Fijn dat water, mooie tinten en dito perspectief
@Arumes: fijne tinten. Wel vind ik jammer dat de boten wat verdwijnen in het gras

Onderwater jungle

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3
It is the Observer who creates the world

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2012 06:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi helder water zeg! 3 is erg gaaf!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2012 08:19 
 WWW  Profiel
@Bubble: gave serie, vooral de tweede spreekt me aan vanwege de toevoeging van de vis. De eerste en derde vind ik toch wat minder.

@Arumes: Fijne plaat idd, sluit me aan wat betreft de boten.

@nielsast: Toffe plaat, mooi!

@marsm104: Toffe kleuren en strak water. Ligt dat vliegtuig daar nou echt? of is dit zogenaamde 'kunst'?

Afbeelding
serenity... by Marcel Tuit, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2012 16:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Arumes: Een beetje een vlakke foto. Hij doet mij niet veel.
@Bubble: Wel origineel, zoiets zie je niet veel. Maar verder qua foto's vind ik ze niet heel speciaal.
@Tuti: Gaaf dat licht zo door die boom. Erg mooi vastgelegd!

Mij is het deze vakantie gelukt om de Melkweg vast te leggen. Erg vet als het ergens nog zo donker is!

Afbeelding

Foto is klikbaar naar mijn blog.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2012 19:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
johann3s: De sterrenhemel is mooi vastgelegd, maar de voorgrond doet niet goed mee. De lucht moet grootsheid uitstralen, de boompjes op de voorgrond werken dat tegen.

tuti: Erg mooi licht. Van welke zijde heb je gecropt?

Bubble: De paarsige gloed doet afbreuk aan de kleurige platen. Jammer dat de vis op 2 net niet lekker naar voren komt. De stengel vlak voor z'n neus speelt daarbij een rol.

Arumes: Strakke plaat, mooie leegte die toch gevuld is met de boten.

nielsast: Net wat donker, verder goed in orde. Je logo in beeld... doet afbreuk. Zie je op volle resolutie verlies in scherpte door de f/13?

Afbeelding
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 09:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Mercara: wat is er met deze foto gebeurd?
Een 5D op iso200 levert naar mijn weten niet zoveel ruis.
Soms zwaar onderbelicht en in post flink opgetrokken of heb je er een analoog korrel sausje over gegoten?

Mis verder een onderwerp en vlakverdeling met horizon in het midden naar mijn smaak ook niet bijster interessant.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 11:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Of een extreme crop?

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 19:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Laurens schreef:

Of een extreme crop?

Dat was wat er ook in me op kwam, maar zag dat 'ie bij 200mm is gemaakt, lijkt me niet dat je dan ook nog flink gaat croppen voor een landschap.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 20:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ook op 100% vergroting is een 5D niet zo korrelig. Dit is duidelijk nabewerking, net als het vignet.

Op zich vind ik de toning wel prettig, en de bewerking zorgt voor een wat zachtere afbeelding. Dat is af en toe best lekker tussen het haarscherpe spul. Een beetje zoals de gomdruk ook een reactie was op het overdreven realisme uit die tijd.

Wat de compositie betreft ben ik het wel met Arnold eens. De horizon had wat verder naar beneden gemogen. En of er een onderwerp mist? Dat zouden de mensen op DPZ (mezelf meegerekend) waarschijnlijk ook van de bekende Rijnfoto vinden. ;-)
Fotootjes

Mede mogelijk gemaakt door Canon, Sigma, Hoya, B+W, Gitzo, Calumet, Ubuntu en Douwe Egberts.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 20:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w: Inderdaad flink bewerkt.
Laurens: Geen crop.
Arumes: Ruis en vignet komen uit nabewerking. Vignet is ook deels al in de plaat zelf aanwezig... waardoor weet ik niet precies. Wel wide open geschoten, maar misschien door de lichtval op het gras.

Ik vond zelf de plaat wel iets hebben, een soort van rust, eenvoud. De onscherpte ondering komt doordat ik in een rijdende auto zat. De compositie is misschien niet heel erg spannend, maar het gemis van een onderwerp vind ik zelf niet zo'n probleem.

Goed om te zien dat de foto niet zo in de smaak valt. :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2012 21:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ah ok :)

Er zit wel sfeer in je foto!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2012 13:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Flipperkoning: Strakke foto!
Bubble: Wederom tof. Goed uitgevoerd.

Teletubbieland:
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2012 16:15 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Eric_vr schreef:

Teletubbieland

Die tubbies heb je keurig weggekloond :lol: :lol: . Oja; fraaie plaat ook; lekkere lijnvoering, mooie vlakverdeling en verder niks erop. Moet zeggen dat ik dat lege wel kan waarderen.
Canon 40D + grip | Sigma 10-20 F:4-5.6 | Tamron 17-50mm F:2.8 | Canon 70-200mm F:4L |Tokina 100mm F:2.8 Macro

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Aug 2012 12:54 
 WWW  Profiel
@ Johann3s
Lucht heb je mooi vastgelegd. De voorgrond voegt te weinig toe en is te nadrukkelijk aanwezig.
@ Mercarra
Tsja, de sfeer van de foto spreekt me aan alhoewel ik niet kan aangeven waarom. Als ik er langer na kijk dwaal ik af en houd het mijn blik niet meer langer vast.
@ Eric_vr
Goed gezien. Ik hoor ze al vanachter de heuvel aan komen rennen ("nog een keer, nog een keer")

Bij deze een poging van mij om met een lange sluitertijd de ruige zee van Noord West Sardinie vast te leggen. Door de langesluitertijd (36 seconden) blijft er niks meer over van de ruige zee maar krijg je een heel andere sfeer en lijkt het een heel andere wereld.

Arno

Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 107  Volgende

Grijswaarden